Otsi
Artiklite sarjad
- Vilistlase vaatepunkt (6)
- n päeva lõpetamiseni (36)
- Kümme küsimust (6)
- Bookstagramid (49)
- Eesti päev (15)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
6. detsember
- Matvii Talimonchak 5.c
- Raiko Trei 7.d
7. detsember
- Jete Krupinš 9.b
- Mari Grepp 2.c
- Mariliis Lehtjärv 4.a
9. detsember
- Alex Kesküla 8.d
- Liselle Niit 8.d
- Victoria Amanda Aavik 5.a
10. detsember
- Elisabeth Koiduste 4.c
- Kevin Treu 8.a
- Miina Maria Tasa 8.c
11. detsember
- Trinette Välisson 9.a
12. detsember
- Aron Väli 7.a
- Steven Parts 7.b
13. detsember
- Rasmus Algo 1.c
- Risto Klee 8.b
- Sofia Sadam 5.b
Töötajate sünnipäevad
9. detsember
- Anu Rand*
4.–9. novembrini osalesid Eve Tuisk ja Maren Asumets Erasmus+ õpirändel Barcelonas.
Kursust „Integrating AI in the Classroom With Critical Thinking“ (AI integreerimine klassiruumi koos kriitilise mõtlemisega) viis läbi Yanella Ojeda ja sellel osalesid lisaks meile kolleegid Maltalt, Kreekast, Bulgaariast, Saksamaalt, Poolast ja Rakverest.
26.-27. oktoobril kogunesid väitlemishuvilised õpilased üle kogu Saaremaa Kuressaare Nooruse Kooli, et Eesti Väitlusseltsi käe all argumenteerimist õppida.
23. oktoobril toimus 6. klasside õpetajatele Arutleva Kooli teine koolituspäev, kus keskenduti küsimusele, kuidas viia arutlus igasse õppeainesse.
8.-9. oktoobril toimus Pärnus Liikuma Kutsuva Kooli sügisseminar „Liikuma kutsuv koolikultuur – kelle käes on võti?“
28. augustil said Saaremaa õpetajad kokku Nooruse koolis, et koos minna kosmoseteemalisele missioonile.
... , st need pole midagi kivisse raiutut. Need ununevad, muunduvad ning selleks, et õpioskused ei kaoks, peab ikka ja jälle neid meelde tuletama, siduma isikliku kogemuse ja varasema teadmisega. Õpioskused peavad olema kasutatavad ka iseseisvalt ja aineteüleselt. Just sellised mõtted kõlasid reedel, 23. augustil Tallinnas Lasnamäe Gümnaasiumis, kus kohtusid erinevate koolide õpetajad üle Eesti, et osaleda ennastjuhtiva õppija toetamise programmi avaseminaris. Nimetatud õpiringid on loonud Noored Kooli programm koostöös Heateo Haridusfondi ja Tallinna Ülikooliga.
Uue kooliaasta esimene tööpäev möödus Arutleva Kooli meeskonnal Tallinnas plaane pidades ja uusi teadmisi ammutades. Kohtuti 10 pilootprojektis osaleva kooli meeskondadega ja programmi eestvedajatega.
Erasmus + projekti ja Saaremaa valla uue õpetaja stipendiumi toel avanes mul võimalus 29. aprillst kuni 4. maini osaleda Kanaari saarestiku suurimal saarel Tenerifel õpetajate koolitusel. Kogemuslikul õppel põhinev koolitus andis mulle võimaluse õppida ja avastada Tenerife imelist loodust ning huvitavat ajalugu.
7. juunil kogunes kogu koolipere programmi Arutlev Kool raames Eesti Väitlusseltsi poolt läbi viidud koolitusele.
7. mail toimus esimene Nooruse kooli vaimse tervise teemaline veebiseminar. Eelkõige lapsevanematele mõeldud seminaril kõnelesid meie HEV-koordinaator Valeria Liigsoo-Luige ja Saaremaa Toetava Hariduse Keskuse juhtumikorraldaja Monika Sarapuu.
Kohtumist saab uuesti vaadata siitsamast.
Aprillikuu esimesel reedel käisid kaheksandad klassid erinevatest Saaremaa koolidest spordihoones mereteemalisel koolitusel „Meri ja mina ka!“. Kokku oli kuus töötuba ning nendest ja oma muljetest veidi täpsemalt 8.a klassi õpilaste pilgu läbi.
4.–8. märtsini olime töövarjuks Poola koolis Zakręt Bilingual Smart School. Tegemist on 8-klassilise erakooliga, mille juures tegutseb ka lasteaed. Smart School kaubamärk võeti Poolas kasutusele aastal 2011, mil käivitati esimene kool Zamośćis. Varssavi Zakręti kool avati 2015. aastal.
4.–5. oktoobril toimus Tartus Liikuma Kutsuva Kooli sügisseminar „Vunki juurde koostööle!“.
Haridusdisaini keskuse eestvedamisel võeti analüüsiks ja edendamiseks teema "Organisatsiooni kultuur ja toimiv meeskond selles". Kahe päeva jooksul toodi välja probleemid organisatsioonis, nende mõju ja põhjused.
Lõimede sättimine kangaspuudele on olnud aastasadu põlvest põlve edasi kantud võtmeoskus, et kangast kududa ja kauneid mustreid luua. Nii ka koolis, lõiming on väärtus, mis luuakse ainete omavahelisel põimimisel, et õpilastel oleks lihtsam õpitut mõista ja ainetevahelisi seoseid märgata. Möödunud nädalal osalesid meie õpetajad koos kolleegidega erinevatest koolidest lõiminguteemalisel koolituspäeval, millega võeti ühtlasi kokku kolm aastat kestnud Erasmus+ projekt MARKA.
6.–10. märtsil käisid kaheksa meie kooli õpetajat ja töötajat Erasmus+ õpirändel Kopenhaagenis. Kohtuti konsultatsioonifirma Resonans partneri David Juliga ning külastati Kopenhaageni rahvusvahelist kooli (Copenhagen International School).
Hurraa, jälle kooli! 4. jaanuaril alustasid Nooruse kooli õpetajad uut aastat. Öeldakse ju ikka – millised on aasta esimesed päevad, selline tuleb ka ülejäänud aasta. Meil tuleb see õnneks õppimise, arenemise ja liikumise tähe all. Alustasime usinalt ainekavade uuendamisega, tuletasime meelde mõned olulised nüansid Stuudiumis ja osalesime Epp Adleri mõtestusseminaril Arensburg Boutique Hotel & Spa konverentsisaalis. Lisaks jagasime kogemusi Ruila põhikooli õpetajate ja töötajatega.
1.–6. maini toimus Erasmus+ projekti „Teachers and Students are Experiencing the Meaning of STEM“ viimane kokkusaamine projektipartneritega Bulgaariast, Sitsiiliast, Portugalist, Leedust ja Türgist. Meie koolist osalesid kohtumisel seitsmendate klasside õpilased Tuule Kalamees, Taavet Tenno, Sandra Kaiste ja Aleksandra Vahter. Meid võõrustas Leedu Jonava linna Raimundo Samulevičiaus Progymnasium ja seekordne kohtumine kandis pealkirja „Be a part of the solution not a part of the pollution“.