Otsi
Artiklite sarjad
- Bookstagramid (47)
- Kümme küsimust (1)
- n päeva lõpetamiseni (35)
- Eesti päev (15)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
15. oktoober
- Brita Parkja 6.c
16. oktoober
- Alan Truu 6.a
- Artur Aeg 1.b
- Karl Jakob Tiirik 1.c
19. oktoober
- Rasmus Rauk 7.a
- Silver Lepik 9.c
20. oktoober
- Carl Erik Trumm 6.a
21. oktoober
- Henri Sink 4.a
- Melani Kivi 9.a
22. oktoober
- Aleksander Saagpakk 1.b
- Laura Bakhoff 7.c
- Oskar Tänav 9.b
Töötajate sünnipäevad
15. oktoober
- Kristin Lauri
- Maili Rasva*
„Eesti õpilased liiguvad päevas värskes õhus vähem kui vangid vanglas ...“ selgub Tallinna Ülikooli terviseteadlaste värskest uuringust. Meie koolis see väide paika ei pea, vähemalt II kooliastme õpilaste puhul ja just tänu õpetaja Virge Lemberile, kes pani kokku KG 5. klasside õpilastele liikumismängu, mille läbimise tulemusena liikus mõni õpilane isegi 21 kilomeetrit.
Keerulistel aegadel on inimestel palju tegemist iseendaga: lisaks tavapärastele asjatoimetustele tuleb hakkama saada ümbritseva ebatavalisusega. Sellistes oludes on üdini inimlik, kui muu märkamiseks ei jätku enam aega ega energiat. Meie rõõmuks on Kuressaare Gümnaasiumis inimesi, kes tavapäratutes olukordades pead ei kaota ning asuvad otsustavalt tegutsema. Ja on ka neid, kes seda meeletut panust märkavad. Oleme uhked selliste kolleegide üle! Tiia Kuusk oli distantsõppe eel nagu orav rattas. Tema abil tehti kindlaks lähikontaktsed – et saaks otsustada, kes õpetajatest, kes õpilastest peavad eneseisolatsiooni jääma. Ning seejärel tuli tal sõna otseses mõttes jooksujalu leida lahendusi ...
November on hingekuu! Meie koolis on see juba aastaid ka teatrikuu. Näitekunsti hingavad sisse ja välja nii õpilased, õpetajad kui ka vilistlased. „Kui sind pole teatriõhtul, siis sind pole olemas.“ „Väikesest teatriõhtust saadik olen mänginud tuules õõtsuvat puud, aga mingi aeg hakati mulle ka sõnalisi rolle usaldama.“ „Teatriõhtul ei saanud tähtsaks mitte rollid ega lavastused, vaid ühine loominguline tärkamine ja koostöövõime proovilepanek.“ Ja nii edasi ja edasi meenutavad oma kooliaegseid teatrielamusi meie vilistlased.
Seda kõike ei oleks, kui ei oleks loodud tingimusi: ruumi, vaimsust, õhkkonda ... Jaana ja Lelet on seda oktoobri- ja novembrikuus kogu südamest teinud.
Üldpädevused. Läbivad teemad. Seosed. Tervikpilt. Kes meist ei teaks, kui oluline on õppeainete omavaheline lõiming. Anni teab täpselt ja jagab seda teadmist innukalt ja särasilmselt kolleegidele! Tema ongi lõimingu maaletooja meie koolis. Tema on see, kes pani õpetajad koos tööle 7. klasside keskaja lõiminguprojektiga, aga mitte ainult! Kevadel kutsus ta kolleegid õppereisile, kus koguti inspiratsiooni teiste koolide ja raamatukogude varal, töötati välja lõimitud õppe projekte ja õppemänge. See päädis sügisesel vaheajal inspireeriva arenduspäevaga, kus lõimingurühmad oma tulemit esitasid. Seega on Anni teise ja kolmanda kooliastme lendude lõiminguprojektide eestvedaja. Nüüd pole muud ...
Teadmised on aken maailma! Milliseks kujuneb tulevikus sinu maailmavaade või vaade maailma, see sõltub ainult sinust endast – või ka natuke su õpetajast ...
Kuressaare Gümnaasiumi õpetajate ja seeläbi kaudselt ka kõigi õpilaste teadmiste avardamise taga on septembris olnud just õpetaja Madli-Maria Naulainen.
Sõnal on suur jõud. Inimesed, kes seda väge kasutada oskavad, võivad suuri tegusid korda saata. Gerly teab, kuidas sõnadega ringi käia. Just seetõttu usaldati talle 12. klassi lõpuaktusel tähtis ülesanne – pidada kõne lennukaaslaste nimel. Gerly pani justkui mängleva kergusega saalisviibijad heldima: meenutas möödunud kooliaega, proovis sõnadesse panna tundeid, mis valdasid teda seoses äralõigatud koolilõpuga, ja vaatas tulevikku. Nendel kordumatutel hetkedel oli tunda, kuidas saalitäis inimesi hingas ühes rütmis, KG-le omases rütmis.
29. mai keskpäeva paiku potsatas koolilehe toimetuse vestlusgruppi igakuine tavapärane küsimus: „Kuu hakkab lõppema, millised on ettepanekud tegijaks?” Vaikus. Mitmepäevane vaikus. No kuidas ikka vastata peatoimetajale, et oleme tema selja taga maikuu tegija juba ära valinud.
Jah, just, sel korral on kuu tegija Meie KG peatoimetaja Gert Lutter, seda tema enda teadmata!
Eriline aeg nõuab erilisi inimesi! Eriline aeg nõuab Maidu Varikut. Kui kooli 40. juubelil uurisime koolilehes, mis või kes annab KG-le näo, oli üheks vastuseks just Maidu. On heameel tõdeda, et praegusel keerulisel ajal peab Maidu jätkuvalt tähtsaks inimeseks jäämist, inimlikuks jäämist kooliprogrammi meeleheitliku läbimise kõrval. Jah, aeg soosib digilahendusi, neid Maidu lemmikuid, kuid ta on säilitanud kaine mõistuse ja kutsunud seda tegema ka meie õpetajaid nende tervise säästmiseks. Otse loomulikult on ta õppealajuhatajana meenutanud distantsõppe erinevaid e-õppe võimalusi, kuid meie koolile omaselt on ta jätnud õpetajatele võimaluse valida – tuttavama ja turvalisema kasuks.
Jah, just Sina, kes sa praegu seda artiklit siin loed! Õpilane või lapsevanem, õpetaja või töötaja, muidu lugeja või ükskõik kes – ainult sina saad kaasa aidata sellele, et me kõik kriisist tervetena välja tuleme.
Märka inimest! Räägi temaga!
Paljud on eraldatud oma peredest, sõpradest ja kolleegidest või tunnevad end lihtsalt üksikuna. Teisalt on paljudel hetkel just kõige kiirem ja stressirohkem aeg – päeva tuleb mahutada nii töö kui lapsed, pääsu ei paista hetkekski.
Statistika näitab, et 5% noorte ööpäevast – see teeb üle ühe tunni – võtavad enda alla söömine ja joomine. Koolipäeva jooksul jõuab õpilane meie kooli sööklas süüa mitu einet: hommikupudru, lõunasöögi, õhtuoote. Kusjuures iga päev on neil valikuvõimalus erinevate toitude vahel!
Lisaks söömisele teevad õpilased sööklas mõnikord rühmatööd või õpivad järeltööks. See on koht, kus luuakse ja hoitakse suhteid: tajutakse ühtehoidvat küünarnukitunnet järjekorras, räägitakse ära kõik tähtsamad uudised ning kutsutakse korrale trügijad-nügijad. Söökla õhkkond meeldib õpilastele. Hubase õhustiku loovad aga inimesed – söökla personal.
18 meeskonda. 32 mängu. 2 päeva. Õpilased. Õpetajad. Sulgpall. Kätlin ja Iris korraldasid oma loovtöö raames 20. ja 24. jaanuaril klassidevahelised võistkondliku sulgpalli meistrivõistlused ja tekitasid koolikaaslastes ning ka õpetajates parasjagu elevust.
Võistluse üheks eesmärgiks oli arendada meeskonnatöö oskusi, kuid on ju teada, et ühe võistluse korraldamine annab palju rohkem ja et ühele võistlusele kaasaelamine liidab: nii klasse kui ka lende, nii õpilasi kui ka õpetajaid.
Jõulukuu on heategude kuu. Sel ajal mõtlevad inimesed rohkem oma lähedastele, rohkem abivajajatele. Seda tegi ka Kristin. Aga ta jõudis mõtlemisest kaugemale, päris tegudeni. Aasta viimasel koolinädalal kutsus ta meie kooli õpetajaid üles panustama heategevusturgu Saaremaa vähiühingu heaks. Ja nagu sellest veel vähe oleks – ta veetis kibekiirel ajal mitmeid öid meisterdades, et võimalikult palju erinevaid tooteid laadale jõuaks. Heategevusturg kogus Saaremaa vähiühingule 471 eurot.
Lisaks oli Kristin üks Toidupanga toidukogumispäevade eestvedajatest Kuressaares, kaasates sellesse 29 meie kooli õpilast – see tähendab, et enam kui pooled kampaania vabatahtlikud olid KG õpilased.
Jah, just, lugesid õigesti! Hingedekuu – meie koolis tuntud ka kui teatrikuu – tegijad on kadri ja mart, meie esivanemate hingede kehastused. Ei näe just väga tihti, et gümnaasiumiõpilastel ühine siht nõnda silme ees on nagu möödunud mardipäeval, kui nad kõik oma väikestele sõprusklassidele marti jooksmas käisid. On märkimisväärne, et 1.b klass neile kadripäeval vääriliselt vastas ja suisa viiele klassile oma vahvat kadrietendust näitas. Milline suurepärane viis õppimiseks!
Oktoobri esimesel päeval sündis Sõleseppadel väike beebi – õpetajate rahvatantsurühm. Inspira 15. juubeliaastal on see lausa märgilise tähendusega. Inge eestvedamisel on rühmal kindel siht silme ees ja just seetõttu annab ta õpetajatele ja nende kaaslastele igal teisipäevaõhtul pingutust nõudvaid ülesandeid. Nagu õpilastele ikka. Töö tulemust saame näha uuel aastal, vahekokkuvõtteid tehakse aga juba novembri lõpus.
Kes ei mäletaks selleaastast spordipäeva. Vihm-vihm-vihm! Kehalise kasvatuse õpetajad eesotsas Ülle Räimega mõtlesid küll välja plaanid A, B ja C, aga ilma vastu ei saa. Küll aga saab järgida kooli traditsioone ning anda õpilastele vabadust valida, nagu ütleb meie kooli visioongi: Vabadus. Ilu. Tõde. Kehalise kasvatuse õpetajad andsid spordipäeval võimaluse valida! Tagasiside näitab, et mitmed klassid läbisid ilmale vaatamata kogu spordipäeva programmi. Eeskuju on nakkav! Sel korral teemegi sügava kummarduse Üllele ja teistele kehalise kasvatuse õpetajatele, kes panid kõigele vaatamata liikumisnädalal meie kooli ühes rütmis hingama ja liikuma!