0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 27. märts 2011. a. kell 17.51
Muudetud: 29. juuni 2011. a. kell 13.28
Õppeaasta: 2010/2011
Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
Keel on rohkem kui kunagi varem muutunud inimese esmaseks tööriistaks, et elus paremini hakkama saada.
Põhikooli eesti keele ja kirjanduse õpetusega taotletakse, et õpilane:
väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; tajub keeleoskust õpioskuse alusena ja identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks; omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjast, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus
elus ning edasiõppimisel; arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris välja-
kujunenud keelekasutustavasid; õpib asjakohaselt kasutama eri suhtlusvahendeid, arendab oskusi leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet; õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab tekstiloomet, tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui kirjutajana; arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust; harjub oma lugemis- ja kirjaoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid.
28.-30. 03 2011
1. Kevadvaheaja muljete kogumine , selekteerimine, vahetamine, kommenteerimine, arutlemine
2. Lauseõpetus. Lihtlause olemus ja sidesõnad ning kirjavahemärgid. Harjutamine
3. Filmi "Nimed marmortahvlil" vaatamine
4. Filmi "Nimed marmortahvlil" vaatamine
04.-08. 04 2011
1. Ood. Pastoraal. Valm. Ballaad. Sonett
2. Lauseõpetus. Ütte olemus ja kirjavahemärgid. Harjutamine
3. Lauseõpetus. Otsekõne olemus ja kirjavahemärgid. Harjutamine
4. Katkendite lugemine kirjandusteostest
11.-15. 04 2011
1. Sõnavara arendamine
2. Lauseõpetus. Lisandi olemus ja kirjavahemärgid. Harjutamine
3. Lauseõpetus. Lisandi olemus ja kirjavahemärgid. Harjutamine
4. Kirjandusteose vastamine
18.-21. 04 2011
1. Graafikaga funktsionaalse lugemise ülesanne
2. Harjutav kontrolltöö
3. Kontrolltöö
4. Seitse tähtsamat naisluuletajat
25.-29. 04 2011
1. Kirjutamise päev
2. Lauseõpetus . Koonlause olemus ja kirjavahemärgid. Harjutamine
3. Harjutamine
4. Naisluuletajate esitlemine
02.-06. 05 2011
1. Novell. Novellide lugemine ja analüüs
2. Lauseõpetus. Lauselühend. Tarbekirjad
3. Lauseõpetus. Lauselühend. Tarbekirjad
4. Loetud novelli sisuanalüüs
09.-13. 05. 2011
1. Kultuuritausta avardamine
2. Lauseõpetus. Liitlause. Rindlause. Põimlause. Harjutamine
3. Lauseõpetus. Liitlause. Harjutamine
4. Töö kirjanduslike mõistetega
Õpilased tunnevad lauseehitust, kirjavahemärgistamise reegleid; oskavad kirjutada tarbekirju; lihvivad õigekirja - nii omasõnade kui võõrsõnade õigekirjutust, aga ka algustähe õigekirjutust; kordavad ja kinnistavad käänamist, pööramist, omadussõnade võrdlemist, kokku- ja lahkukirjutamist, tuletamist...
Õpilased tunnevad kirjanduslikke ˛anre ja nende tunnuseid, valdavad kirjanduslikke mõisteid...
Õpilased oskavad lugeda ja analüüsida kirjanduslikke tekste, funktsionaalseid lugemistekste, teabegraafikat...
Õpilased on valmis sooritama põhikooli lõpueksamit
Tervikteose analüüs:
Hinne "5" - teose põhjalik tundmine ja veenev analüüsioskus
Hinne "4" - teose hea tundmine, mõtete esitamine
Hinne "3" - teose pealiskaudne analüüs ja väljendusraskused mõtete esitamisel
Hinne "2" - teos lugemata või ei suuda õpilane lugemist tõestada
Lünktekstide, tunnikontrollide, sõnakontrollide hindamine:
90-100% hinne "5"
70- 89% hinne "4"
45- 69% hinne "3"
20- 44% hinne "2"
0- 19% hinne "1"
Etteütlus:
0-2 viga hinne "5"
3-7 viga hinne "4"
8-12 viga hinne "3"
13- 16 viga hinne "2"
17 ja enam viga hinne "1"
Konsultatsioon kolmapäeviti kell15.45