Otsi
Artiklite sarjad
- Vilistlase vaatepunkt (11)
- Kümme küsimust (11)
- n päeva lõpetamiseni (37)
- Bookstagramid (49)
- Eesti päev (15)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
19. jaanuar
- Loretta Roots 1.b
20. jaanuar
- Ats Albert Sepp 7.b
- Kevin Matt 4.b
- Madli Tuuling 4.b
21. jaanuar
- Mia Lotta Püüa 9.d
22. jaanuar
- Liisa Kiier 9.c
- Marten Sepp 8.c
23. jaanuar
- Karl Martin Kremm 9.b
- Mia-Lisandra Põldemaa 1.b
24. jaanuar
- Ardo Andreas Jaansalu 5.b
26. jaanuar
- Eliise Mõts 2.c
- Iris Schockaert 7.c
- Liisa-Marie Vaher 6.a
Töötajate sünnipäevad
22. jaanuar
- Inga Engso
Täna on mardilaupäev, õhtul siis kõik marti jooksma! Eile, reedesel koolipäeval võis 10. novembril tähistatava mardipäeva puhul näha päris mitmeid mardisantide seltskondi, ühed uhkemini kostümeeritud kui teised.
Vaheajal toimus 6.a klassi teine klassiöö, mis õpilaste arvates oli väga vinge – üheskoos käidi kinos, kokati, harjutati koostööd, ujuti pimedas ja tehti palju muud huvitavat.
4. novembril käis õpilastega kohtumas Liisbet Antsaar, kes on Southwestern Advantage Eesti organisatsiooni juht, mis tegeleb noorte vahendamisega USAsse raamatuid müüma. Kohtumine sai teoks projekti „Tagasi kooli“ raames.
Oktoobri esimesel päeval sündis Sõleseppadel väike beebi – õpetajate rahvatantsurühm. Inspira 15. juubeliaastal on see lausa märgilise tähendusega. Inge eestvedamisel on rühmal kindel siht silme ees ja just seetõttu annab ta õpetajatele ja nende kaaslastele igal teisipäevaõhtul pingutust nõudvaid ülesandeid. Nagu õpilastele ikka. Töö tulemust saame näha uuel aastal, vahekokkuvõtteid tehakse aga juba novembri lõpus.
Möödunud nädalal võis meie koolipere majas ringi liikudes märgata noori inimesi huvitavaid keeli rääkimas, sest esmaspäeva õhtul saabusid meile Taanist külla Erasmus+ projekti “German Language Exchange” raames Kalundborg Gymnasium og HF õpilased koos oma õpetajaga.
Laupäeval, 2. novembril toimus Kuressaare Gümnaasiumis Code Weeki raames HITSA ProgeTiigri piirkonnaüritus KG PRO 19 Robootikapäev. Üritusel osales rohkem kui sada noort robootikahuvilist üheteistkümnest koolist.
Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse poolt algatatud projekti “Kunstnikud koolidesse” raames kohtusid KG abituriendid Saaremaalt pärit kunstniku Brit Pavelsoniga.
Projekti “Kunstnikud koolidesse” eesmärk on viia kokku kunstnikud ja kunstiprofessionaalid (kuraatorid, kunstiteadlased jt) Eesti gümnaasiuminoortega, et tutvustada kunstniku rolli ja igapäevatööd ning julgustada noori edasises elus ka kunstierialasid valima.
Neidude jalgpalli U17 EM-i valikturniiri kohtumisel Slovakkiaga lõi meie kooli 8.a klassi õpilane Kristina Teern mängu 81. minutil värava, tehes seisuks 2 : 8.
Kõige rohkem jooksjaid koolide arvestuses oli meilt – Kuressaare Gümnaasiumist.
Projekti "Rännak keskaegsel Saaremaal" raames külastasid Kuressaare Gümnaasiumi 7. klassid 14.–17. oktoobril Saaremaa muusemi ning õppisid tundma lossi ajalugu. Rühmatööna valmisid seitsmendikel Kuressaare lossi maketid.
Õpilased otsisid KG PRO´19 projektipäeva sinirohelisest organiseeritud kaosest helgemat tuleviku-reedet.
Ettevõtlusnädala raames sai ka meie kool osa algatusest MINU LUGU. See algatus toob kokku Eesti koolinoored ja ettevõtjad, kes jagavad oma lugu – kuidas neist said ettevõtjad või juhid ja millised on olnud nende olulisemad õppetunnid sellel teel. Eesmärk on innustada noori mõtlema ettevõtlikkusest kui hoiakust, mis suunab elus ise initsiatiivi haarama, huvi tundma ja algatama.
KG majandussuuna õpilastel oli meeldiv võimalus kohtuda Roche Eesti OÜ tegevjuhi Kadri Mägi-Lehtsiga.
KG programmeerimise ja robootikapäevad toimuvad kahes osas: 18. oktoobril toimub KG õpilastele „päev tuleviku nimel” ja 2. novembril maakonna koolinoortele mõeldud robootikapäev.
Rootsi koolitüdruku Greta Thunbergi innustusel on alguse saanud kõigi aegade suurim protestiaktsioon kliimakatastroofi peatamiseks. Globaalse kliimastreigi meeleavaldustel on eriline tähendus reedesel päeval. Seetõttu pühendame ka meie eelseisva reede sellele, et meie tulevik jääks alles. Aga seekord me ei streigi.
16. oktoober on üleeuroopaline taaselustamise päev, mille raames toimuva kampaaniaga julgustatakse inimesi rohkem sekkuma. Elustamist said proovida ka meie 8., 9. ja 10. klasside õpilased.
Kärlal jooksis meie gümnaasiumi teatekrossi võistkond end esimeseks!
Maakonna koolinoorte teatekrossil osalesid ka meie kooli kiiremad jooksjad 1.–12. klassini. Oktoobri alguses toimunud võistlused peeti eraldi põhikooli- ja gümnaasiumiosale. Teatejooksu distantsi pikkuseks oli kõigil 650 m. Põhikooli võistkond saavutas üheksa kooli seas 4. ja gümnaasium tubli 1. koha!
Kuressaare Gümnaasiumi koolituskeskus Osilia koolitusprojektide juhi Viktoria Bubukini, Osilia juhataja Margit Düüna, õppealajuhataja Maidu Variku ja saksa keele õpetaja Marika Varjase eestvedamisel said septembris alguse seitse Erasmus+ projekti, milles Kuressaare Gümnaasium osaleb kas koordinaatorina või partnerina.
Kes ei mäletaks selleaastast spordipäeva. Vihm-vihm-vihm! Kehalise kasvatuse õpetajad eesotsas Ülle Räimega mõtlesid küll välja plaanid A, B ja C, aga ilma vastu ei saa. Küll aga saab järgida kooli traditsioone ning anda õpilastele vabadust valida, nagu ütleb meie kooli visioongi: Vabadus. Ilu. Tõde. Kehalise kasvatuse õpetajad andsid spordipäeval võimaluse valida! Tagasiside näitab, et mitmed klassid läbisid ilmale vaatamata kogu spordipäeva programmi. Eeskuju on nakkav! Sel korral teemegi sügava kummarduse Üllele ja teistele kehalise kasvatuse õpetajatele, kes panid kõigele vaatamata liikumisnädalal meie kooli ühes rütmis hingama ja liikuma!
Tervisespordipäeval sai teoks ka järjekordne kooli maleturniir.
Parimaks maletajaks osutus ainult võite tunnistanud Sander Sepp (8.a), II koha sai Revon Reigo (7.b), III–IV kohta jagasid Kristofer Gupta (6.b) ja Daaniel Leitalu (6.c).
Asjatundjate arvates saavad need lapsed, kes õpivad malet varakult, koolis paremini hakkama. Kuigi teadlased on avastanud, et tugevamad maletajad alustavad nooremana, nende hulgas on rohkem vasakukäelisi ja hilistalvel või varakevadel sündinuid, on male endiselt üks paremaid vaimse treeningu vorme!