Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 17. jaanuar 2012. a. kell 18.45
Muudetud: 19. veebruar 2012. a. kell 20.22

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli õppekava taotleb, et õpilane oskab ennast nii suuliselt kui kirjalikult korrektselt väljendada. Õpime selgeks erinevad lauseliigid, lausete kirjavahemärgistamise. Süvendame häälikuõigekirja reegleid ja kinnistame õigekirjaoskust praktilistes töödes. Õpilane loeb ja oskab analüüsida loetud tekste, tunneb erinevaid kirjandus˛anre nii luules kui proosas.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal (16.-20. jaan)
1. Ainekaardi tutvustamine
2. K. Mazetti "Jumala ja minu vahel on kõik läbi"
3. Häälikuõpetus. Sulghäälikute pikkus
4. K. Mazetti "Jumala ja minu vahel on kõik läbi" - arutelu
2. nädal (23.-27. jaan)
1. A. Vallik "Kuidas elad, Ann?" - tervikteose vastamine
2. Häälikuühendi õigekiri
3. Etteütlus
4. "Kuidas elad, Ann?" arutelu. Rühmatöö?
3. nädal (30.jaan - 3. veebr)
1. Rindlause
2. "Berti piinad"
3. Koondlause ja rindlause kirjavahemärgid. Harjutamine
4. Funktsionaalse lugemise ülesanne
4. nädal (6.-10. veebr)
1. Lugemisülesanne
2. Üks lause teise sees. Harjutamine
3. Võõrsõnad
4. Ideekaart sõprusest, sõbrast
5. nädal (13.-17. veebr)
1. Klassikirjand suusalaagri või sõpruse teemal
2. Klassikirjand
3. Võõrsõnad, töö leksikoniga
4. Novell "Peipsi peal". Novelli ülesehitus, tunnused
6. nädal (20.-23. veebr)
1. Lugemisülesanne
2. Võõrsõnade kordamine
3. Otsene ja kaudne kõne
7. nädal (27. veebr - 2. märts)
1. Harjutav etteütlus
2. I. Lember "Musta kaarna küüsis"
3. Suur ja väike algustäht
4. Tekstianalüüs
8. nädal (5.-9. märts)
1. Suur ja väike algustäht
2.
3. Etteütlus
4. Draamast
9. nädal (12.-16. märts)
1. A. Kitzberg "Libahunt"
2 Valik võõrsõnu
3. Näitemängud
4. Kokkuvõte

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased tunnevad erinevaid lauseliike, kirjavahemärkide kasutamist, oskavad tekste mõtestatult lugeda, analüüsida, tunnevad erinevaid ˛anre ja nende
tunnuseid.

Hindamine üles

Veerandihinne kujuneb kõikide hinnete kokkuvõtva hindena.
Etteütlus: 0-1 viga hinne "5"
2-3 viga hinne "4"
4-6 viga hinne "3"

Õpilane vastab veerandi jooksul kolm kirjandusteost: A. Vallik "Kuidas elad, Ann?" - 23. jaanuar
I. Lember "Musta kaarna küüsis" - 27. veebruar