Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ujumine: 5b T, 5c T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inge Jalakas

Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Inge.Jalakas@nooruse.edu.ee

Loodud: 7. september 2016. a. kell 23.56
Muudetud: 7. september 2016. a. kell 23.56

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ujumisoskus on teistest oskustest olulisem, sest sellest võib sõltuda vees ellujäämine. Mida paremini osatakse ujuda, seda suurem on võimalus päästa enda ja võimalusel teise inimese elu, kui peaks juhtuma õnnetus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. tund
Sissejuhatus ja kordamine: hügieen, kord ja reeglid. Veemängud.

2. tund
Selili ujumise jalgade töö plaadiga ja ilma.

3. tund
Harjutused selili ujumise käte tehnika ning hingamise arendamiseks. Veepall lihtsustatud reeglitega.

4. tund
Selili ujumine 25 m õige tehnikaga aja peale. Veepall lihtsustatud reeglitega.

5. tund
Harjutused selili stardihüppe, libisemise ja pöörete arendamiseks. Selili ujumine 50 m stardi ja õpilase poolt valitud pöördega.

6. tund
50 m selili aja peale koos stardi ja õpilase poolt valitud pöördega. Veepall lihtsustatud reeglitega.

7. tund
Vastupidavusujumine 12 minutit selili koos pööretega. Veemängud.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) täiustab
- vees libisemise asendit selili
- selili krooli jalgade ja käte tehnikat
2) arendab
- selili krooli pöörde tehnikat
- stardihüpet selili ujumisel
- selili ujumise hingamise tehnikat
- vastupidavusvõimet
3) suudab
- ujuda 25 m selili ilma puhkepausita oma parimale tulemusele parandades oma eelmise õppe-aasta tulemust
- ujuda 12 min selili ilma puhkepausideta.

Hindamine üles

Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine). Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega. Õpilaste kokkuvõttev hindamine toimub 2. ja 4. veerandil hindega A või MA.

Ujumise tunnis on õpilase riietuseks trikoo ja kaasas pesemisvahendid. Tund toimub 1 x nädalas.

Pikemaajaliselt (enam kui kaks nädalat) arsti tõendiga ujumisest vabastatud õpilased määratakse
füsioterapeudi rühma spordiosakonna juhi poolse esildisega iga veerandi
esimesel nädalal. Vabastust taotlev õpilane esitab arstitõendi oma
kehalise kasvatuse õpetajale. Nimekirja kinnitab direktor käskkirjaga.
Füsioterapeut teeb märkmeid kinnitatud nimekirjast puuduvate õpilaste
kohta eKooli. Kehalist kasvatust hindab füsioterapeut hinnetega
arvestatud/mittearvestatud. Hindamisel juhindutakse kooli
õppekavast ja kehalise kasvatuse ainekavast.

Lühiajaliselt (1-2 nädalat) kehalisest kasvatusest lapsevanema või arsti
poolt vabastatud õpilane esitab tõendi/kirja enne tunni algust
(vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale. Õpilane on iga keh.-kasv.
tund õpetaja poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt
tunnist).

Ujumise tunnis on õpilane vastavas riietuses. Selle puudumisel
tunnis osaleda ei saa, tegemata tunnitöö hinne on "MA" ja tund tuleb järele teha
õpetajaga kokkuleppel.
Puudumise (k.a. haiguse) tõttu hindamata tegevused tuleb järgi teha 10
päeva jooksul peale vabastuse lõppemist. Tegemata jätmisel on tunnitöö
hinne "MA".
Hinnet saab parandada kuni veerandi lõpuni õpetajaga kokkuleppel
konsultatsiooni ajal.

Konsultatsiooniaeg: N kell 15.00, ruumis 024