Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Füüsika: 12a, 12b, 12c, 12d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Hilja Metsmaa

Loodud: 6. jaanuar 2011. a. kell 08.19
Muudetud: 18. jaanuar 2011. a. kell 11.56

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, II kursus

Kestvus: 2 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

•omandab alused nüüdisaegse põhjuslik-tõenäosusliku füüsikalise maailmapildi kujunemiseks;
•süvendab ja laiendab teadmisi füüsika keelest ja mõistete süsteemist ning õpib neid kasutama füüsikaliste nähtuste ja objektide kirjeldamiseks, seletamiseks ning ennustamiseks;
•teadvustab teaduslike mõistete kujundamise viise ja meetodeid ning rakendab neid uute teadmiste omandamisel;
•arendab kriitilist mõtlemist;
•süvendab vaatlus- ja eksperimenteerimisoskusi;
•süvendab mõõtmisvahendite kasutamise oskusi;
•mõistab füüsika seost tehnika ja nüüdisaegse tehnoloogiaga ning integratsiooni teiste teadustega;
•säilitab positiivse hoiaku füüsika kui õppeaine ja kultuurifenomeni suhtes;
•tutvub ideede «draamadega» ja isiksuse osaga füüsika arengus;
•mõistab füüsika humanitaarset külge;
•teadvustab vajadust käsitseda tehnilisi ja tehnoloogilisi seadmeid ennast ja neid säästes;
•kujundab füüsikateadmiste ja -oskuste alusel elu ja elukeskkonna säilimiseks vajalikud väärtushinnangud, tegutseb loodust säästvalt.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

KOSMOLOOGIA. NÜÜDISAEGNE MAAILMAPILT.

TEEMAD:

1.Tähistaevas 3 tundi
2.Kontrolltöö tähekaardile 1 tund
3.Päikesesüsteem 4 tundi
4.Kontrolltöö päikesesüsteemile 1 tund
5.Tähed ja tähesüsteemid 3 tundi
6.Kontrolltöö tähesüsteemidele 1 tund
7.Universum 4 tundi
8.Kontrolltöö universumile 1 tund
9.Nüüdisaegne maailmapilt 10 tundi
10.Üldkordamine 7 tundi

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

•füüsikaliste nähtuste iseloomulikke tunnuseid, nähtuste ilmnemise tingimusi, seost teiste nähtustega; nähtusi selgitavaid teaduslikke teooriaid, nähtuste kasutamist praktikas;
•füüsikamõisteid, sh füüsikalisi suurusi, nähtusi või omadusi, mida mõiste iseloomustab; suuruste seoseid teiste füüsikaliste suurustega; mõõtühikuid, mõõtmisviise ja mõõtmisvahendeid;
•seaduste või seaduspärasuste sõnastust, seadust väljendavat valemit, nende õigsust kinnitavaid katseid, kasutamist praktikas ja seaduse rakendatavust;
•teooria eksperimentaalset põhjendust; põhimõisteid, -seisukohti, -seadusi; põhilisi järeldusi, praktilist kasutamist ja rakendatavust;
•mõõteriistade, mehhanismide, masinate otstarvet, töötamispõhimõtet, kasutamise näiteid ja reegleid, ohutusnõudeid;
•erinevust klassikalise ja kvantmehaanilise füüsikalise maailmapildi vahel;
•keskkonna- ja energiasäästu vajalikkust;
•füüsika osa ühiskonna ja kultuuri arengus, tema osa rahvuskultuuris.:
•vaadelda nähtusi füüsika seisukohalt;
•kasutada mõisteid, seadusi ja teooriaid loodus- ja tehnikanähtuste seletamisel;
•eristada teaduslikku ja pseudoteaduslikku maailmakäsitust;
•lahendada arvutus- ja graafilisi ülesandeid, kasutades õpitud seadusi ja valemeid, vormistada lahendusi;
•leida infot teatmeteostest ja füüsikaliste suuruste tabelitest;
•planeerida katset;
•koostada skeemi järgi katseseadet;
•kasutada mõõteriistu;
•ohutult läbi viia lihtsamaid katseid;
•töödelda mõõtmistulemusi ja teha katsetulemuste põhjal järeldusi;
•hinnata mõõtemääramatust;
•lahendada probleemülesandeid.

Hindamine üles

Hindan suulisi vasteseid, tunnikontrolle, kontrolltööd ja suulist arvestust. Kõik puudulikud hinded tuleb järgi vastata, hinnet "3" ei saa järgi vastata.
45-69%= hinne 3
70-89%= hinne 4
90-100%= hinne 5