Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 8. aprill 2012. a. kell 22.04
Muudetud: 9. aprill 2012. a. kell 11.55

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane: 
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat; 
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust; 
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina; 
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse; 
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste; 
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma; 
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset; 
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist; 
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

26.03 - 30.03
KEEL 
1) Koondlause, kirjavahemärgid koondlauses (õpik lk 55-56, harj 2-4; Tv lk 22-23, 25 harj 45-46, 50-52). Kordamine: sulghäälik sõna algul. 
2) Koondlause kirjavahemärgid: koolon, mõttekriips. TV harj 47-49 lk 23-24. Harjutav KT nr 7. 
KIRJANDUS 
3) A.Rammo "Mülleri autasu" (õpik lk 61-63), küsimuste esitamine loetu põhjal, kava koostamine. 
4) Eesti rahva suurkujud: Juhan Smuul. J.Smuul "Laevast ja laevakoertest" (õpik lk 69-74). Loovtöö - kirjandi kirjutamine (õpik lk 74, ül 8) 
5) J. Smuuli luuletusi (õpik lk 75-78) 

02. - 05.04 
KEEL 
1) ETTEÜTLUS (koondlause kirjavahemärgid) + KT nr 7 
Õpik lk 56 harj 5: ennustamine. Lihtlause, liitlause ja selle osad (õpik lk 57, harj 1) 
2) Liitlause ja selle osad (õpik lk 58 harj 2, TV lk 26-28 harj 53-57) 
KIRJANDUS 
3) Mina ja kirjanik - elu õpetaja (õpik lk 79) 
4) Mina ja eesmärgid: hiina muinasjutt "Kivi hing" (lk 80-84) 
5) Mina ja raha. A.Reinla "Vari Jaagup" (lk 85-89) 

09. -13.04 
KEEL 
1) Liitlause ja selle osad (õpik lk 58). Kordamine: Suur algustäht 
2) Liitlause ja selle osad (TV lk 28-29). Kordamine: Suur algustäht 
KIRJANDUS 
3) Mina ja minu vanemad: S. Jackson "Charles" (õpik lk 90-93) 
4) S. Jackson "Charles" (õpik lk 90-93) arutelu, loole järje kirjutamine. 

16. - 20.04 
KEEL 
1) Sidesõna ja koma liitlauses (õpik lk 59-60, harj 1-4, TV lk 30) 
2) Sidesõna ja koma liitlauses (õpik lk 61, TV lk 31-33) 
3) Sidesõna ja koma liitlauses. Kordamine: nimed ja pealkirjad (TV lk 34) 
KIRJANDUS 
4) Mina ja loodus: H.Jõgisalu "Kadunud kivi", "Rästik", "Üks väratus" (õpik lk 94-98). 
5)Toredaid luuletusi: Joel Sang (lk 99-100) 

23. - 27.04 
KIRJANDUS 
1) Eriti fantaasiarikas kirjandus (õpik lk 101-104). Ulmeloo kirjutamine ül 4 põhjal. 
2)-3) Ray Bradbury "Tuul" (lk 105-112) 
4) Karen Orlau "Hirmu suured silmad" (lk 113-117). Õudus- või nalja- või fantaasialoo kirjutamine ül 8 põhjal. 
5) Marek Simpson "Vihmamees" (lk 118-120) 

30.04 - 04.05 
KEEL 
1) Otsekõne ja üte (õpik lk 62-64 harj 1-6; TV lk 35-36) 
2) Otsekõne ja üte (TV lk 37-39) 
3) Harjutav KT nr 8. 
4) ETTEÜTLUS + KT nr 8 
5) Mõttekaardi koostamine, sellele tuginedes muinasjutu kirjutamine (õpik lk 64-65, harj 7) 

07. - 11.05 
KIRJANDUS 
1) Koomiks (õpik lk 121-122), W.Busch "Salakaval Saamuel" (lk 123-125) 
2) H.Michelson "Asterix on Prantsusmaal Caesaristki tuntum" (lk 126-127) 
3) Koomiks Eestis. Olimar Kallas "Toomas ja krahv" (õpik lk 128-137) 
KEEL 
4) Kuulamine ja rääkimine. Mõistmine. (Õpik lk 97-98 harj 1-3, TV lk 44-45) 
5) Kuulamine ja rääkimine. Vestlemine. (õpik lk 98-100, TV lk 46) 

14. - 18.05 
KIRJANDUS: Luuletamise äärmised võimalused 
1) Luuletus kui salakiri (õpik lk 141-143). Loovtöö. 
2) Trikid sõnadega (õpik lk 144-146). Luuletaja teeb nalja (lk 147-149). Loovtöö. 
3) Toredaid luuletusi (lk 138-140). Tekstiõpetuse ja kirjanduse mõisteid, mida 6. klassi lõpetaja peab teadma (lk 150-151) 
4) Kordamine. Mõistete töö
KEEL 
5) Kordamine. Kokkuvõte eesti keeles ja kirjanduses õpitust. 

21. - 25.05 
1) Kordamine tasemetööks 
2) Kordamine tasemetööks 
3) Kordamine tasemetööks 

28.05 - 05.06 
Eksamite/arvestuste ja praktika periood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane :
*oskab nimisõnade, arvsõnade ja omadusõnade kokku- ja lahkukirjutamise tüüpjuhtumeid; 
* tunneb sõnaliike, tunnevad tekstis tegusõnad, oskavad tegusõna kokku- ja lahkukirjutamise lihtsamaid juhtumeid; 
'* oskab õigesti kasutada pöördvorme; 
* oskab kasutada olevikku ja minevikku; 
* teab või oskab vajaduse korral leida sõnastikust oma- ja võõrsõnade tähendust ja õigekirjutust; 
* oskab moodustada ja kirjavahemärgistada lihtlauseid, koondlauseid, liitlauseid ;
* oskab vestlust alustada, kaasvestlejat kuulata ja keskustelu sobivalt jätkata; oskab intervjuud läbi viia; 
* oskab siduvaid sõnu õigesti lauses kasutada;
* oskab otsekõnet ja ütet kirjavahemärgistada; 
* teab, mis on seikluskirjandus, ulmekirjandus; 
*eristab tõepärast fantaasiast;
*oskab kirjandustegelaste käitumist analüüsides leida positiivseid ja negatiivseid jooni ning neid päriseluga seostada;
*oskab pilti kirjeldada, pildi põhjal jutustada; 
* oskab kirjeldada luuletuse meeleolu ja leida luuletekstist lihtsaid kujundeid; 
* oskab leida ja sõnastada (muinas)jutus peituvaid elutarkusi; 
* teab, kes on Juhan Smuul, milline on tema tähtsus eesti kirjanduses; 
* oskab lauseid loogilises järjekorras reastada; 
* oskab jutustava luuletuse põhjal arutleda; 
* oskab sõnastada oma arvamust ja seda põhjendada; 
* oskab loole algust või lõppu/järge kirjutada; 
* oskab loetust ja kuuldust olulist leida, oskab küsimustele teksti põhjal vastata; 
* oskab kirjeldada koomiksile iseloomulikke jooni ;
* teadvustab luuletamist kui sõnadega mängimist, tunneb pisut keerulisema ehk sõnamängulisema luuletamise võimalusi

Hindamine üles

Veerandi jooksul 
* sooritab õpilane 3 kontrolltööd, 2 etteütlust, 1 lugemiskontroll- puudumise korral tuleb 10 õppepäeva jooksul järele vastata 
* esitleb klassikaaslastele loetud raamatut (eakohane, vähemalt 150 lk; kokkuvõte lugemispäevikus) - peab olema vastatud 25.maiks 
* hinnatakse seiklusjutu kirjutamist, loole alguse ja lõpu mõtlemist 
* hinnatakse luuletuse kirjutamist, luuletuse esitamist 
* hinnatakse valikuliselt tv harjutuste täitmist 
* hinnatakse vihikute üldist korda ja käekirja 
* arvestatakse töövahendite olemasolu 
Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel: 
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige 
Hinne "4" - 75-89 % 
Hinne "3" - 50-74 % 
hinne "2" - 20-49 % 
hinne "1" - 0-19 % 
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul tööd tööd järele ei vastata. Kui hinne "2" või "1" vastatakse järele pärast 10 päeva möödumist, on positiivseks tulemuseks hinne "3".

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti ruumis 308 kell 14.00-15.00 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. 




Õppekomplekt: 
Lauri Vanamölder, Jaak Urmet "Kirjandus II 6.klassile" Avita, 2005 
Kaja Sarapuu, Liisi Piits "Eesti keele õpik 6.klassile. Keeleõpetus" Avita, 2005 
Kaja Sarapuu, Ingrid Pukk "Eesti keele töövihik 6.klassile", 1.-2.osa