Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 6c T, 6d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Annely Oolup

Kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Annely.Oolup@nooruse.edu.ee

Loodud: 4. veebruar 2021. a. kell 10.44
Muudetud: 6. veebruar 2021. a. kell 15.18

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

- kehaline kasvatus toetab õpilast oma tervist väärtustava eluviisi kujunemisel
- kehalise kasvatuse tundides omandatud teadmised, oskused ja kogemused on aluseks õpilase iseseisvale liikumisharrastusele
- koolis kogetud liikumisrõõm soodustab huvi spordi vastu,toetab kujunemist terviklikuks isiksuseks
- kehalises kasvatuses lähtutakse vajadusest toetada õpilase kujunemist hea tervise ja töövõimega isiksuseks.
- kehalises kasvatuses juhitakse õpilast oma kehalise vormisoleku taset jälgima ning seda regulaarselt harjutades ning uusi (sh iseseisvalt omandatud) teadmisi ja oskusi hankides parandama.
- kehalise kasvatuse tunnis sooritatud kehaliste võimete teste tehes, annab õpilane hinnangu oma tulemusele ja võrdleb seda eelmistel aastatel saavutatuga, valib õpetaja juhendamisel harjutusi kehalise võimekuse arendamiseks
- õpilane teab, mida tähendab aus mäng spordis.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Jaanuar

Võimlemine
Võimlemine

Veebruar

Suusatamine
Suusatamine
Suusatamine

Koolivaheaeg 22.02- 28.02.

Märts
Pallimängud. Ujumine
Pallimängud. Ujumine
Sisekergejõustik.Ujumine
Sisekergejõustik.Ujumine

Aprill
Kestvusjooks õues
Kestvusjooks õues
Kestvusjooks õues

* koolivaheaeg 19.04- 25.04.

Mai/ juuni
Kergejõustik
Kergejõustik. Pallimäng
Kergejõustik. Pallimäng
Palli-ja liikumismängud

Palli-ja liikumismängud

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab:
- suusatada klassikalises suusasõidustiilis
- harjutab mäkketõusu-, laskumise-ja pidurdamistehnikat suuskadel
- tutvub ja harjutab vabasuusastiili
- mängida erinevaid palli-ja liikumismänge
- käsitleda erinevate spordialade harrastamiseks vajalikke spordivahendeid
- Iseseisvalt sooritada erinevate spordialade soojendusharjutusi
- mõõta enda pulsisagedust
- suudab sooritadaCooperi ujumistesti (12minutit vabaltujumine)
- harjutab kergejõustiku erinevaid põhialasid ( jooksud, kaugus-ja kõrgushüpe, pallivise)

Hindamine üles

II poolaastall sooritatavad kehaliste võimete testid:
* Kergejõustik:
60 m jooks, pallivise,kõrgus-ja kaugushüpe,paigalt kaugushüpe, - koondhinne
Cooperi jooksutest
2 km jooks

* Kõhuliihaste jõuharjutus ( 1minut selililamangus ülakehatõsteid)

* Ujumine:
50 m selili ja vabalt (krool)
Cooperi ujumistest

NB! Osalemine vähemalt 50% suusatundides

HINDAMINE:
Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine). Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega.

ARVESTATUD:
1. Sooritab kõik kehaliste võimete testid vähemalt hindele "3"
2. Osaleb üle 50% tundidest
3. Osaleb kooli võimlemisvõistlustel koos klassiga või sooritab akrobaatikakava ( õpetaja koostatud)

Märge "AR" / hinne "5"
- õpilane on tunnis korrektne (s.h. sportlik riietus/jalanõud)
- õpilane mõtleb/töötab tunnis aktiivselt kaasa
- tegutseb oma füüsiliste võimete piires (ületab neid aeg-ajalt)
- sooritab kontrollharjutused oma võimete piirides
- osaleb tunnivälis(t)es treeningtegevuses

Märge "AR" / hinne "4"
- õpilane on tunnis korrektne(s.h. sportlik riietus, jalanõud)
- mõtleb/töötab/sooritab tunnis tegevusi peale õpetaja mitmekordseid suunamisi
- sooritabkontrollharjutused alla oma võimete
- vajab aeg-ajalt õpetaja lisajuhendamist
- töösse suhtumine jätab soovida

Märge "AR" / hinne "3"
- puuduvad aeg-ajalt tunniks vajalik sportlik riietus, jalanõudvõi ujumisriided
- tunnis kaasatöötamine on passiivne, püüdlikkus puudub
- kontrollharjutused osaliselt sooritamata


Märge "MA" / hinne "2"
- tunniks vajaminev korrektne sportlik riietus, jalanõud puuduvad pidevalt
- kontrollharjutused sooritamata
- õpilasel puudub huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes
- on puudunud üle 50% ainetundidest lma mõjuva põhjuseta

Märge "MA" / hinne "1"
- õpilasel puudub täielikult huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes

MÄRKUSED:

1.Õpilase tunni riietuseks on:
* lühike või pikk dress (olenevalt tunni toimumise kohast) ja vahetusspordijalatsid (välis + sise)
* ujumistunnis - trikoo, ujumismüts + pesemisvahendid ,käterätik
* suusatundides on vajalik kihiline riietus soojad sokid (võimalusel soe pesu) puuvillased dressipüksid, fliis või dressipluus,kerge tuulejakk, torusall/ buff, müts ning kindad..

2. Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli füsioterapeudi juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi .

- rohkem kui kaks nädalat arstitõendiga või ainult ujumisest( arsti diagnoos) vabastatud õpilased määratakse füsioterapeudi rühma kehalise kasvatuse osakonna juhipoolse esildisega. Selleks esitab vabastust taotlev õpilane arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale hiljemalt 18.09.2020 (nimekirja kinnitab direktor) , poolaasta esimesel nädalal või erandkorras poolaasta keskel.

Hindab ja märgib puudumise füsioterapeut

- lühiajaliselt vabastatud st. 1-2 nädalat( (haiguse-või traumajärgne taastumine)õpilane esitab tõendi/ lapsevanema kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes suunab ta osalema tunnitööks füsioerapeudi juurde või annab õpilasele teoreetilise ülesande iseseisvaks täitmiseks, mida tunni lõpus analüüsitakse.
Aineõpetaja lepib enne tunni algust kokku füsioterapeudi tunnis osalevad õpilased , viimane fikseerib õpilase kohalviibimise tunnis ( e-koolis „F“ tähega ja vajadusel hindab õpilase tunnitööd)

Konsultatsiooni-ja järelvastamise aeg on kolmapäeviti kell 15.00- 15.45 (eelnevalt registreeruda õpetaja juures vähemalt 1 tund varem)!