0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 30. oktoober 2012. a. kell 19.47
Muudetud: 8. november 2012. a. kell 18.11
Õppeaasta: 2012/2013
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
Keel on suhtlemis- ja õppimisvahend. Mida paremini me oma emakeelt valdame, seda paremini saame suheldud, õpitud ja elus hakkama. Kirjanduse tundides õpime erinevate tekstide lugemise ja analüüsimise kaudu nägema, mõtlema, oma arvamust
kujundama, põhjendama. Õpime erinevate tekstide kaudu tundma elu oma keerukuses, lahendama probleeme, analüüsima situatsioone. Õpime tundma erinevaid ˛anre, stiile. Eesti keele tundides lihvime õigekirja, kokku- ja lahkukirjutust, rikastame sõna-
vara.
1. nädal. 29.10.-2.11. 2012
1. Ettevalmistus kohtumiseks Aidi Vallikuga
2. "Rehepapi" mõtestamisest. Wadhwa tulevikuvisioonist
3. Kokku- ja lahkukirjutamise sõltumine tähendusest
4. Töö "Rehepapiga"
2. nädal. 5.-9. 11. 2012
1. Kokku- ja lahkukirjutamise sõltumine täiendsõna vormist
2. A. Kivirähk "Rehepapp" - sisuanalüüs
3. Kokku- ja lahkukirjutamise sõltumine põhisõnast
4. Näitekirjandus
3. nädal. 12.-16. november
1. Kokku- ja lahkukirjutamine
2. Piibel
3. Kontrolltöö - kokku- ja lahkukirjutamine
4. Rahvuslik ärkamisaeg
4. nädal. 19.-23. november
1. Sidekriipsu tarvitamine
2. Rahvusliku ärkamisaja saavutused
3. Murdesõnad
4. c. R. Jakobsoni isamaakõned
5. nädal. 26.-30. november
1. Laensõnad ja tehissõnad
2. Kõne kirjutamise reeglid ja kõne kirjutamine
3. Töösõnaraamatutega
4. Lugemisülesanne
6. nädal. 3.-7. detsember
1. Erinevad kirjutamisstiilid
2. loetud teose vastamine
3. Erinevate stiilide määramine
4. Loetud teosest kokkuvõte
7. nädal. 10.-14. detsember
1. Harjutav etteütlus
2. E. Bornhöhe tähtsus ja looming
3. Etteütlus
4. Varasem eesti luule
8. nädal. 17.-21. detsember
1. Vigade analüs
2. Lugemisülesanne
3. Keelemõistatused
4. Kokkuvõte
Õpilased tunnevad kokku- ja lahkukirjutamist, sõnamoodustust, valdavad paremini õigekirja... Õpilased oskavad kirjutada iseloomustust, kokkuvõtet, kujundada oma arvamust argumenteeritult.,
Tervikteose lugemine on kahekordse kaaluga, kõik ülejäänud tööd on võrdse kaaluga.
Kontrolltöö, tunnikontrolli hindamine:
90-100% - "5"
75-89% - "4"
50-74% - "3"
30-49% - "2"
alla 30% - "1"
Etteütluse hindamine:
0-2 viga "5"
3-6 viga "4"
7-10 viga "3"
11-14 viga "2"
Kirjandite parandamine toimub riigieksamikirjandi hindamisjuhendi alusel.
Tervikteose lugemise hindamisel arvestatakse teose sisu tundmist, analüüsioskust.
Konsultatsioon ja kontrolltööde järeltööd esmaspäeviti kell 15.00 ruumis 300.