Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ujumine: 2a P, 2b P, 2c P prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Juhan Kolk

ujula juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Loodud: 9. september 2015. a. kell 11.44
Muudetud: 22. oktoober 2020. a. kell 11.23

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: - tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Vesi võib olla laste jaoks huvitav, köitev ja lõbus keskkond või valdavad vastupidised tunded - hirmuäratav, külm, ebameeldiv. Kõik välja toodud tunnused on põhjused, miks lapsevanemad toovad oma võsukesed, kas niisama ujuma, algõpetuse kursustele või treeningutele. Nad soovivad, et laps omandaks vajalikud teadmised liigutustegevustest veekeskkonnas ning saaks hakkama ilma hirmu ja paanikata. Ujumisõpetus on kehalise kasvatuse väga tähtsaks osaks. Ja väga tähtis osa, sest ujumisoskus on lapsele sama vajalik oskus jooksmise, lugemise ja arvutamise kõrval. Ujumisõpetus toimub teises keskkonnas ning seetõttu erineb ta teistest kehalise kasvatuses õpetavatest aladest
Selle veerandi eesmärgiks on ujula eeskirjadega tutvumine, veekartuse ületamine, vette- ja väljahingamise omandamine.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Sõltuvalt õpilaste erinevatest ujumisoskuse tasemest jälgib õpetaja igat õpilast eraldi ja rakendab temale vastava tunni ülesanded.
September
1. tund - veega kohanemise harjutused, teateujumine, ujulareeglite üle kordamine
2. tund – soojendusujumine (ujumisalade juurdeviivad harjutused) libisemise harjutused, mäng "Kes libiseb kaugemale?"
3. tund - krooliujumise töö õppimine ja parendamine, 4 basseini pikkust ujumislauaga
4. tund - ujumine vabas stiilis 25 meetrit (1 basseini pikkus), hindamine

Oktoober
5. tund – seliliujumise õppimine ja parendamine, 4 basseini pikkust ujumislauaga
6. tund - seliliujumine 25 meetrit (1 basseini pikkus), hindamine
7. tund - veerandi viimane tund. Harjutused basseininuudlitega, mängud vees
8. tund - soojendusujumine/liikumine basseinis. Krooli/selili jalgade töö õppimine/harjutamine/täiustamine. Vaba aeg basseinis - mängud, võistlused.

November
9. tund - soojendusujumine/liikumine basseinis. Krooli/selili käte töö õppimine/harjutamine/täiustamine. Vaba aeg basseinis - mängud, võistlused.
10. tund - soojendusujumine/liikumine basseinis. Krooli/selili käte ja jalgade töö õppimine/harjutamine/täiustamine. Krooli/selili jalgade ja käte koostöö harjutamine. Vaba aeg basseinis - mängud, võistlused.
11. tund - soojendusujumine/liikumine basseinis. Krooli/selili käte töö õppimine/harjutamine/täiustamine. Õigesti hingamise, libisemise ja vees edasliikumise harjutused. Vaba aeg basseinis - mängud, võistlused.
12. tund - trimestri viimane tund - mängutund

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased harjuvad ujula- ja hügieenireeglitega, harjuvad basseini (vee)keskkonnaga, oskavad ja julgevad pead vette panna, mulle puhuda, vee all silmi avada ja saavutavad võidu esmase veekartuse üle.

Hindamine üles

Antakse kirjalikke/sõnalisi hinnanguid.