Otsi
Artiklite sarjad
- n päeva lõpetamiseni (41)
- Vilistlase vaatepunkt (20)
- Nooruse kool 5 (2)
- Kümme küsimust (27)
- Bookstagramid (63)
- Eesti päev (18)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (49)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
19. november
- Adolf Maru Benno 1.c
- Karl Hans Laidna 1.a
- Kirke Sädeli Talp 3.c
- Pille-Riin Nuut 9.d
- Vanessa Laul 7.k
20. november
- Eia Nõgu 6.a
21. november
- Emilia Räbin 1.a
- Liisa Loorits 4.a
- Stanislav Ihnatenko 3.c
- Trevor Riis 1.b
22. november
- Imogen Metsniit 6.c
- Kristelle Kiil 9.b
24. november
- Krister Ivalo 4.a
- Tevin Kaljo 4.a
25. november
- Katreen Sepp 9.c
- Viktoria Vahter 1.b
26. november
- Brenda Reinmägi 2.c
- Karola Koppel 3.b
Töötajate sünnipäevad
23. november
- Kristiina Piipuu*
25. november
- Jaanis Kannik*
26. november
- Grete Pihl
21. oktoobril osalesid meie kooli õpetajad Helean Täht, Laivi Jürisson ja Eve Tuisk aktiivse ainetunni baaskoolitusel, mille viis läbi Kristiina Vaikmets. Samal ajal osales Jaana Puksa koolitusel „Aktiivne koolitund II–IV kooliastmes“, mille viis läbi Siim Tõnisson.
Selliste koolituste vajalikkus on ilmne – pea kõik teavad mõnda uuringut, mis näitavad Eesti laste vähest kehalist aktiivsust. Meie ajastut nimetatakse istuvaks ajastuks – istume keskmiselt 9 tundi päevas. Probleem seejuures on järjest, ilma liikumispausideta istumine.
22.-23. septembril 2025 oli meil suurepärane võimalus külastada Portugalis Agrupamento de Escolas Camilo Castelo Branco (kool https://www.aeccb.pt/) nimelist kooli, mis asub Vila Nova de Famalicão (https://www.famalicao.pt/) linnas. Kool on oma nime saanud tuntud Portugali kirjaniku Camilo Castelo Branco järgi (https://en.wikipedia.org/wiki/Camilo_Castelo_Branco).
1. oktoobril kogunes 11 Nooruse kooli ja 14 Saaremaa Gümnaasiumi väitlushuvilist noort osalema Goethe Instituudi koolitusel. Muu hulgas õpiti väitlemist, argumendi äratundmist, enda seisukoha põhjendamist ning demagoogia vältimist.
Augustikuu viimasel nädalal oli Küprosel Erasmus+ programmi raames viiepäevasel koolitusel „Create the Future Leaders & Innovators in the Classroom” õpetajaid Rumeeniast, Itaaliast, Leedust, Sloveeniast, Slovakkiast ja Eestist. Meie koolist osalesid õpetaja Kersti Kirs ja õppejuht Aire Siinvert. Koolituse eesmärk oli avardada osalejate arusaama juhtimisest ja innovatsioonist ning anda praktilisi tööriistu, kuidas luua õpilastele inspireeriv õpikeskkond ning toetada tulevikuoskuste kujunemist.
1. mail lendas 80 Eesti emakeeleõpetajat Brüsselisse, et veeta oma seltsi traditsioonilised kevadpäevad Euroopa südames. Kevadpäevade teemaks oli „Eesti keel Euroopas, Euroopa eesti keeles“, mille jooksul tutvuti nii Brüsseli IV Euroopa kooli, Euroopa parlamendi, Euroopa Ajaloo Maja kui õhinapõhiselt tegutseva Brüsseli eesti kooliga.
11. aprillil toimus Tallinnas „Ajalugu eksiilis“ projekti raames ingliskeelne seminar „Kes jutustab minevikku? Venemaa ja Nõukogude ajaloo õpetamine tänapäeval“. Rahvusvahelise koostööprojekti raames toimuva seminari eesmärk on toetada ajalooõpetajaid ja uurijaid, et avardada arutelu selle üle, kes ja kuidas kirjutab ajalugu, eriti konfliktsete teemade puhul.
Märtsi lõpus külastasid Nooruse kooli töötajad Erasmuse töövarjutamise programmi raames Bilbao lähistel asuvat Centro San Viatori, et vaadelda oma töövaldkonna praktikaid teise riigi koolikeskkonnas.
9. aprillil kogunesid Vabamusse kultuurivaldkondade esindajad ja haridusspetsialistid, et arutleda kultuuri rollist haridusmaastiku rikastamisel. Kuressaare Nooruse Koolist olid kohal Ruth Rist ja Madli-Maria Naulainen.
Märtsis 2025 sain võimaluse osaleda rahvusvahelisel Erasmus+ koolitusel PeaceAct, mille eestvedajaks Eestis oli MTÜ Mondo. Koolitus toimus Änkküla külas ning tõi kokku noorsootöötajad ja hariduseksperdid Eestist, Soomest, Sloveeniast, Gruusiast ja Taanist, et ühiselt süveneda rahu, demokraatia ja noorte tuleviku kujundamise teemadesse. Osalesin koolitusel Nooruse kooli kultuurijuhina ning see kogemus oli mulle silmiavav, inspireeriv ja äärmiselt praktiline.
Neljapäeval, 6. märtsil toimus maakonna koolijuhtidele, valla esindajatele ja õppejuhtidele koolituspäev, mida viis läbi TLÜ haridusteaduste professor Eve Eisenschmidt. Arutleti, mis toimub (üld)haridusmaastikul, tuues esile arengukava ja selle praktilise rakendamise olulisust.
26.–27. veebruaril toimus kooli töötajate õppereis Viljandisse, mille raames külastati Viljandi Jakobsoni kooli ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemiat. Õppereisi raames saime tutvuda kahe väga erineva iseloomuga õppeasutusega ja vaadata Ugala teatri etendust „Uus tüdruk“.
4.–9. novembrini osalesid Eve Tuisk ja Maren Asumets Erasmus+ õpirändel Barcelonas.
Kursust „Integrating AI in the Classroom With Critical Thinking“ (AI integreerimine klassiruumi koos kriitilise mõtlemisega) viis läbi Yanella Ojeda ja sellel osalesid lisaks meile kolleegid Maltalt, Kreekast, Bulgaariast, Saksamaalt, Poolast ja Rakverest.
26.-27. oktoobril kogunesid väitlemishuvilised õpilased üle kogu Saaremaa Kuressaare Nooruse Kooli, et Eesti Väitlusseltsi käe all argumenteerimist õppida.
23. oktoobril toimus 6. klasside õpetajatele Arutleva Kooli teine koolituspäev, kus keskenduti küsimusele, kuidas viia arutlus igasse õppeainesse.
8.-9. oktoobril toimus Pärnus Liikuma Kutsuva Kooli sügisseminar „Liikuma kutsuv koolikultuur – kelle käes on võti?“
28. augustil said Saaremaa õpetajad kokku Nooruse koolis, et koos minna kosmoseteemalisele missioonile.
... , st need pole midagi kivisse raiutut. Need ununevad, muunduvad ning selleks, et õpioskused ei kaoks, peab ikka ja jälle neid meelde tuletama, siduma isikliku kogemuse ja varasema teadmisega. Õpioskused peavad olema kasutatavad ka iseseisvalt ja aineteüleselt. Just sellised mõtted kõlasid reedel, 23. augustil Tallinnas Lasnamäe Gümnaasiumis, kus kohtusid erinevate koolide õpetajad üle Eesti, et osaleda ennastjuhtiva õppija toetamise programmi avaseminaris. Nimetatud õpiringid on loonud Noored Kooli programm koostöös Heateo Haridusfondi ja Tallinna Ülikooliga.
Uue kooliaasta esimene tööpäev möödus Arutleva Kooli meeskonnal Tallinnas plaane pidades ja uusi teadmisi ammutades. Kohtuti 10 pilootprojektis osaleva kooli meeskondadega ja programmi eestvedajatega.









