Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 18. oktoober 2012. a. kell 07.32
Muudetud: 6. november 2012. a. kell 08.28

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
Keeleõpetus (2 tundi):
* Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamise kordamine. Arvsõnade ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamise kordamine,
õ.lk.22-24, tv.lk.24-27. KT nr 2 A ja B variandi analüüs. Harjutav etteütlus.
*Kordamine,kinnistamine
* KT nr 2 02.11
* Kujundid; võrdlus ja kordus. Õ lk.55-57,kordamine

2. nädal
KIRJANDUS
1. KT vigade analüüs.Harjutav etteütlus
2. Meedia - teabe vahendaja (õpik lk.77-79). Kas uudis või arvamus?
3. G.Rodari "Tee, mis kuhugi ei viinud" (õpik lk.80-82)
KEELEÕPETUS
4. ETTEÜTLUS
5. Uudis, õpik lk.80-81, TV lk.48-49. Tabloidlehed.

3. nädal
KEELEÕPETUS
1. Televisiooni mõjud, teletekst. Õpik lk.82-85. Intervjuu läbiviimine (vt kirj õpik lk 101-102 - kuidas teha intervjuud)
2. Televisiooni mõjud, teletekst. Õpik lk.86-87, TV lk.50-51
KIRJANDUS
3. Meedia jagab teadmisi ja lahutab meelt (Õ lk 83-85).
4. Reklaam - poodimeelitaja (õpik lk.90-93), reklaami koostamine
5. E.Niziurski "Marek Pieguse uskumatud seiklused" (õpik lk.94-99), loole lõpu kirjutamine

4. nädal
KEELEÕPETUS
1. Reklaam. Reklaami nipid, õpik lk.88-91
2. Reklaami keel, õpik lk.92-96
KIRJANDUS
3. Kuidas tehakse ajalehte, Õpik lk 100-101
4. "Kuldkihar", teksti põhjal skeemi koostamine, tekstipõhised ülesanded (õpik lk.86-89)
5. Toredaid luuletusi (Õpik lk.103-104), pildi joonistamine / loo kirjutamine luuleteksti põhjal.

5. nädal
KEELEÕPETUS
1. Kohanimed kõnelevad, õpik lk.25-27, TV lk.28
2. Kohanimed kõnelevad. Aadressi kirjutamine ümbrikule, TV lk.29. Kohamuistendid. Muistendi kirjutamine.
KIRJANDUS
3. Kirjandus ja film, õpik lk.105-106. E.Raud "Lugu lendavate taldrikutega", õpik lk.107-111
4. E. Raud "Kalevipoeg"
5. Filme igale maitsele, õpik lk.112-114

6. nädal
KEELEÕPETUS
1. Kohanimed kõnelevad, õpik lk.28, TV lk.30-31. Kordamine: häälikuühendi põhireegli rakendamine.
2. KONTROLLTÖÖ 05.12
KIRJANDUS
3.-4. Kuidas raamatust sai film: O.Lutsu "Kevade", film "Kevade", õpik lk.115-121
5. Filmikunsti ajaloost, õpik lk.122-124

7.nädal
1.Lugemiskontroll 10.12,lugemispäeviku hindamine "Kadri.Kasuema" või "Pal-tänava poisid"
2.Kordame keeleõpetuse teemasid
3.Harjutav etteütlus
5.-6.Jõululuuletuste kirjutamine,lugemine ja peast esitamine
Harjutav etteütlus
8.nädal
1.Toredaid luuletusi
2.Jõulupilt+lugu
3.Jõulupilt+lugu
4.Kordamine
5.Jõulutegevuspäev

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased
1. oskavad nimisõnade, arvsõnade ja omadusõnade kokku- ja lahkukirjutamise tüüpjuhtumeid,
2. oskavad kasutada suurt algustähte nimedes, kirjutada aadressi, vormistada aadressi ümbrikul, kirjutada muistendit,
3. tunnevad sõnaliike, tunnevad tekstis tegusõnad, oskavad tegusõna kokku- ja lahkukirjutamise lihtsamaid juhtumeid,
4. oskavad eristada uudist ja arvamust, neid ise kirjutada
5. oskavad kasutada meediateksti,
6. oskavad reklaami koostada, väljendada oma arvamust
7. oskavad intervjuud läbi viia,
8. mõistavad kirjanduse ja filmikunsti sarnasusi,
9. oskavad dialoogi lõpetada, tegelasi iseloomustada

Hindamine üles

Perioodi jooksul
* sooritab õpilane 2 kontrolltööd, 1 etteütluse (puudumise või töö ebaõnnestumise korral tuleb järele vastata), 1 lugemiskontrolli (+ lugemispäevik): "Kadri.Kasuema" või "Pal-tänava poisid"
* hinnatakse uudise, reklaami, intervjuu, muistendi kirjutamist,
* hinnatakse luuletuse esitamist
* hinnatakse valikuliselt tv harjutuste täitmist
* hinnatakse vihikute üldist korda ja käekirja
* arvestatakse töövahendite olemasolu.

Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 75-89 %
Hinne "3" - 50-74 %
hinne "2" - 20-49 %
hinne "1" - 0-19 %
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Lisakonsultatsioon ja järelvastamine toimuvad ruumis 306 kell 14.00.-15.00. või kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Õppekomplekt:
Lauri Vanamölder, Jaak Urmet "Kirjandus I 6.klassile" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Liisi Piits "Eesti keele õpik 6.klassile. Keeleõpetus" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Ingrid Pukk "Eesti keele töövihik 6.klassile", 1.osa
Antud lehekülg ja kogu selle sisu on © Kuressaare Gümnaasium 2012