Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. august 2021. a. kell 10.49
Muudetud: 26. august 2021. a. kell 10.54

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

1) kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti;
2) suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
3) oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid;
4) omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
5) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
6) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
7) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
8) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 6.-9. sept
1.Sissejuhatus ainesse
2.Keelesugulus. Maailma keeled



2. nädal 13.-16. sept
1.Eesti keele sugulaskeeled
2.Eesti keele eripära ja võrdlus teiste keeltega

3. nädal 20.-23. sept
1.Klassikirjand
2.Eesti kirjakeele sünd ja kujunemine

4. nädal 27.-30. sept
1.Eesti keele areng tänapäeval
2.Veebiteksti eesmärgid ja eripära

5. nädal 4.-7. okt
1.Teabe otsimine ja kasutamine
2. "

6. nädal 11.-14.okt
1.Klassikirjand
2.Klassikirjandite tagasiside

7. nädal 18.-21. okt
1.Keelekasutus veebis
2.Veebiviisakus

8. nädal 1.-4. nov
1.Sõnavara rikastamise viisid
2.Tehissõnad

9.nädal 8.-11. nov
1.Sõnade liitmine
2. "

10. nädal 15.-18.nov
1.Klassikirjand
2.Klassikirjandite tagasiside

11. nädal 22.- 25. nov
1.Nimi- ja omadussõnatuletus
2. "

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) tunneb lause sisu- ja vormiomadusi;
2) oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
3) tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, tunneb ja järgib eesti keele etiketti;
4) osaleb vestluses: oskab neid juhtida, teha kokkuvõtet, sõna võtta.

Hindamine üles

Õpilane saab trimestri jooksul vähemalt seitse hinnet, mis kõik on kokkuvõtva trimestri väljapanekul võrdse kaaluga:
3 etteütlust;
2 kirjandi õigekirjahinne
tunnikontrollid, kodu- ja tunnitööd

Igal õpilasel peab olema nõuetekohane reeglite vihik, mis on korrektselt vormistatud ja mis sisaldab KÕIKI tunnis läbi võetud reegleid. Kõik sooritatud tööd peavad olema õpimapis.

Aasta jooksul peab iga õpilane tegema ühe korra nädala esimeses tunnis maakonnalehe uudiste ülevaate. See aitab arendada suulise väljenduse oskust, esinemisjulgust, samas avardab silmaringi ning õigekirjaoskust selle kõige laiemas tähenduses. Uudiste ülevaadet ei hinnata, küll aga peab see poolaastahinde saamiseks tehtud olema.

Lühikirjandi õigekeelsusvigadeks loetakse ortograafiavead (täheortograafia, algustäheortograafia, kokku- ja lahkukirjutamine, lühendamine, kirjavahemärgistus jne) ja vormimoodustusvead (v.a õigekeelsussõnaraamatus toodud argikeelsed vormid). Kõik vead on täisvead. Õigekirja eest on võimalik anda 10, 8, 6, 3 või 1 punkt. Vahepealseid punkte (näiteks 7, 4 jms) ei ole lubatud kasutada. Teksti ümberkirjutamisest tulenevaid hooletusvigu õigekeelsuse hindamisel ei arvestata. Kirjandis arvestatakse üheks veaks
1) samas sõnas või morfoloogilises vormis korduvad vead;
2) ühes sõnas koos esinevad eri tüüpi õigekeelsusvead;
3) sama lausetarindi puhul korduvalt ära jäetud või ülearune kirjavahemärk või kahepoolne vahemärk (jutumärgid, sulud);
4) sama lausetüübi puhul korduvalt ära jäetud lõpumärk.

0-2 õigekirjaviga - hinne "5"
3-4 õigekirjaviga - hinne "4"
5-8 õigekirjaviga - hinne "3"
9-11 õigekirjaviga - hinne "2"

Tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"


Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 14.45-15.45 ruumis 300.
Järelvastamine toimub kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Samad reeglid kehtivad ka sel juhul, kui õpilane soovib parandada tööd, mis on sooritatud hindele "3" või "4".

© Kuressaare Gümnaasium 2021
(0,01s)