Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6a, 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. detsember 2012. a. kell 10.00
Muudetud: 18. jaanuar 2013. a. kell 19.39

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks,et õpilane oskaks kasutada kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutada õigesti; suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama; oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid; omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse; arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja; oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult; loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides; huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel; tunneb oma rahvuskirjandust.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

07.-11.01
KEEL:
Pöördsõnad peidavad lisatähendusi õ.lk. 37- 39, h. 1; tv h. 1 - 3
õ.lk. 40 h. 1,2; tv h. 4 - 7
õ.lk. 40 h. 3,4; tv h. 8 - 10
KIRJANDUS:
Teatrietendus paberil õ.lk. 7 - 10
Lendav laev õ.lk.11 - 14;
14. - 18.01
Keel:
Kõneviisid õ.lk. 41 - 42, õ.h. 1 - 3; tv h. 11 - 13
õ.lk. 42 h. 4 - 6; tv h. 14 - 15
õ.lk. 43 h. 7 - 9; tv h. 16 - 18
Kirjandus:
Tekstist saab teatrietendus õ.lk. 15 - 17
Salu Juhan mängib Jussi 18 - 24
21. - 25.01
Keel:
Kordamine ,, Pöörtdsõnad. Kõneviisid"
KONTROLLTÖÖ nr.5 ,,Pöördsõnad. Kõneviisid" 22.01
Aeg õ.lk. 44 - 45 h. 1 - 4; tv h. 19 - 20
Kirjandus:
Teatri ajaloost õ.lk. 25 - 27
Teater Eestis õ.lk. 28 - 31
28.01 - 01.02
Keel:
õ.lk. 46, h. 5 - 7, tv h. 21 - 24
Etteütluse harjutamine, tv h. 25 - 28
ETTEÜTLUS 30.01
Kirjandus:
Minu Kentuki lõvi õ.lk. 32 - 34
Berti vägiteod õ.lk. 35 - 39 ,kordamine ,,Teater"
04. - 08.02
Sõna raamatus - sõnaraamatus õ.lk. 47 - 49, h. 1 - 4, tv h. 29 - 30
õ.lkl. 50 h. 5, tv h. 31 - 34
Kordamine ,,Aeg. Sõnaraamatud", tv lk. 51 - 54
Kirjandus:
KONTROLLTÖÖ ,,Teater"
Luuletusi õ.lk. 40 - 42
11. - 15.02
KONTROLLTÖÖ ,,Aeg.Sõnaraamatud" 11.02
Laused erinevad õ.lk. 51 - 52 h. 1 - 4, tv h. 35 - 37
õ.lk.53 h. 5 - 6; tv h. 38 - 42
Kirjandus:
Eesti rahva suurkujud. Kristjan Jaak Peterson õ.lk. 43 - 47
Carl Roberty Jakobson õ.lk. 48 - 53
18. - 22.02
Keel:
Kordame koondlauset õ.lk. 54 - 55 h. 1 - 2; tv h. 43 - 45
õ.lk. 56 h. 3,4; tv h. 46 - 48
õ.lk. 56 h.5; tv h. 49 - 52
Kirjandus:
Noor- Eesti Gustav Suits õ.lk. 54 - 57
Johannes Aavik õ.lk. 58 - 60
25.02 - 01.03
Keel:
Kordamine: Lause.Koondlause. tv lk. 55 - 58
KONTROLLTÖÖ: lause, koondlause 26.02
Liitlause ja selle osad õ.lk. 57 h. 1;tv h. 53 - 54
Kirjandus:
Mülleri autasu õ.lk. 61 - 63
Marie Under õ.lk. 64 - 68
04. - 08.03
õ.lk. 58. 2,3; tv h. 55 - 57
õ.lk. 58 h. 4; tv h. 58 - 60
Etteütluse harjutamine
Kirjandus:
Juhan Smuul õ.lk. 69 - 74
Juhan Smuuli luuletusi õ.lk. 75 - 78
11. - 15.03
ETTEÜTLUS. Sidesõna ja koma liitlauses õ.lk. 59 h. 1,; tv h. 61, 62 11.03
õ.lk. 60 h. 2,3; tv h. 63 - 65
õ.lk. 60 h. 4 - 5; tv h. 66 - 68
Kirjandus:
Raamatu lugemiskontroll
Kirjanik- elu õpetaja õ.lk. 79 - 84

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab:
- määrata tegusõna kõneviisi, tegumoodi, pööret, aega
- kasutada sõnaraamatut
-määrata lause liike
-kasutada lauses õigesti koondlause kirjavahemärke
Õpilane teab:
-teatri kujunemise ajalugu
-Eesti rahva suurkujusid ja nende loomingut

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul hinded 3 etteütluse, 3 kontrolltöö eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist, jutustamist, , kava koostamist , teksti kokkuvõtte esitamist ,teksti analüüsi eest, jooksvalt tunnikontrollide eest

LUGEMINE:
Lugemise eest pandav koondhinne õppeperioodi lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine,võrdlemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassivälises lektüüri tundmises

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

Eesti keele kokkuvõttev hinne iga õppeperioodi lõpus + koondhinne õppeaasta lõppedes. perioodi hindes . Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus, töö klassivälise lugemise kohta) järele vastata 10 päeva jooksul pärast töö kätte saamist.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon ja järelvastamine toimub kolmapäeviti kell 15. 00 - 16. 00 ruumis 307