0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 31. oktoober 2010. a. kell 22.20
Muudetud: 18. jaanuar 2011. a. kell 00.10
Õppeaasta: 2010/2011
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
Keel on rohkem kui kunagi varem muutunud inimese esmaseks tööriistaks, et elus paremini hakkama saada. Aineõpetusega taotletakse, et õpilane oskab kirjakeeles kõneleda ja kirjutada; oskab tekste lugeda, analüüsida ja kriitiliselt hinnata; oskab erinevaid tekste koostada.
Õpilane tunneb lauseehitust, arendab väljendusoskust, lihvib õigekirja. Omandatakse kirjandusteadmisi: erinevad kirjandusvoolud ja proosa˛anrid...
1. nädal
1. Kirjand
2. Kirjand
3. Eepika tabeli kordamine
4. Lauseliikmete kordamine
2. nädal
1. Lause analüüs. Alus, öeldis, sihitis, määrus, täiend.
2. Mis on realism? C. Dickens "Oliver Twisti seiklused" (katkend)
3. Kunstmuinasjutt. A. de Saint-Exupery "Väike prints"
4. Lauseliikmete määramine
3. nädal
1. Lisand. Sulghäälik ehk klusiil sõna sees
2. "Väike prints". Alltekst. Väike teatriõhtu...
3. O. Wilde "Õnnelik prints"
4. Kuidas kirjutada retsensiooni teatrietendusele?
4. nädal
1. Lisandi kirjavahemärgid
2. Väikese teatriõhtu analüüs
3. "Väikese printsi" vastamine
4. Lihtlause. Koondlause
5. nädal
1. Üte lauses
2. I. Lember "Musta kaarna küüsis"
3. Teose arutelu
4. Määruste ja täiendite kirjavahemärgistamine
6. nädal
1. Lihtlause, koondlause kirjavahemärgistamine. Harjutamine
2. Ulmeromaan. T. Pratchett "Võlukunsti värav"
3. Ulmeloo ettekanne
4. Etteütlus lihtlause, koondlause, ütte kirjavahemärkidele.
7. nädal
1. i ja j-i õigekiri. Harjutamine. Töö sõnastikega
2. Psühholoogiline romaan. A. Marshall "Ma suudan hüpata üle lompide"
3. Rühmatöö
4. Rindlause ja tema kirjavahemärgid
8. nädal
1. Ettekanded
2. Keelemängud
3. Jõulukaart. Jõululuuletus?
4. Perioodi eelkokkuvõte
9. nädal
1. Muljeid vaheajast. Kirjand
2. Kirjandi vigade parandamine
3. Funktsionaalse lugemise ülesanne (laevandusest)
4. Kordamine
Õpilased tunnevad sõnaliike ja lauseliikmeid; tunnevad liht- ja rindlauset ning oskavad neid kirjavahemärgistada. Õpilased teavad romantismi ja realismi mõistet ning proosa erinevaid ˛anre (õudusjutt, kunstmuinasjutt, ulmeromaan, noorsooromaan, psühholoogiline romaan, kriminaaljutustus).
Kõik hinded on võrdse kaaluga ja kujundavad veerandi kokkuvõtva hinde. Kõik tööd peavad tehtud olema. Konsultatsioon kolmapäeviti kell 15.45 - 16.30 ruumis 001.
Etteütluse hindamine: 0 - 2 viga hinne "5"
3 - 6 viga hinne "4"
7 -12 viga hinne "3"
13 -15 viga hinne "2"
enam kui 15 viga hinne "1"
Tervikteose analüüs: hinne "5" - teose põhjalik tundmine ja veenev analüüsioskus
hinne "4" - teose hea tundmine ja mõtete edastamine
hinne "3" - teose pealiskaudne analüüs ja väljendusraskused mõtete edastamisel
hinne "2" - teos lugemata või ei suuda õpilane lugemist tõestada