Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 10c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 24. veebruar 2021. a. kell 11.29
Muudetud: 24. veebruar 2021. a. kell 12.19

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, II kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kursus „Keel ja ühiskond“ toetab gümnaasiumi lõpetaja pädevuste arenemist, s.t õpilane
1) väljendab ennast nii suulises kui ka kirjalikus suhtluses selgelt, eesmärgipäraselt ja sobivalt ning üldkirjakeele normide järgi;
2) valib suhtluskanaleid ning väljendusvahendeid sobivalt, lähtudes funktsionaalsetest, eetilistest ja esteetilistest kaalutlustest;
3) oskab oma tekstide loomiseks leida, kriitiliselt hinnata ja kasutada eri laadi teabe allikaid;
4) teab tekstide ülesehituse põhimõtteid ja iseärasusi, oskab luua ning analüüsida eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste;
5) kõneleb ja kirjutab asjakohastele tekstidele reageerides ning nendele toetudes;
6) analüüsib ja hindab kriitiliselt meedia- jm avalikke tekste ning tunneb tekstide mõjutusvahendid;
7) oskab oma keelekasutuse parandamiseks kasutada keeleinfo allikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

15.-19.02.2020
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine
* Funktsionaalse lugemise ülesande lahendamine ja analüüsimine

VAHEAEG

01.-05.03.2020
* Kokku- ja lahkukirjutamine: nimisõna+nimisõna
* Kokku- ja lahkukirjutamine: arv- omadus ja asesõna+nimisõna
* Kokku- ja lahkukirjutamine: kohanimed
* Kordamine
* Kordamine

08.-12.03.2020
* Tunnikontroll: kokku- ja lahkukirjutamine
* Kokku- ja lahkukirjutamine: käänd- või määrsõna+omadussõna
* Kokku- ja lahkukirjutamine: arvsõnad
* Tunnikontroll: kokku- ja lahkukirjutamine; Mis on arvamuslugu?
* Mis on arvamuslugu?

15.-19.03.2020
* Kokku- ja lahkukirjutamine: tegusõnad
* Kokku- ja lahkukirjutamine: muutumatud sõnad
* Kordamine
* Tunnikontroll: kokku- ja lahkukirjutamine
* Kokkuvõte ja vigade analüüs; Omadussõna võrdlusastmed

22.-26.03.2020
* Kirjandi ülesehitus, hindamise põhimõtted
* Tunnikontroll: omadussõna võrdlusastmed; Kirjandi ülesehitus
* Tekstülesanne, hindamise põhimõtted
* Lugemisülesanne
* Lugemisülesanne

29.03-02.04.2020
* Keel ja märgid
* Teksti sõnum
* Kujundlikkus keeles
* Sõnamoodustus ja loovus
* Eesti keele eripära

05.-09.04.2020
* Euroopa keeled
* Soome-ugri keeled
* Maailmakeeled ja keelte ohustatus
* Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpetamisel õpilane:
1) mõistab keele rolli, funktsioone ja tähendust ühiskonnas;
2) tunneb eesti keele erijooni teiste keeltega võrreldes;
3) mõistab allkeelte ja keele varieerumise olemust;
4) tunneb suulise ja kirjaliku keele norme ning etiketti;
5) oskab eakohasel tasemel analüüsida ajastuomaseid keelenähtusi.

Hindamine üles

* Õpilane saab kursuse jooksul vähemalt 3 hinnet järgmiste tööde eest:
1) etteütlus: kokku- ja lahkukirjutamine;
2) tunnikontroll: omadussõna võrdlusastmed;
3) lugemisülesanne.

* Kõik hindelised tööd tuleb sooritad, kui õpetaja pole klassiga kokku leppinud teisiti.
* Kui kõik tunnikontrollid on sooritatud positiivsele hindele, ei pea kursusetööd tegema. Kui vähemalt üks tunnikontroll on tehtud negatiivsele hindele või jäänud puudumise tõttu tegemata, tuleb kursuse lõpus sooritada kursusetöö ( kokku- ja lahkukirjutamine, omadussõna võrdlusastmed).
* Kõik hinded on kursusehinde panekul võrdse kaaluga. Kui kursusehinne jääb kahe hinde vahele, saab määravaks kursusetöö hinne.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane hinde õpimapi eest (hinne läheb viimasesse kursusesse.)

* Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

* Tekstülesande hindamisel on aluseks riigieksami lugemisosa hindamisjuhend.