Otsi
Artiklite sarjad
- Vilistlase vaatepunkt (3)
- Kümme küsimust (5)
- Bookstagramid (49)
- n päeva lõpetamiseni (35)
- Eesti päev (15)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
28. november
- Hendrik Suurpere 8.a
- Jette Saat 1.a
- Sarah-Roosi Rikmann 2.c
30. november
- Eliisabet Aer 2.c
- Minni Liise Kuusk 5.a
1. detsember
- Kevin Vilter 6.a
- Marili Paja 8.a
- Mirell Tamm 4.b
2. detsember
- Halima Essaadia Janahi 5.a
4. detsember
- Eero Sikk 2.a
- Gregor Sikk 2.a
- Karel Truumure 8.c
5. detsember
- Triinu Kaju 9.c
Töötajate sünnipäevad
28. november
- Maren Aaviste
30. november
- Raina Rääp
5. detsember
- Ülle Räim
9. klassid joonestasid ja kujundasid interjööri. Tööde autorid on Anette Lõbus 9.b klassist ja Emma Kruuser ning Angel Ellermaa 9.a klassist.
Küünlasära tubadesse, jõuluootus südamesse. Kaunist peatselt saabuvat 1. adventi soovivad meile 4.b klassi lapsed.
Kirjandustundides juhtub alalõpmata midagi põnevat. 7.b klassi õpilased lasid luuleprojektidega seoses oma fantaasial lennata ning kirjutasid sürrealistlikke luuletusi Mendelejevi tabelist inspireerituna ning koostasid naljaluulet ajakirjandusväljaannete väljalõikeid kasutades. Mis sellest kõigest sündis?
1.b klassi jaoks on teistsugune koolipäev siis, kui kooli ei pea koolikotti kaasa võtma ning õppimine toimub klassist väljas.
Igas kuus on siiani olnud vähemalt üks nn teistsugune koolipäev ehk õuesõppepäev.
Novembrikuus toimunud õuesõppepäeval jätkus kõikidel esimeste klasside lastel kooli ümbruses tegevust terveks koolipäevaks.
Kadripäev on 25. novembril.
Katri joostakse 24. novembril.
Kadrid riietuvad heledasti.
Tavaliselt ei või nende nägu näha.
Kadrid käivad ukselt uksele.
Nad tantsivad, laulavad ja küsivad ande.
Kadrid toovad karjaõnne.
Eelmine reede möödus lõviosa Kuressaare Nooruse Kooli kaheksandike jaoks tavapärasest hoopis teises rütmis. Üle-eestilise töövarjupäeva algatuse raames oli neil võimalus koolitundide asemel külastada huvitavaid ettevõtteid ja jälgida valitud spetsialistide toimetusi nende argipäeval.
Väikeklassi õpetaja Helle on meie majas töötanud juba peaaegu terve aasta. Tänasel juubelipäeval on õnnesoovide kõrval hea võimalus avada, millist tööd ta teeb.
1.–2. klassi kunstiringi õpilased kleepisid värvilistest kolmnurkadest papagoisid. Tööde autoriteks on Iti Jõevere, Kristella Rauniste ja Madli Tuuling.
Sel nädalal said umbes 400 õpilast kätte pärandivaderi tänukirja. Nooruse kooli suur pärandivaderite aktsioon sai teoks õuesõppepäeval. Algatuse eesmärk on tutvustada kooliõpilastele nende vahetus koduümbruses kultuurilooliselt olulisi paiku, kuid mis veelgi olulisem – pakkuda lastele ja noortele võimalust talgute korras omalt poolt panustada nende püsimajäämisesse. Pärandivaderid tegutsevad kõikides maakondades üle Eesti ning läbi aastate on kaasa löönud ligi 60 kooli.
AB-kooli perepäeval, 21. oktoobril kirjutasid ja kleepisid 6-aastased koolieelikud oma lehe – ilmus esimene Nooruse Meridiaani paberleht. Noored ajakirjanikud kajastasid lehes loomulikult seda, mis nendele endale hingelähedane. Räägiti oma perekonnast, hobidest, lemmikloomadest, numbritest ja paljust muust. Et leht nukralt riiulile seisma ja sealsed lood teistele varjatuks ei jääks, on erinevatel AB-kooli päevadel võimalik sellega stendil tutvuda.
Ka meie kooliaias toimetab üks tore haldjas, kes hoolitseb selle eest, et kõigil oleks turvaline.
Lõiming kirjandustundidega. Kunstiringi õpilastel valmisid Saaremaaga seotud kirjanike portreed. Tööde autorid on Emma Kruuser ja Angel Ellermaa 9.a klassist.
ISA muskel on tugev,
isa suudab mind tõsta üles.
Isa, sul on raske töö,
isa, olgu sul vähemalt vaba öö!
Isa, ütlen sulle,
isa, sa kallis mulle!
Imeilus ilm oli nagu taevane kingitus ülemaailmsel õuesõppepäeval tegutsemiseks.
Ühine nimetaja kuuendikel oli nutimäng „Kas tunned Kuressaare linnaparki“.
Meie kooli 2. ja 3. klassi õuesõpe toimus maastikumänguna. Kokku läks rajale 12 meeskonda, igast klassist kaks. Liikumine rajal ei toimunud kiiruse peale, tähtis oli, et kogu meeskond liiguks koos. Uus ülesanne anti alles siis, kui viimane meeskonnaliige oli ka kohale jõudnud. Kahekilomeetrisel rajal ootasid meid õpetajad koos ülesannetega.
Projektikoolitus ajavahemikus 11.10–16.10.2021 (Erasmus+ Project AK201: MARKA – innovation and inclusion in the construction of an identity curriculum 2020/2023) viis Kuressaare Nooruse Kooli õpetajad Eneli Vahari, Maren Asumetsa, Laivi Jürissoni ja Triin Kaldi Põhja-Makedooniasse. Lisaks Eestile osalesid sel korral projektis partnerkoolid Portugalist, Itaaliast, teadustööga seotud FPCE Ülikool Porto ning koolituse korraldaja Põhja-Makedoonia. Projektikohtumise peamine eesmärk oli „Inclusive and non formal educational practices, active citizenship and strategic partnesrship” (Kaasavad ja mitteformaalsed hariduslikud praktikad, kodanikuaktiivsus ja strateegiline partnerlus).
Kas oled metsas jalutades kuulnud seletamatuid hääli või näinud kummalist liikumist? Ehk oli see metshaldjas? Üks selline elab ka meie kooli lähedal metsas.
Kui tänasele juubilarile mõelda, tulevad esimesena meelde just sellised märksõnad, mis pealkirjas märgitud. Ja mitte ainult meile, endistele kolleegidele, vaid ka õpilastele. Elo tähtsa päeva auks meenutasid nad koos tehtut.