Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. märts 2011. a. kell 11.25
Muudetud: 2. aprill 2011. a. kell 14.16

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal (28.-01.04.2011)
KEEL
1) Koondlause, kirjavahemärgid koondlauses (õpik lk.55-56, harj.2-4; Tv lk.22-23,25 harj.45-46, 50-52). Kordamine: sulghäälik sõna algul.
2) Koondlause kirjavahemärgid: koolon, mõttekriips. TV harj.47-49 lk.23-24. Harjutav KT nr.7.
KIRJANDUS
3) A.Rammo "Mülleri autasu" (õpik lk.61-63), küsimuste esitamine loetu põhjal, kava koostamine.
4) Eesti rahva suurkujud: Juhan Smuul. J.Smuul "Laevast ja laevakoertest" (õpik lk 69-74). Loovtöö - kirjandi kirjutamine (õpik lk.74, ül.8)
5) J. Smuuli luuletusi (õpik lk.75-78)

II nädal (04.-08.04.2011)
KEEL
1) 04.04.2011 - ETTEÜTLUS (koondlause kirjavahemärgid) + KT nr 7
Õpik lk.56 harj.5: ennustamine. Lihtlause, liitlause ja selle osad (õpik lk.57, harj.1)
2) Liitlause ja selle osad (õpik lk.58 harj.2, TV lk.26-28 harj.53-57)
KIRJANDUS
3) Mina ja kirjanik - elu õpetaja (õpik lk.79)
4) Mina ja eesmärgid: hiina muinasjutt "Kivi hing" (lk.80-84)
5) Lugemiskontroll: J.Smuul "Meremees Murka" - 08.04.2011. Mina ja raha. A.Reinla "Vari Jaagup" (lk.85-89)

III nädal (11.-15.04.2011)
KEEL
1) Liitlause ja selle osad (õpik lk.58). Kordamine: Suur algustäht
2) Liitlause ja selle osad (TV lk.28-29). Kordamine: Suur algustäht
KIRJANDUS
3) Mina ja minu vanemad
4) Mina ja minu vanemad: S. Jackson "Charles" (õpik lk.90-93)
5) S. Jackson "Charles" (õpik lk.90-93) arutelu, loole järje kirjutamine.

IV nädal (18.-22.04.2011)
KEEL
1) Sidesõna ja koma liitlauses (õpik lk.59-60, harj.1-4, TV lk.30)
2) Sidesõna ja koma liitlauses (õpik lk.61, TV lk.31-33)
3) Sidesõna ja koma liitlauses. Kordamine: nimed ja pealkirjad (TV lk.34)
KIRJANDUS
4) Mina ja loodus: H.Jõgisalu "Kadunud kivi", "Rästik", "Üks väratus" (õpik lk.94-98). Toredaid luuletusi: Joel Sang (lk 99-100)
5) Suur Reede

V nädal (25.-29.04.2011)
KIRJANDUS
1) Eriti fantaasiarikas kirjandus (õpik lk.101-104). Ulmeloo kirjutamine ül.4 põhjal.
2)-3) Ray Bradbury "Tuul" (lk.105-112)
4) Karen Orlau "Hirmu suured silmad" (lk.113-117). Õudus- või nalja- või fantaasialoo kirjutamine ül.8 põhjal.
5) Marek Simpson "Vihmamees" (lk.118-120)

VI nädal (02.-06.05.2011)
KEEL
1) Otsekõne ja üte (õpik lk.62-64 harj.1-6; TV lk.35-36)
2) Otsekõne ja üte (TV lk.37-39)
3) Harjutav KT nr.8.
4) 06.05.2011 - ETTEÜTLUS + KT nr 8
5) Mõttekaardi koostamine, sellele tuginedes muinasjutu kirjutamine (õpik lk 64-65, harj.7)

VII nädal (09.-13.05.2011)
KIRJANDUS
1) Koomiks (õpik lk.121-122), W.Busch "Salakaval Saamuel" (lk.123-1259
2) H.Michelson "Asterix on Prantsusmaal Caesaristki tuntum" (lk.126-127)
3) Koomiks Eestis. Olimar Kallas "Toomas ja krahv" (õpik lk.128-137)
KEEL
4) Kuulamine ja rääkimine. Mõistmine. (Õpik lk.97-98 harj.1-3, TV lk.44-45)
5) Kuulamine ja rääkimine. Vestlemine. (õpik lk.98-100, TV lk.46)

VIII nädal (16.-20.05.2011)
KIRJANDUS: Luuletamise äärmised võimalused
1) Luuletus kui salakiri (õpik lk.141-143). Loovtöö.
2) Trikid sõnadega (õpik lk.144-146). Luuletaja teeb nalja (lk.147-149). Loovtöö.
3) Toredaid luuletusi (lk.138-140). Tekstiõpetuse ja kirjanduse mõisteid, mida 6.kl.lõpetaja peab teadma (lk.150-151)
4) Kordamine. Mõistete töö - 20.05.2011
KEEL
5) Kordamine. Kokkuvõte eesti keeles ja kirjanduses õpitust.

IX nädal (23.05.-25.05.2011)
1) Kordamine tasemetööks
2) Kordamine tasemetööks
3) Kordamine tasemetööks

IX-X nädal ( 26.05-03.06.2011)
Eksamite/arvestuste ja praktika periood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1. oskab nimisõnade, arvsõnade ja omadusõnade kokku- ja lahkukirjutamise tüüpjuhtumeid,
2. tunneb sõnaliike, tunnevad tekstis tegusõnad, oskavad tegusõna kokku- ja lahkukirjutamise lihtsamaid juhtumeid,
3. oskab õigesti kasutada pöördvorme
4. oskab kasutada olevikku ja minevikku
5. teab või oskab vajaduse korral leida sõnastikust oma- ja võõrsõnade tähendust ja õigekirjutust
6. oskab moodustada ja kirjavahemärgistada lihtlauseid, koondlauseid, liitlauseid
7. oskab vestlust alustada, kaasvestlejat kuulata ja keskustelu sobivalt jätkata; oskab intervjuud läbi viia,
8. oskab siduvaid sõnu õigesti lauses kasutada
9. oskab otsekõnet ja ütet kirjavahemärgistada
10. Teab, mis on seikluskirjandus, ulmekirjandus
11. eristab tõepärast fantaasiast
12. oskab kirjandustegelaste käitumist analüüsides leida positiivseid ja negatiivseid jooni ning neid päriseluga seostada
13. oskab pilti kirjeldada, pildi põhjal jutustada
14. oskab kirjeldada luuletuse meeleolu ja leida luuletekstist lihtsaid kujundeid
15. oskab leida ja sõnastada (muinas)jutus peituvaid elutarkusi
16. teab, kes on Juhan Smuul, milline on tema tähtsus eesti kirjanduses
17. oskab lauseid loogilises järjekorras reastada
18. oskab jutustava luuletuse põhjal arutleda
19. oskab sõnastada oma arvamust ja seda põhjendada
20. oskab loole algust või lõppu/järge kirjutada
21. oskab loetust ja kuuldust olulist leida, oskab küsimustele teksti põhjal vastata
22. oskab kirjeldada koomiksile iseloomulikke jooni
23. teadvustab luuletamist kui sõnadega mängimist, tunneb pisut keerulisema ehk sõnamängulisema luuletamise võimalusi

Hindamine üles

Veerandi jooksul
* sooritab õpilane 3 kontrolltööd, 2 etteütlust, 1 lugemiskontrolli (J. Smuul "Meremees Murka") - puudumise korral tuleb 10 õppepäeva jooksul järele vastata
* esitleb klassikaaslastele loetud raamatut (eakohane, vähemalt 150 lk; kokkuvõte lugemispäevikus) - peab olema vastatud 25.maiks
* hinnatakse seiklusjutu kirjutamist, loole alguse ja lõpu mõtlemist
* hinnatakse luuletuse kirjutamist, luuletuse esitamist
* hinnatakse valikuliselt tv harjutuste täitmist
* hinnatakse vihikute üldist korda ja käekirja
* arvestatakse töövahendite olemasolu

Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 70-89 %
Hinne "3" - 45-69 %
hinne "2" - 20-44 %
hinne "1" - 0-19 %
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub neljapäeviti ruumis 407 kell 14.00-15.00 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Õppekomplekt:
Lauri Vanamölder, Jaak Urmet "Kirjandus II 6.klassile" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Liisi Piits "Eesti keele õpik 6.klassile. Keeleõpetus" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Ingrid Pukk "Eesti keele töövihik 6.klassile", 1.-2.osa