Otsi
Artiklite sarjad
- Kümme küsimust (27)
- Bookstagramid (63)
- n päeva lõpetamiseni (40)
- Vilistlase vaatepunkt (16)
- Eesti päev (18)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
5. juuli
- Hanna Pokk 5.a
- Iris Väli 5.b
- Steven Aus 4.a
6. juuli
- Kusti Koppel 8.c
- Oskar Laanet 6.c
- Roosi Tõrv 1.b
- Siimeon Vahter 7.c
7. juuli
- Gristo Kolk 3.b
- Meribel Saat 8.b
8. juuli
- Anastasiia Kodinets 2.b
- Anette Tänav 6.a
- Otto Hendrik Kaunis 8.a
- Taago Arikas 8.d
9. juuli
- Isabel Juhanson 3.b
10. juuli
- Mariliis Säde Sepp 5.a
- Sofiia Yeromenko 7.a
11. juuli
- Gete Sepp 5.a
- Heleen Alas 6.b
- Kyrylo Tsapulin 2.b
- Otto Väli 7.b
12. juuli
- Karoli Teern 7.b
- Kertu Saar 1.b
Töötajate sünnipäevad
5. juuli
- Liisi Laum
7. juuli
- Inna Vann

1. mail lendas 80 Eesti emakeeleõpetajat Brüsselisse, et veeta oma seltsi traditsioonilised kevadpäevad Euroopa südames. Kevadpäevade teemaks oli „Eesti keel Euroopas, Euroopa eesti keeles“, mille jooksul tutvuti nii Brüsseli IV Euroopa kooli, Euroopa parlamendi, Euroopa Ajaloo Maja kui õhinapõhiselt tegutseva Brüsseli eesti kooliga.

11. aprillil toimus Tallinnas „Ajalugu eksiilis“ projekti raames ingliskeelne seminar „Kes jutustab minevikku? Venemaa ja Nõukogude ajaloo õpetamine tänapäeval“. Rahvusvahelise koostööprojekti raames toimuva seminari eesmärk on toetada ajalooõpetajaid ja uurijaid, et avardada arutelu selle üle, kes ja kuidas kirjutab ajalugu, eriti konfliktsete teemade puhul.

Märtsi lõpus külastasid Nooruse kooli töötajad Erasmuse töövarjutamise programmi raames Bilbao lähistel asuvat Centro San Viatori, et vaadelda oma töövaldkonna praktikaid teise riigi koolikeskkonnas.

9. aprillil kogunesid Vabamusse kultuurivaldkondade esindajad ja haridusspetsialistid, et arutleda kultuuri rollist haridusmaastiku rikastamisel. Kuressaare Nooruse Koolist olid kohal Ruth Rist ja Madli-Maria Naulainen.

Märtsis 2025 sain võimaluse osaleda rahvusvahelisel Erasmus+ koolitusel PeaceAct, mille eestvedajaks Eestis oli MTÜ Mondo. Koolitus toimus Änkküla külas ning tõi kokku noorsootöötajad ja hariduseksperdid Eestist, Soomest, Sloveeniast, Gruusiast ja Taanist, et ühiselt süveneda rahu, demokraatia ja noorte tuleviku kujundamise teemadesse. Osalesin koolitusel Nooruse kooli kultuurijuhina ning see kogemus oli mulle silmiavav, inspireeriv ja äärmiselt praktiline.

Neljapäeval, 6. märtsil toimus maakonna koolijuhtidele, valla esindajatele ja õppejuhtidele koolituspäev, mida viis läbi TLÜ haridusteaduste professor Eve Eisenschmidt. Arutleti, mis toimub (üld)haridusmaastikul, tuues esile arengukava ja selle praktilise rakendamise olulisust.

26.–27. veebruaril toimus kooli töötajate õppereis Viljandisse, mille raames külastati Viljandi Jakobsoni kooli ja Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemiat. Õppereisi raames saime tutvuda kahe väga erineva iseloomuga õppeasutusega ja vaadata Ugala teatri etendust „Uus tüdruk“.
4.–9. novembrini osalesid Eve Tuisk ja Maren Asumets Erasmus+ õpirändel Barcelonas.
Kursust „Integrating AI in the Classroom With Critical Thinking“ (AI integreerimine klassiruumi koos kriitilise mõtlemisega) viis läbi Yanella Ojeda ja sellel osalesid lisaks meile kolleegid Maltalt, Kreekast, Bulgaariast, Saksamaalt, Poolast ja Rakverest.

26.-27. oktoobril kogunesid väitlemishuvilised õpilased üle kogu Saaremaa Kuressaare Nooruse Kooli, et Eesti Väitlusseltsi käe all argumenteerimist õppida.

23. oktoobril toimus 6. klasside õpetajatele Arutleva Kooli teine koolituspäev, kus keskenduti küsimusele, kuidas viia arutlus igasse õppeainesse.

8.-9. oktoobril toimus Pärnus Liikuma Kutsuva Kooli sügisseminar „Liikuma kutsuv koolikultuur – kelle käes on võti?“
28. augustil said Saaremaa õpetajad kokku Nooruse koolis, et koos minna kosmoseteemalisele missioonile.

... , st need pole midagi kivisse raiutut. Need ununevad, muunduvad ning selleks, et õpioskused ei kaoks, peab ikka ja jälle neid meelde tuletama, siduma isikliku kogemuse ja varasema teadmisega. Õpioskused peavad olema kasutatavad ka iseseisvalt ja aineteüleselt. Just sellised mõtted kõlasid reedel, 23. augustil Tallinnas Lasnamäe Gümnaasiumis, kus kohtusid erinevate koolide õpetajad üle Eesti, et osaleda ennastjuhtiva õppija toetamise programmi avaseminaris. Nimetatud õpiringid on loonud Noored Kooli programm koostöös Heateo Haridusfondi ja Tallinna Ülikooliga.

Uue kooliaasta esimene tööpäev möödus Arutleva Kooli meeskonnal Tallinnas plaane pidades ja uusi teadmisi ammutades. Kohtuti 10 pilootprojektis osaleva kooli meeskondadega ja programmi eestvedajatega.
Erasmus + projekti ja Saaremaa valla uue õpetaja stipendiumi toel avanes mul võimalus 29. aprillst kuni 4. maini osaleda Kanaari saarestiku suurimal saarel Tenerifel õpetajate koolitusel. Kogemuslikul õppel põhinev koolitus andis mulle võimaluse õppida ja avastada Tenerife imelist loodust ning huvitavat ajalugu.
7. juunil kogunes kogu koolipere programmi Arutlev Kool raames Eesti Väitlusseltsi poolt läbi viidud koolitusele.
7. mail toimus esimene Nooruse kooli vaimse tervise teemaline veebiseminar. Eelkõige lapsevanematele mõeldud seminaril kõnelesid meie HEV-koordinaator Valeria Liigsoo-Luige ja Saaremaa Toetava Hariduse Keskuse juhtumikorraldaja Monika Sarapuu.
Kohtumist saab uuesti vaadata siitsamast.
Aprillikuu esimesel reedel käisid kaheksandad klassid erinevatest Saaremaa koolidest spordihoones mereteemalisel koolitusel „Meri ja mina ka!“. Kokku oli kuus töötuba ning nendest ja oma muljetest veidi täpsemalt 8.a klassi õpilaste pilgu läbi.
Kuulutused
