Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. november 2020. a. kell 16.39
Muudetud: 27. detsember 2020. a. kell 12.56

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kunstiõpetus taotleb, et õpilane
1) tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve, hindab enda ja teiste isikupära;
2) eksperimenteerib mõtete, vahendite, materjalide ja kunstitehnikatega;
3) tegutseb loovates ja uurimuslikes rühmatöödes ühise tulemuse nimel;
4) rakendab oma loomingulisi võimeid ja oskusi ka väljaspool kunstitundi;
5) on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes;
6) tunneb huvi kunstiloomingu ja paikkondliku kultuuri vastu;
7) mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust;
8) näeb loodust ja keskkonda säästva tarbimise võimalusi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.11-4.12
KUJUTAMIS- JA VORMIÕPETUS. Inimese kujutamine: täisfiguuri ja näo proportsioonid.Harilik pliiats 

7.-11.12
KUJUTAMIS- JA VORMIÕPETUS. Inimese kujutamine: täisfiguuri ja näo proportsioonid. 

14.-18.12
Jõulukaartide valmistamine 

21.-22.12
Jõulukaartide valmistamine

VAHEAEG

11.-15.01
VÄRVI-, KOMPOSITSIOONI- JA PERSPEKTIIVIÕPETUS. Piiratud arvu värvidega maalimine (ka monokroomselt).Guašš. 

18.-22.01
Kollaaž värvipaberist ja/või makulatuurist

25.-29.01
Kollaaž värvipaberist ja/või makulatuurist

1.-5.02
Näituse külastamine
VÄRVI-, KOMPOSITSIOONI- JA PERSPEKTIIVIÕPETUS. Värvide segamise elementaartabel. Ühe värvi erinevad toonid. Guašimaal "Talvine vaikus".

8.-12.02
VÄRVI-, KOMPOSITSIOONI- JA PERSPEKTIIVIÕPETUS. Guašimaal "Talvine vaikus".

15.-19.02
VÄRVI-, KOMPOSITSIOONI- JA PERSPEKTIIVIÕPETUS. Guašimaal "Talvine vaikus".

VAHEAEG

1.-5.03
VESTLUSED KUNSTIST. Kunstinäituse külastamine

8.-12.03
DISAIN JA KIRJAÕPETUS. Geomeetrilised kujundid mustrites, ornament.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja:

Kavandamine kui ideede arendamise protsess. Pildiruum, ruumilisuse edastamise võtted. Erinevate objektide kujutamine vaatluse ja mälu järgi. Liikumise kujutamine. Figuuri ja portree proportsioonid. Kujutamisõpetus.
Värvusõpetus. Maali, joonistuse, graafika, kollaaži, skulptuuri, installatsiooni jne tehnikad ning töövõtted.
Kunstiteose sisulised ja vormilised elemendid, konkreetne ja abstraktne kunstis.
Kunstiteoste analüüs. Muuseumide ja galeriide funktsioonid.
Vormi ja funktsiooni seos, traditsioon ja uuenduslikkus disainis. Eesti rahvakunst ja ehituskultuur.
Loodust säästva tarbimise põhimõtted, elukeskkonna parandamine kunsti, disaini ja arhitektuuri kaudu.
Digitaalse kunsti töövahendite kasutamine (nt foto, video, digitaalgraafika, animatsioon).

Paljud eelnimetatud tegevused ja teemad lõimitakse eesti keele, kirjanduse, loodusõpetuse tundidega.

Hindamine üles

Kunstiõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.
*Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
*Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Hinne AR (arvestatud):

• jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt;
• oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid;
• kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni;
• töö korrektne, viimistletud;
• töös esineb üksikuid vigu.

Hinne MA (mittearvestatud):

• tööülesanded poolikult täidetud või esineb palju vigu;
• töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata;
• töö tähtajaks esitamata;
• suhtumine töösse huvitu;
• puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas.

Õpilasel on kohustus oma töö esitada tähtajaliselt. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest, märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 tööpäeva jooksul ei ole tööd esitatud.
Õppeprotsessi käigus hinnatakse kõigi kunstitööde täitmist. Kunstiõpetuse kokkuvõttev hinnang I ja II poolaasta lõpul on arvestatud/mittearvestatud (AR/MA). Arvestatud hinde saamiseks peavad õpilasel olema esitatud/lõpetatud KÕIK sel perioodil tehtud kunstitööd.