Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 7b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 17. jaanuar 2011. a. kell 17.25
Muudetud: 17. jaanuar 2011. a. kell 17.25

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat, väärtustab head keeleoskust nii kirjalikus kui ka suulises kõnes, õpib mõtestatult lugema eri liike tekste, õpib hankima teavet erinevatest allikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I- nädal 17-21 jaan
1. Omadussõna võrdlusastmed - alg- ja keskvõrre
2. Luule˛anrite, luule vormi ja stiilikujundite kordamine. V.Ridala "Talvine õhtu" ja J. Kaplinski pealkirjata luuletus( luuletuse illustreerimine)
3. Omadussõna võrdlusastmed - kõige ülivõrre ja i-ülivõrre
4. Kokkuvõte luulest. Arvestuslik töö

II nädal 24-28 jaan
1. Kontrolltöö omadussõna võrdlusastmete peale
2.Luule ja proosa
3. Nimi- ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine
4. Ajalooline jutustus "Tasuja" Sisutöö

III nädal 31jaan- 4 veebr
1. Nimi- ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamine
2. "Tasuja"
3. Arvsõnade käänamine
4. "Tasuja"

IV nädal 7-11 veebr
1. Arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamine
2. Õpime lugema. Töö arvutiga
3. Tiia Toomet " Vana aja koolilood"
4. Asesõnade õigekiri

V nädal 14-18 veebr
1. Kokkuvõte käänetevahelistest seostest
2. Elulood
3. Veaohtlikke käändevorme
4. Oma eluloo kirjutamine

VI nädal 21-23 veebr
1. Kontrolltöö ( omadussõna võrdlusastmed ja käänetevahelised seosed)
2. Õpime küsima ja kuulama. Intervjuu Ilon Wiklandiga
3. Tagasiside kontrolltöödest
4. Kuidas on Lindgreni tegelased oma nime saanud. "Vennad Lõvisüdamed"

VII nädal 28 veebr- 4 märts
1. Pöördsõna mõiste, arv, pööre ja ajad
2. A.Lindgren Britt-Mari puistab südant". Valmistume päeviku kirjutamist
3. Tegusõna kõneviisid
4. Õpilane kirjutab

VIII nädal 7-11 märts
1. Tegumoed
2. Päeviku esitamine. Memuaristika - J. Viiding "Mälestusi 1954. aastast R. Põder "Vanaema kapi lõhn"
3. Kõneliik
4. Murre J.Lattik "Teejuht"

IX nädal 14-18 märts
1.Tegusõna vormistiku kordamine, valmistume kontrolltööks
2. J.Parijõgi "Vargus"
3. Kontrolltöö
4. Perioodi lõpetamine, tagasiside

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased tunnevad nimi-, omadus- ja arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamist, tegusõnade vormistikku. Oskavad väljendada nii suulises kui ka kirjalikus kõnes. Tunnevad luule˛anreid ja -vorme, teevad vahet luulel ja proosal.

Hindamine üles

Õpilane saab kuus arvestuslikku hinnet ( kontrolltöö, kõne koostamine ja ettekandmine, Projekti vastamine, kirjand, luuletuse esitamine) ja protsessihindeid: kodu - ja klassitööd
Kontrolltöö:
"5" 100-90%
"4" 89-70 %
"3" 69-50%
"2" 49-25%
"1" 24-

Loovtööd:
"5"- tekst vastab teemale, on isikupärane, mõtted esitatud selgelt,ja veenvalt,0-3viga
"4" - tekst vastab teemale mõtted esitatud arusaadavalt, 4-6 viga
"3"- tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline ja lausestusraskustega, 7-8 viga
"2"- tekst vastab üldjoontes teemale, on raskesti mõistetav, lausestus algeline, 9-12 viga
"1"- tekst ei vasta teemale, lausestus algeline, üle 12 vea.