0 kaarti!
Autor: Jaana Puksa eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee |
Loodud: 5. jaanuar 2021. a. kell 11.23
Muudetud: 5. jaanuar 2021. a. kell 11.47
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, II kursus
Kestvus: 5 tundi
Kirjanduse kursuse „Kirjandus antiigist 19. sajandini“ eesmärk on kujundada terviklik kirjandus- ja kultuurilooline teadmiste süsteem ning ajatelg edasisteks kirjandusõpinguteks. Selleks antakse põgus ülevaade maailmakirjanduse kujunemisetappidest, ajastute- ja vooludevahelistest seostest, nimetades perioodide ajapiirid ja tunnused, tähtsamad ˛anrid, autorid ja teosed. Kursus keskendub ainult kõige iseloomulikumale käsitletavas ajajärgus, luues ettekujutuse voolude ja ˛anride tekkest ning levikust.
14.-18.12.2021
* Sissejuhatus kursusesse: kirjandus, hindamine, ülesanded
* Müüt ja mütoloogia
* Müüt ja mütoloogia
* Antiikkultuur
* Antiikkultuur
21.-22.12.2021
* Lugemiskontroll: P. Merimee "Carmen"
* P. Merimee "Carmen"
VAHEAEG
11.-15.01.2021
* Arhailine luule
* Teatri teke
* Rooma kirjandus
* Kordamine
* Kordamine
20.-24.01.2021
* Homeros
* Lugemiskontroll: Sophokles "Kuningas Oidipus"
* Rühmatöö
* Rühmatöö
* Piibel
25.-29.01.2021
* Piibel
* Piibel
* Ettekanne: keskaja kirjandus
* Ettekanne: renessansikirjandus
* Ettekanne: barokk-kirjandus ja klassitsistlik kirjandus
01.-05.02.2021
* Ettekanne: valgustuskirjandus
* Ettekanne: romantism
* Ettekanne: realism ja naturalism
* Lugemiskontroll: Boccaccio novellid
* Boccaccio novellid
08.-12.02.2021
* Rühmatöö
* Rühmatöö
* Ettekanne: eesti kirjanduse lätetel, rahvusliku ilukirjanduse algus
* Ettekanne: rahvusliku ärkamisaja kirjandus, realistliku kirjanduse algus
* Kordamine
Kursuse lõpul õpilane:
1) iseloomustab õppematerjalidele toetudes eri ajastute kirjandust ja kirjandusvoole, nimetades nende ajapiirid ja tunnused, tähtsamad ˛anrid, teosed ning autorid;
2) nimetab eesti kirjanduse tähtsamaid arenguperioode, olulisemaid autoreid ja kirjanduslikke rühmitusi;
3) määrab eesti kirjanduse tekkeaja ning võrdleb selle kujunemist muu Euroopa kirjanduse arenguperioodidega;
4) mõistab ning hindab käsitletavate kirjandusteoste humaanseid, eetilisi ja esteetilisi väärtusi;
5) on tervikuna läbi lugenud ja analüüsinud vähemalt kolm proosa- või draamateost, tundes teoste ning nende autorite kohta üldises kultuuri- ja kirjandusloos.
* Õpilane saab kursuse jooksul vähemalt neli hinnet järgmiste tööde eest:
1) lugemiskontroll - Sophokles "Kuningas Oidipus";
2) lugemiskontroll - Boccaccio novellid;
3) lugemiskontroll - P. Merimee "Carmen";
4) rühmatööna valminud ettekanne ühest ajastust (esitlus).
* Lugemiskontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"
* Teose vastamine toimub kindlaks lepitud kuupäeval. Kui õpilane sel päeval mõjuval põhjusel puudub, tuleb teos järele vastata nädala jooksul. Kui teos on õigeks ajaks lugemata, tuleb õpilane viimasel kursusel suulisele arvestusele, kus vestleb 10. klassi kohustusliku kirjanduse põhjal.
* Kui hinne jääb kahe hinde vahele, saavad määravaks lugemiskontrollide hinded.
* Ettekande hindamisel peetakse silmas järgmisi kriteeriume:
1) vastavus tööülesandele;
2) vormistus;
3) esinemine.