Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 10c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 5. jaanuar 2021. a. kell 11.23
Muudetud: 5. jaanuar 2021. a. kell 11.47

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, II kursus

Kestvus: 5 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjanduse kursuse „Kirjandus antiigist 19. sajandini“ eesmärk on kujundada terviklik kirjandus- ja kultuurilooline teadmiste süsteem ning ajatelg edasisteks kirjandusõpinguteks. Selleks antakse põgus ülevaade maailmakirjanduse kujunemisetappidest, ajastute- ja vooludevahelistest seostest, nimetades perioodide ajapiirid ja tunnused, tähtsamad ˛anrid, autorid ja teosed. Kursus keskendub ainult kõige iseloomulikumale käsitletavas ajajärgus, luues ettekujutuse voolude ja ˛anride tekkest ning levikust.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

14.-18.12.2021
* Sissejuhatus kursusesse: kirjandus, hindamine, ülesanded
* Müüt ja mütoloogia
* Müüt ja mütoloogia
* Antiikkultuur
* Antiikkultuur

21.-22.12.2021
* Lugemiskontroll: P. Merimee "Carmen"
* P. Merimee "Carmen"

VAHEAEG

11.-15.01.2021
* Arhailine luule
* Teatri teke
* Rooma kirjandus
* Kordamine
* Kordamine

20.-24.01.2021
* Homeros
* Lugemiskontroll: Sophokles "Kuningas Oidipus"
* Rühmatöö
* Rühmatöö
* Piibel

25.-29.01.2021
* Piibel
* Piibel
* Ettekanne: keskaja kirjandus
* Ettekanne: renessansikirjandus
* Ettekanne: barokk-kirjandus ja klassitsistlik kirjandus

01.-05.02.2021
* Ettekanne: valgustuskirjandus
* Ettekanne: romantism
* Ettekanne: realism ja naturalism
* Lugemiskontroll: Boccaccio novellid
* Boccaccio novellid

08.-12.02.2021
* Rühmatöö
* Rühmatöö
* Ettekanne: eesti kirjanduse lätetel, rahvusliku ilukirjanduse algus
* Ettekanne: rahvusliku ärkamisaja kirjandus, realistliku kirjanduse algus
* Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
1) iseloomustab õppematerjalidele toetudes eri ajastute kirjandust ja kirjandusvoole, nimetades nende ajapiirid ja tunnused, tähtsamad ˛anrid, teosed ning autorid;
2) nimetab eesti kirjanduse tähtsamaid arenguperioode, olulisemaid autoreid ja kirjanduslikke rühmitusi;
3) määrab eesti kirjanduse tekkeaja ning võrdleb selle kujunemist muu Euroopa kirjanduse arenguperioodidega;
4) mõistab ning hindab käsitletavate kirjandusteoste humaanseid, eetilisi ja esteetilisi väärtusi;
5) on tervikuna läbi lugenud ja analüüsinud vähemalt kolm proosa- või draamateost, tundes teoste ning nende autorite kohta üldises kultuuri- ja kirjandusloos.

Hindamine üles

* Õpilane saab kursuse jooksul vähemalt neli hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll - Sophokles "Kuningas Oidipus";
2) lugemiskontroll - Boccaccio novellid;
3) lugemiskontroll - P. Merimee "Carmen";
4) rühmatööna valminud ettekanne ühest ajastust (esitlus).

* Lugemiskontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

* Teose vastamine toimub kindlaks lepitud kuupäeval. Kui õpilane sel päeval mõjuval põhjusel puudub, tuleb teos järele vastata nädala jooksul. Kui teos on õigeks ajaks lugemata, tuleb õpilane viimasel kursusel suulisele arvestusele, kus vestleb 10. klassi kohustusliku kirjanduse põhjal.

* Kui hinne jääb kahe hinde vahele, saavad määravaks lugemiskontrollide hinded.

* Ettekande hindamisel peetakse silmas järgmisi kriteeriume:
1) vastavus tööülesandele;
2) vormistus;
3) esinemine.