Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 15. märts 2013. a. kell 07.49
Muudetud: 5. aprill 2013. a. kell 07.29

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I NÄDAL
KEEL
1. Koondlause, kirjavahemärgid koondlauses (õpik lk.55-56, harj.2-4; Tv lk.22-23,25 harj.45-46, 50-52). Kordamine: sulghäälik sõna algul.
2.KT nr 6-26.03
3. Koondlause kirjavahemärgid: koolon, mõttekriips. TV harj.47-49 lk.23-24. Harjutav KT nr.7.
KIRJANDUS
4. Eesti rahva suurkujud: Juhan Smuul. J.Smuul "Laevast ja laevakoertest" (õpik lk 69-74). Loovtöö - kirjandi kirjutamine (õpik lk.74, ül.8)
5. J. Smuuli luuletusi (õpik lk.75-78)

II NÄDAL
KEEL
1. KT nr 7 01.04
2.Õpik lk.56 harj.5: ennustamine. Lihtlause, liitlause ja selle osad (õpik lk.57, harj.1)
Liitlause ja selle osad (õpik lk.58 harj.2, TV lk.26-28 harj.53-57)
KIRJANDUS
3. Mina ja kirjanik - elu õpetaja (õpik lk.79)
4. Mina ja eesmärgid: hiina muinasjutt "Kivi hing" (lk.80-84)
5. Mina ja raha. A.Reinla "Vari Jaagup" (lk.85-89)

III NÄDAL
KEEL
1. Liitlause ja selle osad (õpik lk.58). Kordamine: Suur algustäht
2.Liitlause ja selle osad (TV lk.28-29). Kordamine: Suur algustäht
KIRJANDUS
3. Mina ja minu vanemad: S. Jackson "Charles" (õpik lk.90-93)
4. S. Jackson "Charles" (õpik lk.90-93) arutelu, loole järje kirjutamine.
5.ETTEÜTLUS 11.04

IV NÄDAL
KEEL
1. Sidesõna ja koma liitlauses (õpik lk.59-60, harj.1-4, TV lk.30)
2. Sidesõna ja koma liitlauses (õpik lk.61, TV lk.31-33)
3. Sidesõna ja koma liitlauses. Kordamine: nimed ja pealkirjad (TV lk.34)
KIRJANDUS
4. Mina ja loodus: H.Jõgisalu "Kadunud kivi", "Rästik", "Üks väratus" (õpik lk.94-98).
5.Toredaid luuletusi: Joel Sang (lk 99-100)

V NÄDAL
KIRJANDUS
1. Eriti fantaasiarikas kirjandus (õpik lk.101-104). Ulmeloo kirjutamine ül.4 põhjal
2. Ray Bradbury "Tuul" (lk.105-112)
3. Karen Orlau "Hirmu suured silmad" (lk.113-117). Õudus- või nalja- või fantaasialoo kirjutamine ül.8 põhjal.
4. Marek Simpson "Vihmamees" (lk.118-120)
5.Kordamine

VI NÄDAL
KEEL
1. Otsekõne ja üte (õpik lk.62-64 harj.1-6; TV lk.35-36)
2. Otsekõne ja üte (TV lk.37-39)
3. Harjutav KT nr.8.
4. ETTEÜTLUS + KT nr 8 02.05
5. Mõttekaardi koostamine, sellele tuginedes muinasjutu kirjutamine (õpik lk 64-65, harj.7)

VII NÄDAL
KIRJANDUS
1. Koomiks (õpik lk.121-122), W.Busch "Salakaval Saamuel" (lk.123-1259
2. H.Michelson "Asterix on Prantsusmaal Caesaristki tuntum" (lk.126-127)
3. Koomiks Eestis. Olimar Kallas "Toomas ja krahv" (õpik lk.128-137)
KEEL
4. Kuulamine ja rääkimine. Mõistmine. (Õpik lk.97-98 harj.1-3, TV lk.44-45)
5. Kuulamine ja rääkimine. Vestlemine. (õpik lk.98-100, TV lk.46)

VIII NÄDAL
1. Kordamine tasemetööks
2.Tasemetöö

3. Toredaid luuletusi (lk.138-140). Tekstiõpetuse ja kirjanduse mõisteid, mida 6.kl.lõpetaja peab teadma (lk.150-151)
4. Kordamine.
KEEL
5. Kordamine. Kokkuvõte eesti keeles ja kirjanduses õpitust.

IX NÄDAL
Eksamite/arvestuste ja praktika periood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1. oskab nimisõnade, arvsõnade ja omadusõnade kokku- ja lahkukirjutamise tüüpjuhtumeid,
2. tunneb sõnaliike, tunnevad tekstis tegusõnad, oskavad tegusõna kokku- ja lahkukirjutamise lihtsamaid juhtumeid,
3. oskab õigesti kasutada pöördvorme
4. oskab kasutada olevikku ja minevikku
5. teab või oskab vajaduse korral leida sõnastikust oma- ja võõrsõnade tähendust ja õigekirjutust
6. oskab moodustada ja kirjavahemärgistada lihtlauseid, koondlauseid, liitlauseid
7. oskab vestlust alustada, kaasvestlejat kuulata ja keskustelu sobivalt jätkata; oskab intervjuud läbi viia,
8. oskab siduvaid sõnu õigesti lauses kasutada
9. oskab otsekõnet ja ütet kirjavahemärgistada
10. Teab, mis on seikluskirjandus, ulmekirjandus
11. eristab tõepärast fantaasiast
12. oskab kirjandustegelaste käitumist analüüsides leida positiivseid ja negatiivseid jooni ning neid päriseluga seostada
13. oskab pilti kirjeldada, pildi põhjal jutustada
14. oskab kirjeldada luuletuse meeleolu ja leida luuletekstist lihtsaid kujundeid
15. oskab leida ja sõnastada (muinas)jutus peituvaid elutarkusi
16. teab, kes on Juhan Smuul, milline on tema tähtsus eesti kirjanduses
17. oskab lauseid loogilises järjekorras reastada
18. oskab jutustava luuletuse põhjal arutleda
19. oskab sõnastada oma arvamust ja seda põhjendada
20. oskab loole algust või lõppu/järge kirjutada
21. oskab loetust ja kuuldust olulist leida, oskab küsimustele teksti põhjal vastata
22. oskab kirjeldada koomiksile iseloomulikke jooni
23. teadvustab luuletamist kui sõnadega mängimist, tunneb pisut keerulisema ehk sõnamängulisema luuletamise võimalusi

Hindamine üles

Veerandi jooksul
* sooritab õpilane 3 kontrolltööd, 2 etteütlust, 1 lugemiskontroll- puudumise korral tuleb 10 õppepäeva jooksul järele vastata
* hinnatakse seiklusjutu kirjutamist, loole alguse ja lõpu mõtlemist
* hinnatakse luuletuse kirjutamist, luuletuse esitamist
* hinnatakse valikuliselt tv harjutuste täitmist
* hinnatakse vihikute üldist korda ja käekirja
* arvestatakse töövahendite olemasolu
Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 75-89 %
Hinne "3" - 50-74 %
hinne "2" - 20-49 %
hinne "1" - 0-19 %
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti ruumis 306 kell 14.00-15.00 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.




Õppekomplekt:
Lauri Vanamölder, Jaak Urmet "Kirjandus II 6.klassile" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Liisi Piits "Eesti keele õpik 6.klassile. Keeleõpetus" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Ingrid Pukk "Eesti keele töövihik 6.klassile", 1.-2.osa