Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 15. märts 2021. a. kell 14.21
Muudetud: 15. märts 2021. a. kell 15.25

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärk on, et õpilane:
1) arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
2) oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
3) loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut;
4) orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides;
5) huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel;
6) tunneb oma rahvuskirjandust;
7) tunneb kirjandusvoole ja -˛anre.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 15.-19. märts
1. Sassis suhted ja surnud koer Kentsakas juhtum koeraga öisel ajal
2. Emakeele viktoriini lahendamine kooli kodulehel
2. nädal 22.- 26. märts
1. Loovülesanded ( neljas ülesanne)
2. Loovülesanne
3. nädal 29. märts- 2. aprill
1. Kuidas me edasi elameehk ulmekirjanduse ilushirmus unenägu.
2. Kuhu me suundume ? Kas inimkond näeb aastat 2106? Tv ül 102
4. nädal 5. -9. aprill
1. Kliimasoojenemise nõiaring
2. Stephen Hawking - milles seisnes tema tähtsus. Uurida teatmeteoste ja Interneti abil.
5. nädal 12.- 16. aprill
1. Kirjandus hoiatab "Orüks ja Ruik"
2. "Orüks ja Ruik"
VAHEAEG
6. nädal 26.-30. aprill
1. Kui ajataju kaob. "Tapamaja, korpus viis ehk Laste ristisõda"
2. "Robbie"
7. nädal 3.-7. mai
1. Teatrimaailmad
2. Euroopa teatri sünd
8. nädal 10.-14. mai
1. Eesti teatri sünd
2. "Säärane mulk ehk sada vakka tangusoola" Filmi vaatamine
9. nädal 17.-21. mai
1." Adolf Rühka lühikene elu"
2. "Olevused"
10. nädal 24.-28. mai
1. Raamat ärkab ellu teatrilaval "Nullpunkt"
2. Veel üks elu pärast "Klassi"
11. nädal
1. Loovülesanded
2. Loovülesanded

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

-loeb läbi kaks tervikteost: 8. klassi kohustuslik kirjandus: vabalt valitud teos ja üks vabalt valitud kriminaalromaan
- oskab loetud teose kohta arvamust avaldada, sõnastada selle peamist mõtet ja probleemi
-osaleb vestluses, oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet
- oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseteks, lauseid tekstiks
- kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste
-suudab tööd analüüsida

Hindamine üles

Kõik hinded on trimestrihinde panekul võrdse kaaluga. Kui trimestrihinne peaks jääma kahe hinde vahele, on suurima kaaluga raamatutöö hinne
Iga töö puhul lepitakse hindamispõhimõtted õpilastega eelnevalt kokku, kui tutvustatakse tööülesannet ja nõudeid tööle. Üldises plaanis lähtuvad hindamispõhimõtted sellest, kas töö on suuline või kirjalik.

Suulisel esitlusel on hindamise aluseks järgmised kriteeriumid:
Hinne"5" - esitlus on ladus, loogiline ja sõnavaralt õige ning korrektne.
Hinne"4" - esitlusel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus.
Hinne"3" - esitlusel takerdutakse, jutustus on lünklik ja sõnavara vaene.
Hinne"2" - esitlusel ei suudeta edasi anda pala sisu.

Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.