Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 8d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. detsember 2020. a. kell 14.48
Muudetud: 6. detsember 2020. a. kell 15.01

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele õpetus taotleb, et õpilane
* austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
* arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
* väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
* arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
* arendab kirjutamisoskust;
* orienteerub tekstiliikides;
* õpib kirjutama eri liiki tekste;
* oskab hankida teavet erinevatest allikatest: harjub kasutama sõnaraamatuid, teatmeteoseid, käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

nädal -30. nov -4. dets
1.Kirjandi kirjutamine
2. Tagasiside kirjandile

2. nädal -7.-11. dets
1.Lihtlause. Lihtlause sõnajärg
2.Koondlause mõiste

3. nädal -14.-17. dets
1.Koondlause kirjavahemärgid
2. Korduvad määrused

4. nädal -21.-22. dets
1. Korduvad määrused

5. nädal -11.-15. jaan
1Korduvad täiendid
2. "

6. nädal -18.-22. jaan
1. Lisand
2. "

7. nädal -25.-29. jaan
1.Mis on tekst ja kuidas tekste liigitada
2. "

8. nädal -1.-5. veebr
1. Teabetekstid
2. "

9. nädal -8.-12. veebr
1. Juhend
2. Kokkuvõte teabetekstidest- õpik lk 88

10. nädal -15.-19. veebr
1.Liitlause mõiste. Osalausete sidumise võimalused
2. Rindlause

11. nädal -1.-5. märts
1.Põimlause
2. "

12. nädal -8.-12. märts
1.liitlause kordamine
2. Liitlause kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Oskab suhelda suuliselt ja kirjalikult. Tunneb tegusõna vormistikku: oskab tegusõna põõrata neljas kõneviisis, ainsuses ja mitmuses, jaatavas ja eitavas vormis, isikulises ja umbisikulises tegumoes. Valdab kokku- ja lahkukirjutamise reegleid ja oskab neid praktikas kasutada. Teab lauseliikmeid .Oskab kirjutada arutlevat kirjandit.

Hindamine üles

Õpilane saab trimestri jooksul vähemalt seitse hinnet, mis kõik on trimestri panekul võrdse kaaluga.

Etteütluse hinne:
"5" - 0-2 viga
"4" - 3-5 viga
"3" - 6-8 viga
"2" - 9-11 viga
"1" - enam kui 11 viga

Kontrolltöö. kontrollharjutuse, tunnikontrolli hinne punktisüsteemi alusel:
"5" 90-100%
"4" 75- 89%
"3" 50- 74%
"2" 20- 49%
"1" vähem kui 19%
Loovtööd:
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sünavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 kirjaviga
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted on esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses on vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni teksti osa
"1" Tekst ei vasta teemale
Konsultatsioon ja järelvastamine esmaspäeviti kell 14.45-15.45 kokkuleppel õpetajaga ruumis 310. Järele saab vastata ebaõnnestunud tööd ("puudulik", "nõrk"), enne mida tuleb ebaõnnestunud töö kohta esitada nõuetekohane vigade parandus, kümne päeva jooksul...