Otsi
Artiklite sarjad
- Kümme küsimust (25)
- Bookstagramid (63)
- n päeva lõpetamiseni (40)
- Vilistlase vaatepunkt (16)
- Eesti päev (18)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
24. mai
- Abigail Jasmiin Veberson 8.a
25. mai
- Grete Sirel 4.a
- Rasmus Gutman 7.d
- Rogert Tool 4.c
27. mai
- Brigita Mõik 7.a
- Kristofer Vaga 8.a
- Loore Rand 8.b
- Mia-Eliise Tõru 3.b
28. mai
- Dzhemmili Tretiak 2.b
- Martis Leiner 7.d
- Miia Arro 9.b
29. mai
- Karmen Kaasik 8.a
30. mai
- Andris Oja 9.a
- Liset Aedmäe 9.c
- Reimo Orgusaar 1.c
- Romi Rohulaid 5.b
31. mai
- Jacob Randi 7.c
- Kaspar Jürgens 8.b
- Kirke Simso 2.c
Töötajate sünnipäevad
24. mai
- Katrin Kannik
29. mai
- Madli-Maria Naulainen*
30. mai
- Raili Kaubi

Nooruse kool osaleb järgmisel õppeaastal „Arutleva kooli“ pilootprojektis, mille eesmärk on tõsta arutlusoskust ja panna noori kriitiliselt mõtlema. Need on oskused, mida on vaja nii koolis kui ka hilisemas elus.

Milline laps ei tahaks endale looma? Ekke, Lee ja Joosep on nagu enamik lapsi. Nad on juba aastaid oodanud, et vanemad võtaksid neile koera, kassi või siis vähemalt põdra. Ka ema on mõlgutanud lemmiklooma võtmise mõtteid, aga seni on need ainult mõteteks jäänud. Ema teab, et looma eest hoolitsemine jääb tema kanda, sest isa on loomavõtmisele kategooriliselt vastu ja lapsed, nemad on nagu lapsed ikka … Ühel päeval hakkab ema lõpuks tegutsema ja otsustab võtta varjupaigast kassi, armsa triibulise emase kassipoja ...
Ära kõhkle, ära mõtle, ära jaura ilmaaegu! Haara kambajõmmid rivvi ning tulge osalege koos viimasel klassidevahelisel võistlusel, et oma klassile paremat kohta kindlustada!
30. aprillist 1. maini toimus Nooruse rühma kodutütarde laager Mihkli talumuuseumis.
Mihkli talumuuseumisse jõudes oli võimalik kõigepealt külakiigel kiikuda ja pärast seda õhtuoodet süüa. Talgutööde korras aitasime riisuda lehti. Tööle järgnenud õpitoas õppisime tundma erinevaid taimi, proovisime maitsta söödavaid taimi. Õhtu lähenedes panime magamisasjad ja madratsid valmis, küpsetasime endale lõkke peal õhtusöögiks vorste ja lõkkekartuleid ja saime veidi peitust mängida. Õhtu lõpetuseks käisime saunas.
Aasta jooksul ragistas Megaaju erinevates voorudes ajusid 64 võistkonda, neist õpetajate omi 5.
Reedel, 3. mail kuulutati välja võitjad ja jagati parimatele tunnustusi kolmes kategoorias: üldarvestuses, õpilaste arvestuses ja iga lennu parimatele.
ERASMUS+ projekt viis meid seiklusele Lõuna-Itaaliasse, kus külastasime Modugno linna ja selle kooli võlusid. 23.–29. aprillil käisid kaksteist 8.a klassi õpilast, nende klassijuhataja Elis Nõu ja noorsootöötaja Kristin Lauri õpirändel. Itaalias viibides ööbiti kohalikes peredes. Igal osalejal oli oma host (Itaalia õpilane, kes meid oma kodus ja peres võõrustas). Just see kogemus andis sellele nädalale tõelise autentsuse ja väärtuse.
Neljapäeval, 2. mail kõndisid Nooruse kooli õpetajad kevadele vastu ja panid kepikõnni ning intervalltreeninguga hooajale punkti. Edasi liigub juba igaüks omas, peaaegu suvises rütmis ja sügisel alustame taas ühiste trennidega.
Aitäh, Tiina Käen, olemast meie südametunnistus, utsitaja ja peatreener! Aitäh, Ülle Räim ja Annely Oolup, treeneritena toetamast! Aitäh, külalistreener Liili Varvas, Bodyart treeninguga meie aastat vürtsitamast. Oli mitmekesine hooaeg!
3.–4. klasside kunstiringi õpilaste geomeetrilised mustrid. Tööde autoriteks on Kristella Rauniste 3.b klassist, Robert Leppik 4.a klassist ning Elisabeth Koiduste 3.c klassist.

Aprillikuu parimateks Tähekese tundjateks osutusid seekord 1.c klassist Maribel Aulik, 2.a klassist Tevin Kaljo ja 3.b klassist Madli Tuuling.

3.a klassi lapsed oli mõtete ja meisterdustega kosmoses.
19.–20. aprillil 2024 toimus Hariduse kooli aulas Kuressaare Laululinnu võistlus.
Programm oli jaotatud nelja võistluskontserdi vahel:
I kontsert reedel, 19. aprillil kell 16.00 3–4-aastased ja 5–7-aastased;
II kontsert laupäeval, 20. aprillil kell 11.00 8–10-aastased B- ja A-kategooria;
III kontsert laupäeval, 20. aprillil kell 14.00 11–13-aastased B- ja A-kategooria;
IV kontsert laupäeval, 20. aprillil kell 16.00 14–16-aastased B- ja A-kategooria ning 17–19-aastased.
Lauljaid hindas žürii koosseisus Mare Väljataga, Malle Stint ja Martin Vesberg.
Enne vaheajale minekut oli kõikidel kolmandate klasside õpilastel ja õpetajatel suurepärane võimalus kohtuda raamatu „Maru lugu“ autori Aarne Mägiga.
„Maru lugu“ oli selle õppeaasta 3. klasside klassivälise kirjanduse loetud raamatute nimekirjas.
Et Aarne Mägi on meie oma kooli vilistlane ning teada-tuntud Kuressaare Teatri loominguline juht ja lavastaja, siis tekkis meil soov teada saada, kuidas on teatritöö kõrvalt saanud temast ka kirjanik.
Vahetult enne vaheaega, 19. aprillil toimus Tallinnas TalTechis rahvusvaheline matemaatikavõistlus Náboj, kus osales ka meie Nooruse kooli viieliikmeline võistkond: Liisa Naulainen, Trevor Ast, Hanna Paju, Lisanna Valdmets ja Tuule Kalamees.
Kevadise koolivaheaja juhatas sisse kosmosepäev „Käi Kuu peale!“, mis oli Nooruse Tehnoloogiakooli kolmas laager.
Eelmisel nädalal külastasid meie kooli Kaali ja Luce kooli 6. klasside õpilased. Külastuse eesmärk oli tutvuda uue kooliga, kuhu nad sügisel õppima tulevad.
25.–29. märtsil külastasid Kuressaare Nooruse kooli 8.c klassi õpilased ERASMUS+ projekti„Kultuuridevahelised erinevused“ raames Sloveeniat. Täpsemalt Ptuj linna kooli OŠ Breg. Õpilastega olid kaasas Virge Lember, Kristin Lauri ja Anneli Meisterson.
OŠ Bregi kool on meile varasemalt hea partner olnud mitmes projektis, seega olime juba teadlikud, et tegemist on imeilusa linna ja lahkete võõrustajatega.

7.c klass õppis kunstitundides kahe koondumispunktiga perspektiivi ehk kauguspilti joonistama ja kujundama. Töö autor on Noora Nook.

Seiklusterohke kooliliiga vabariiklik finaalturniir Viljandis tõi meie koolile tüdrukute arvestuses 2. koha ja poiste arvestuses 5. koha.
Kuulutused
