Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 3c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anita Kangur

Muusikaõpetaja

Kontakt: Anita.Kangur@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. november 2020. a. kell 12.50
Muudetud: 9. detsember 2020. a. kell 11.47

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me õpetame last end muusika kaudu väljendama, rikastame tema sisemaailma ning arendame tema loovust laulmise, liikumise, pillimängu ja omaloomingu abil. Anname õpilasele elementaarsed teadmised häälehoiust ja muusikateooriast, ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame oma maa kultuuripärandit.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.12 Helilooja Olav Ehala, "Kuuse tegemise laul". MK. Laulud lehelt. Tv ül 44. Plokkflöödipalad.
03.12 Käib ringi päkapikk. Päkapikk-õpime kuulmise järgi, Läbi öö. Tv ül 45. Plokkflöödipalad.
09.12. Advendiaeg. Tv ül 46, Piparkoogipoiste laul. Mul ütle, miks? jt. Kordamisküsimused, Mk pala.
10.12 Jõulud jõudvad, Läbi öö jt, Tv ül 47
16.12 Kordamisküsimused.
17.12 Jõululaulud laulikust koos rütmisaatega pillidel, karaoke.
21,12 Jõulukontsert-aktused aulas
Jõuluvaheaeg
22.01/23.01 Plokkflöödiõpe. "Lumemees", „Koeruselaulr” jt. Tv ül 52,53
24.01 Tv ül 54. Muusika sünnib tantsust, tants. "Virulaste tants", „Lumemees”. Muusika kuulamine – A. Vivaldi „Aastaajad. Talv” III osa.
29.01/30.01 Plokkflöödiõpe, "Vares vaga linnukene". Menuett, J.S,Bachist. Tv.ül.55. Timmu, tammu, teile+saade rütmipillidel. ül.56 MK.
31.01 "Vares vaga linnukene". Rits-rats,rundipumm, saade plaatpillidel või väikekandlel. Laulumäng.
05.02/06.02 Plokkflöödiõpe. Solistide lauluvõistluse laulud. Tantsi polkat-õpime kuulmise järgi, kehapilli saatega. MK. Marupolka. Ül.57 Kolm kihulast.
07.02. Valss. Hei, vallerii-õpime kuulmise järgi. Tv ül 58, 59.
12.02/13.02 Plokkflöödiõpe. Lapse palve päiksele-kuulmise järgi. Duur-helirida lk 99. Ül 62. Solistide lauluvõistluse laulud.
14.02. Labajalavalss, tv 63. Sambalele, Politsei rock, EV hümn.
19.02/20.02 Plokkflöödiõpe. EV hümn. Üksinda kõnnin ma kuulmie järgi. MK ül.65. Laulgem sõbrad, Mu sõbrake. ül. 66, 67 suuliselt. Solistide lauluvõistluse laulud.
21.02. Eesti hümni kordamine. Emakeel, saade kehapillil. Vaikne kena kohakene, ül.68, 69.
Koolivaheaeg 22.02-028.02.2021
03.03 Pillimehed, +ül 72, 73. Vastlapäeva kommetest. Vastlalaul, pidekaar. ül.75 Solistide lauluvõistluse klassivoor.
04.03 Teatrilood. Ooperist. "Teatris ei või sülitada". Ül 76, 77. 78.
10.03/13.02 Plokkflöödiõpe. “Sääsk” , KG Lauluinnu solistide klassisisene valimine. Kull ja värvuke, helilooja W. A. Mozartist. Muusika kuulamine.
11.03 “Sääsk”, Printsess oksaroos ja Mereröövlisaar-laulame kuulmise järgi ja lavastame. ül 79.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab laululiselt hingata ja fraseerida, ilmekalt laulda. JO-LE-MI-NA-SO-RA-DI astmed on kuuldeliselt kinnistunud, ta teab nende asukohta noodijoonestikul. Õpilane suudab improviseerida lihtsaid meloodiaid lauldes või plaatpillil, tugevnenud on meetrumi ja rütmitaju, ta on tundma õppinud pause, TAI-RI ja TIRI-TIRI rütmimudelit. Ta teab marsi, valsi ja polka mõistet ning vokaal- ja instrumentaalmuusika esitajaid. Rütmiliste kaasmängude ja pillisaadete abil on arenenud õpilase koordinatsioon. Teab EV hümni ja Kooli laulu sõnu, julgeb kaasa laulda, omab kuulamisharjumust ja 2-häälse laulmise kogemust (kaanonid).

Hindamine üles

Õpilastele antakse sõnalisi hinnanguid lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“). Kokkuvõttev hinnang märgitakse 2 korda aastas poolaasta lõpus sõnaliselt: T= „tead ja kasutad“, P= „pead veel harjutama” või O= „oskus omandamata“. Hinnangu aluseks olevad õpitegevused on:
1. KIRJALIKUD TÖÖD: pildid, ülesanded noodivihikus.
2. SUULISED VASTAMISED: laulude laulmine, rütmide taasesitamine kehapillil või plaksutades, koordinatsiooniülesannete täitmine, improvisatoorsete ülesannete täitmine.
Poolaasta lõpus õpilasele antav kokkuvõttev hinnang sisaldab järgmisi osaoskusi:
1. laulad ilmekalt ja õige kehahoiuga
2. saadad laule keha-, plaat- ja rütmipillidel
3. tunned kuuldeliselt astmeid RA, SO, NA, MI, LE, JO, tead nende asukohta noodijoonestikul
4. tunned kuuldeliselt rütme TA, PAUS, TI-TI, TA-A, TA-A-A, TIRI-TIRI, TAI-RI, oskad neid noodijoonestikule kanda ja määrata taktijoonte asukohta
5. laulad peast 3-4 laulu, sh Kooli laulu
6. tunned plokkflöödil d2, c2, h1, a1, g1, f1, e1, d1 ja c1 mänguvõtteid ning kasutad neid pillimängus
Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.