0 kaarti!
Autor: Jaana Puksa eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee |
Loodud: 24. veebruar 2021. a. kell 11.29
Muudetud: 24. veebruar 2021. a. kell 12.19
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, II kursus
Kestvus: 35 tundi
Kursus „Keel ja ühiskond“ toetab gümnaasiumi lõpetaja pädevuste arenemist, s.t õpilane
1) väljendab ennast nii suulises kui ka kirjalikus suhtluses selgelt, eesmärgipäraselt ja sobivalt ning üldkirjakeele normide järgi;
2) valib suhtluskanaleid ning väljendusvahendeid sobivalt, lähtudes funktsionaalsetest, eetilistest ja esteetilistest kaalutlustest;
3) oskab oma tekstide loomiseks leida, kriitiliselt hinnata ja kasutada eri laadi teabe allikaid;
4) teab tekstide ülesehituse põhimõtteid ja iseärasusi, oskab luua ning analüüsida eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste;
5) kõneleb ja kirjutab asjakohastele tekstidele reageerides ning nendele toetudes;
6) analüüsib ja hindab kriitiliselt meedia- jm avalikke tekste ning tunneb tekstide mõjutusvahendid;
7) oskab oma keelekasutuse parandamiseks kasutada keeleinfo allikaid.
15.-19.02.2020
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine
VAHEAEG
01.-05.03.2020
* Kokku- ja lahkukirjutamine: nimisõna+nimisõna
* Kokku- ja lahkukirjutamine: arv- omadus ja asesõna+nimisõna
* Kokku- ja lahkukirjutamine: kohanimed
* Kordamine
* Kordamine
08.-12.03.2020
* Tunnikontroll: kokku- ja lahkukirjutamine
* Kokku- ja lahkukirjutamine: käänd- või määrsõna+omadussõna
* Kokku- ja lahkukirjutamine: arvsõnad
* Tunnikontroll: kokku- ja lahkukirjutamine; Mis on arvamuslugu?
* Mis on arvamuslugu?
15.-19.03.2020
* Kokku- ja lahkukirjutamine: tegusõnad
* Kokku- ja lahkukirjutamine: muutumatud sõnad
* Kordamine
* Tunnikontroll: kokku- ja lahkukirjutamine
* Kokkuvõte ja vigade analüüs; Omadussõna võrdlusastmed
22.-26.03.2020
* Kirjandi ülesehitus, hindamise põhimõtted
* Tunnikontroll: omadussõna võrdlusastmed; Kirjandi ülesehitus
* Tekstülesanne, hindamise põhimõtted
* Lugemisülesanne
* Lugemisülesanne
29.03-02.04.2020
* Keel ja märgid
* Teksti sõnum
* Kujundlikkus keeles
* Sõnamoodustus ja loovus
* Eesti keele eripära
05.-09.04.2020
* Euroopa keeled
* Soome-ugri keeled
* Maailmakeeled ja keelte ohustatus
* Kordamine
Kursuse lõpetamisel õpilane:
1) mõistab keele rolli, funktsioone ja tähendust ühiskonnas;
2) tunneb eesti keele erijooni teiste keeltega võrreldes;
3) mõistab allkeelte ja keele varieerumise olemust;
4) tunneb suulise ja kirjaliku keele norme ning etiketti;
5) oskab eakohasel tasemel analüüsida ajastuomaseid keelenähtusi.
* Õpilane saab kursuse jooksul vähemalt 3 hinnet järgmiste tööde eest:
1) etteütlus: kokku- ja lahkukirjutamine;
2) tunnikontroll: omadussõna võrdlusastmed;
3) lugemisülesanne.
* Kõik hindelised tööd tuleb sooritad, kui õpetaja pole klassiga kokku leppinud teisiti.
* Kui kõik tunnikontrollid on sooritatud positiivsele hindele, ei pea kursusetööd tegema. Kui vähemalt üks tunnikontroll on tehtud negatiivsele hindele või jäänud puudumise tõttu tegemata, tuleb kursuse lõpus sooritada kursusetöö ( kokku- ja lahkukirjutamine, omadussõna võrdlusastmed).
* Kõik hinded on kursusehinde panekul võrdse kaaluga. Kui kursusehinne jääb kahe hinde vahele, saab määravaks kursusetöö hinne.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane hinde õpimapi eest (hinne läheb viimasesse kursusesse.)
* Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"
* Tekstülesande hindamisel on aluseks riigieksami lugemisosa hindamisjuhend.