Otsi
Artiklite sarjad
- Vilistlase vaatepunkt (2)
- Bookstagramid (49)
- Kümme küsimust (4)
- n päeva lõpetamiseni (35)
- Eesti päev (15)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
24. november
- Krister Ivalo 3.a
- Tevin Kaljo 3.a
25. november
- Katreen Sepp 8.c
- Liisbet Sepp 9.b
- Theron Kütt 9.d
26. november
- Brenda Reinmägi 1.c
- Karola Koppel 2.b
27. november
- Brait Orav 6.a
- Daniel Kalaus 3.a
- Kevin Orav 6.a
- Sebastian Mägi 4.b
28. november
- Hendrik Suurpere 8.a
- Jette Saat 1.a
- Sarah-Roosi Rikmann 2.c
30. november
- Eliisabet Aer 2.c
- Minni Liise Kuusk 5.a
1. detsember
- Kevin Vilter 6.a
- Marili Paja 8.a
- Mirell Tamm 4.b
Töötajate sünnipäevad
26. november
- Grete Pihl
28. november
- Maren Aaviste
30. november
- Raina Rääp
Kuidas meie õpetajad Tõraverre sattusid?
Kõik sai alguse 14. septembril 2023, kui osalesin V rahvusvahelisel reaal- ja loodusainete hariduskonverentsil, kus ettekannete vahepauside ajal sai tutvuda erinevate täiendõppe võimaluste või õppematerjalidega.
Nooruse kooli kolmas lend veetis 4.–7. mai Leedus reisides. Meeldejäävaimad hetked olid seotud koosolemisega, täites iga päeva erinevate emotsioonide ja seiklustega, kus nii mõningad täiesti tavalised tegevused said sõpradega koos uue tähenduse. Klassikaaslastega veedetud aeg oli eriti oluline, luues sidemeid ja uusi mälestusi. Raske matkamine düünidel ja paduvihmaga Palangas jalutamine andsid reisile seiklust ja avastamisrõõmu. Delfinaariumi külastus tõi esile erilisi emotsioone ning õhtusöögid sõpradega olid täis naeru ja head seltskonda. Kuidas reis aga täpsemalt kulges ja milliseid emotsioone see osalistes tekitas?
Esmaspäeval, 13. mail avas 2.b klass juba kaheksanda Nooruse kooli purjetamishooaja.
Purjetamistunnid toimuvad Kuressaare Nooruse Kooli 2. klasside liikumisõpetuse tunni osana.
Laupäeval, 11. mail väisas meie kooli Kuressaare Gümnaasiumi 31. lennu vilistlane Tuuli Rand, kes viis läbi lauluhuvilistele workshopi.
Euroopa päeva tähistasime koolis mitmeti, kõigil oli võimalus osaleda Kuressaare sünnipäevale ja Euroopa Liidu 20. liitumisaastale pühendatud orienteerumismängul Kuressaares. Koolis tähistasime Euroopa päeva Megaaju Euroopa-teemalise erivooruga, kus said osaleda kõik huvilised II ja III kooliastmest. Auhindadega toetas Euroopa Komisjoni Eesti esindus.
8. mail oli Kuressaare Nooruse Koolis külas Saku Gümnaasiumi direktor Keit Fomotškin, kes on omakorda meie koolijuhi Marit Tarkini mentoriks alustava koolijuhi arenguprogrammis. Programm on mõeldud koolijuhi ametis alustanutele ning lisaks teoreetiliste teadmiste avardamisele on üks olulisemaid eesmärke mõttekaaslaste leidmine ja suhtlusvõrgustiku avardamine.
Igal alustaval juhil on ka mentor – kuulaja, peegeldaja, märkaja, suunaja.
Kui praegu on käsil alustavate koolijuhtide 9. lend, siis Keit ise on sama programmi 7. lennu kasvandik. Koolilehe toimetus istus koos Keiti ja Maritiga laua taha ning arutlesime veidi kooli juhtimise põneval teemal.
Emadepäevale mõeldes! Tööde autorid on Emma Kubits ja Karola Jalak 5.b klassist.
2. klassidele tuli külla kirjanik Maire Forsel, kelle raamatut „Parem kui kaneelisai“ olime varem lennulugemise tundides lugenud.
Seekordses Mini-Megaajus võidutses 3.c võistkond Targad. Neile järgnes 3.a II võistkond. Edasi teenisid võrdselt punkte 2.c I võistkond, 3.a I võistkond, 3.b Hundid ja 3.c Kummitused.
Kõik mutukad ja putukad on ärevil ja jutukad,
et kevad võidu sai!
7. mail toimus esimene Nooruse kooli vaimse tervise teemaline veebiseminar. Eelkõige lapsevanematele mõeldud seminaril kõnelesid meie HEV-koordinaator Valeria Liigsoo-Luige ja Saaremaa Toetava Hariduse Keskuse juhtumikorraldaja Monika Sarapuu.
Kohtumist saab uuesti vaadata siitsamast.
2.b klassil oli kolmapäeval põnev koolipäev, sest oma õpetaja asemel andis kaks tundi Saaremaa Toetava Hariduse Keskuse psühholoog Jane Hiibus.
7.–10. aprillini oli kahel meie robootikavõistkonnal võimalus osaleda Erasmus+ projektireisil Soomes. Kolme päeva jooksul osalesid õpilased erinevates tehnoloogiateemalistes tegevustes koos Soome põhikoolide õpilastega. Õppereis sai võimalikuks tänu koostööle Robotiikka ja Tiedekasvatus RY-ga, mille põhiülesanne on tehnoloogiahuvi edendamine ja ainetevaheline lõiming Soome põhikoolides.
Eelmisel õppeaastal alanud ja käesoleval õppeaastal väga populaarseks saanud ajaloovõistlus Mammut on selleks korraks lõppenud. Kolmele meie kooli õpilasele omistati kolmas järk.
Nooruse kool osaleb järgmisel õppeaastal „Arutleva kooli“ pilootprojektis, mille eesmärk on tõsta arutlusoskust ja panna noori kriitiliselt mõtlema. Need on oskused, mida on vaja nii koolis kui ka hilisemas elus.
Milline laps ei tahaks endale looma? Ekke, Lee ja Joosep on nagu enamik lapsi. Nad on juba aastaid oodanud, et vanemad võtaksid neile koera, kassi või siis vähemalt põdra. Ka ema on mõlgutanud lemmiklooma võtmise mõtteid, aga seni on need ainult mõteteks jäänud. Ema teab, et looma eest hoolitsemine jääb tema kanda, sest isa on loomavõtmisele kategooriliselt vastu ja lapsed, nemad on nagu lapsed ikka … Ühel päeval hakkab ema lõpuks tegutsema ja otsustab võtta varjupaigast kassi, armsa triibulise emase kassipoja ...
Ära kõhkle, ära mõtle, ära jaura ilmaaegu! Haara kambajõmmid rivvi ning tulge osalege koos viimasel klassidevahelisel võistlusel, et oma klassile paremat kohta kindlustada!
30. aprillist 1. maini toimus Nooruse rühma kodutütarde laager Mihkli talumuuseumis.
Mihkli talumuuseumisse jõudes oli võimalik kõigepealt külakiigel kiikuda ja pärast seda õhtuoodet süüa. Talgutööde korras aitasime riisuda lehti. Tööle järgnenud õpitoas õppisime tundma erinevaid taimi, proovisime maitsta söödavaid taimi. Õhtu lähenedes panime magamisasjad ja madratsid valmis, küpsetasime endale lõkke peal õhtusöögiks vorste ja lõkkekartuleid ja saime veidi peitust mängida. Õhtu lõpetuseks käisime saunas.