Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 8b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. aprill 2011. a. kell 22.02
Muudetud: 3. aprill 2011. a. kell 22.02

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat, arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust,loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma, väärtustab head keeleoskust nii kõnes kui ka keeles, õpib hankima teavet erinevatest allikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 28 märst- 1. aprill
1. Lauselühendid ja nende kirjavahemärgid
2. Lauselühendid ja kirjavahemärgid
3. Kirjandi lugemine (kuulamine), analüüsimine
4. Kirjandi kirjutamine

II nädal 4- 8 aprill
1. Harjutav etteütlus
2. Raamatu "Jumala ja minu vahel on kõik läbi" sisutöö
3. Etteütlus
4. Dramaatika alaliigid. "Libahunt" katk õpikust

III nädal 11- 15 aprill
1. Tagasiside etteütlusest. Veaohtlikke rektsioone
2. "Libahunt" sisutöö
3. Õigekirja kordamine
4. "Libahunt"

IV nädal 18-22 märts
1. Võõrsõnade õigekiri
2. Komöödia. O.Luts "Kalevi kojutulek"
3. Lüürika
4. Suur ja väike algustäht

V nädal 25-29 aprill
1. Kirjand
2. Kokku- ja lahkukirjutamise kordamine. Harjutav etteütlus
3. Ballaad. Fr. Schiller "Kinnas"
4. Etteütlus

VI nädal 2-6 mai
1. Tagasiside etteütlusest. Harjutamine tasemetööks
2. Müüdid ja legendid
3. Tasemetöö (maakondlik etteütlus)
4. M.J.Eisen "Tulihänd"

VII nädal 9-14 mai
1. Tagasiside tasemetööst
2. Raadio. Reportaa˛
3. Sõnajärg lauses
4. Televisioon. Teleuudis, sari, vestlussaade, telemäng.

VIII nädal 16-20 mai
1. Kokkuvõte täheortograafiast
2. Rühmatöö - telesaadete analüüsimine
3.###########################
4. Perioodi lõpetamine. Tagasiside

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab kasutada õigesti kirjavahemärke, oskab väljendada oma mõtteid kirjalikult, tunneb õigekirjareegleid ja oskab neid kasutada. Oskab analüüsida tervikteoseid, teab mõisteid lee, ballaad, reportaa˛, müüt, legend, Teab, kuidas on lüürika ja dramaatika alaliigid.

Hindamine üles

Õpilane saab perioodi jooksul seitse arvestuslikku hinnet (kolm etteütlust, kaks kirjandit, kaks ramatu sisutööd ( "Jumala ja minu vahel on kõik läbi" ja "Libahunt". Lisaks kodu- ja klassitööd.

Etteütlus

"5" 0-1 viga
"4" 2-3 viga
"3" 4-7 viga
"2" 8-11 viga
"1" 12-
Loovtööd: "5"-tekst vastab teemale, on isikupärane, mõtted esitatud selgelt, lausestus korrektne, ülesehitus loogiline ja liigndatud, 0-3 viga,
"4"- tekst vastab teemale, mõtted esitatud selgelt, lausestus kohati ühekülgne, ülesehituses liigendusvigu, 4-8 viga.
"3"- tekst vastab teemale, on arusaadav, lausestusraskused, liigendusvead, 9-12 viga.
"2"- tekst on raskesti mõistetav, lause ja sõnavara algeline, ülesehitus ebaloogiline, üle 12 vea.
"1"- tekst ei vasta teemale.