Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. oktoober 2010. a. kell 16.12
Muudetud: 31. oktoober 2010. a. kell 16.12

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal (01.-05.11.2010)
Tekstiõpetus (3 tundi):
Klassi huviuurimuse korraldamine, kuulutuse koostamine ja sellele
vastamine. Õ lk.66-69 harj.1-5, tv lk.43-45 harj.85-88.
Kirjandus (2 tundi):
* Ilmekad ja tabavad sõnad (sünonüümid, murdekeel), Õ lk.48-50+ül 1-7/lk.50
* J.Jaik "Kaarnakivi", ül.1-9/lk.54.

2. nädal (08.-12.11.)
Keeleõpetus (2 tundi):
* Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamise kordamine. Arvsõnade ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamise kordamine,
õ.lk.22-24, tv.lk.24-27. KT nr 2 A ja B variandi analüüs. Harjutav etteütlus.
* 09.11.2010 - Etteütlus + KT nr 2
Kirjandus (3 tundi):
* Kujundid; võrdlus ja kordus. Õ lk.55-57,
* Kujundid. Õpik lk 63-65. I.Franko "Rebane ja rästas", Õ lk.58-62+ ül.1-8/lk.62
* Kõlama pandud sõnad. Luuletused (Õ lk 71-76)

3. nädal (15.-19.11.)
KIRJANDUS
1. H. Tuhtabajev "Võlumüts", katkend Õ lk 66-70
2. Meedia - teabe vahendaja (õpik lk.77-79). Kas uudis või arvamus?
3. G.Rodari "Tee, mis kuhugi ei viinud" (õpik lk.80-82)
KEELEÕPETUS
4. Etteütluse ja KT vigade analüüs. * Ajakirjandus on infoedastaja, õpik lk.70-76
Uudis, õpik lk.76-79, TV lk.46-47
5. Uudis, õpik lk.80-81, TV lk.48-49. Tabloidlehed.

5. nädal (22.-26.11.))
KEELEÕPETUS
1. Televisiooni mõjud, teletekst. Õpik lk.82-85. Intervjuu läbiviimine (vt kirj õpik lk 101-102 - kuidas teha intervjuud)
2. Televisiooni mõjud, teletekst. Õpik lk.86-87, TV lk.50-51
KIRJANDUS
3. Meedia jagab teadmisi ja lahutab meelt (Õ lk 83-85).
4. Reklaam - poodimeelitaja (õpik lk.90-93), reklaami koostamine
5. E.Niziurski "Marek Pieguse uskumatud seiklused" (õpik lk.94-99), loole lõpu kirjutamine

6. nädal (29.11.-03.12.))
KEELEÕPETUS
1. Reklaam. Reklaami nipid, õpik lk.88-91
2. Reklaami keel, õpik lk.92-96
KIRJANDUS
3. Kuidas tehakse ajalehte, Õpik lk 100-101
4. "Kuldkihar", teksti põhjal skeemi koostamine, tekstipõhised ülesanded (õpik lk.86-89)
5. Toredaid luuletusi (Õpik lk.103-104), pildi joonistamine / loo kirjutamine luuleteksti põhjal.

7. nädal (06.-10.12.)
KEELEÕPETUS
1. Kohanimed kõnelevad, õpik lk.25-27, TV lk.28
2. Kohanimed kõnelevad. Aadressi kirjutamine ümbrikule, TV lk.29. Kohamuistendid. Muistendi kirjutamine.
KIRJANDUS
3. Kirjandus ja film, õpik lk.105-106. E.Raud "Lugu lendavate taldrikutega", õpik lk.107-111
4. E. Raud "Kalevipoeg" (arutelu + LUGEMISKONTROLL) - 09.12.2010
5. Filme igale maitsele, õpik lk.112-114

8. nädal (13.-17.12.)
KEELEÕPETUS
1. Kohanimed kõnelevad, õpik lk.28, TV lk.30-31. Kordamine: häälikuühendi põhireegli rakendamine.
2. KONTROLLTÖÖ - 14.12.2010
KIRJANDUS
3.-4. Kuidas raamatust sai film: O.Lutsu "Kevade", film "Kevade", õpik lk.115-121
5. Filmikunsti ajaloost, õpik lk.122-124

9. nädal (20.-23.12.)
KIRJANDUS
1.-2. S. Rannamaa "Kadri" või F. Molnar "Pal-tänava poisid" (arutelu + LUGEMISKONTROLL) - 21.12.2010
3. Jõululugude lugemine, Õpik lk.141-143
4. Tegevuspäev

10. nädal (10.-14.01.2011)
KEELEÕPETUS
1. Tegusad tegusõnad: tegevusnimed, kesksõnad; õpik lk.29-31, TV lk.33
2. Tegevusnimed, kesksõnad; TV lk.34-35. Kordamine: g, b, d s-i kõrval. Tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Lihttegusõna, liittegusõna, ühendtegusõna, väljendtegusõna, õpik lk.32-33, harj.1-3; TV lk.36-37, harj.72-75
3. Tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine, õpik lk.32-34, TV lk.37 (h.76)-38
KIRJANDUS
4. Filmi tegijad (Õ lk131-132). "Kino" (Õ lk 125-130), katkend R. Männis "Kiviküla kooli poisid"
5. J. Põldma "Pooltoonid (õ lk 133-140), katkend raamatust "Dzuudopoisid"

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased
1. oskavad nimisõnade, arvsõnade ja omadusõnade kokku- ja lahkukirjutamise tüüpjuhtumeid,
2. oskavad kasutada suurt algustähte nimedes, kirjutada aadressi, vormistada aadressi ümbrikul, kirjutada muistendit,
3. tunnevad sõnaliike, tunnevad tekstis tegusõnad, oskavad tegusõna kokku- ja lahkukirjutamise lihtsamaid juhtumeid,
4. oskavad eristada uudist ja arvamust, neid ise kirjutada
5. oskavad kasutada meediateksti,
6. oskavad reklaami koostada, väljendada oma arvamust
7. oskavad intervjuud läbi viia,
8. mõistavad kirjanduse ja filmikunsti sarnasusi,
9. oskavad dialoogi lõpetada, tegelasi iseloomustada

Hindamine üles

Perioodi jooksul
* sooritab õpilane 2 kontrolltööd, 1 etteütluse (puudumise või töö ebaõnnestumise korral tuleb järele vastata 10 päeva jooksul), 1 lugemiskontrolli
* hinnatakse uudise, reklaami, intervjuu, muistendi kirjutamist,
* hinnatakse luuletuse esitamist
* hinnatakse valikuliselt tv harjutuste täitmist
* hinnatakse vihikute üldist korda ja käekirja
* arvestatakse töövahendite olemasolu.

Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 70-89 %
Hinne "3" - 45-69 %
hinne "2" - 20-44 %
hinne "1" - 0-19 %

Lisakonsultatsioon ja järelvastamine toimuvad neljapäeviti ruumis 407 kell 14.00.-15.00 ja reedeti kell 13.00-14.00. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.