Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ajalugu: 9a, 9b, 9c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kaisa Sau

ajalooõpetaja

Kontakt: Kaisa.Sau@nooruse.edu.ee

Loodud: 18. november 2020. a. kell 14.42
Muudetud: 30. november 2020. a. kell 08.59

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ajalooõpetus aitab mõista meie ümber toimuvat ja luua tulevikuvisioone, näidates, et minevik, olevik ja tulevik on omavahel tihedalt seotud. Ajalooõpetus õpetab elu nägema erinevatest vaatepunktidest, analüüsima, sünteesima, seletama, hindama ja kirjeldama. Ajalooõpetus arendab empaatiavõimet ning rõhutab tolerantsuse olulisust. Ajalugu õpetab kriitilist ja iseseisvat mõtlemist ning eristama fakte tõlgendusest. Ajalugu õpime, et väärtustada minevikku ja traditsioone. Ajalooõpetus õpetab, toetab ja arendab üldisi õpioskusi nagu funktsionaalne lugemisoskus, arvutamisoskus, suhtlusoskus, kriitiline mõtlemine, üldistamine jt

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

13. nädal
I tund Demokraatlik Eesti. Lk 66-69
II tund Kontrolltöö
14. nädal
I tund Autoritaarne Eesti. Lk 70-73
II tund Eesti kultuurielu. Lk 74-77
15. nädal
I tund Kultuurmaailmasõdade vahelisel ajal. Lk 78-81
II tund Rahvusvaheline olukord II maailmasõja eel. Lk 86-89
16. nädal
Jõulupidu
17. nädal
Vaheaeg
1. nädal
Vaheaeg
2.nädal
I tund Teise maailmasõja algus. Lk 90-93
II tund Sõja laienemine. Lk 94-97
3. nädal
I tund Teise maailmasõja lõpuaastad. Lk 98-101
II tund Eesti teises maailmasõjas. Lk 102-105
4. nädal
I tund Eesti teises maailmasõjas. Lk 106-109
II tund Totaalne sõda. Lk 110-113
5. nädal
I tund Kontrolltöö
II tund Maailm pärast teist maailmasõda. Lk 10-13
6. nädal
I tund Rahvusvahelised suhted. Lk 14-17
II tund Arenenud tööstusriigid
7. nädal
I tund Filmi vaatamine
II tund
8. nädal
Vaheaeg
9. nädal
I tund Kontrolltöö
II tund Ameerika Ühendriigid. Lk 22-25
10. nädal
I tund Saksa Liitvabariik. Lk 26-29
II tund Nõukogude Liit aastatel 1945-1985. Lk 32-35
11. nädal
I tund Kommunistliku süsteemi teke ja põhijooned. Lk 36-39
II tund Mässuline idablokk. Lk 40-43
12. nädal
I tund Eesti NSV. Valitsemine ja majandus. Lk 44-47
II tund Eesti NVS. Poliitilised olud ja vastupanu. Lk 48-51
13. nädal
I tund Kolmas maailm. Lk 56-59
II tund Aasia ja Aafrika maad. Lk 60-63

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Trimestri lõpuks õpilane:
- teab olulisemaid lähiajaloo daatumeid
- oskab seletada olulisemaid lähiajaloo mõisteid
- kirjeldab Eesti kultuurielu ja eluolu sõdadevahelisel perioodil
- kirjeldab poliitilist olukorda ja riikidevahelisi suhteid enne II maailmasõda
- analüüsib II maailmasõja põhjuseid, eeldusi ja tagajärgi
- kirjeldab II maailmasõja kulgu
- annab hinnangu II maailmasõja tagajärgedele
- kirjeldab II maailmasõja kulgu Eestis
- tunneb olulisemaid teise maailmasõjaga seotud isikuid
- analüüsib, kuidas mõjutas teine maailmasõda Eestit ja muud maailma
- analüüsib teise maailmasõja tagajärgi
- kirjeldab rahvusvahelisi suhteid 20. sajandi keskel
- teab, mis on külm sõda ja miks see toimus
- kirjeldab eluolu pärast teist maailmasõda ja 20. sajandi keskel
- nimetab ja analüüsib probleeme, millega seisid Ameerika Ühendriigid, Saksamaa Liitvabariik ja Nõukogude Liit vastamisi 20. sajandi keskel
- kirjeldab kommunistliku riigi poliitilist süsteemi
- võrdleb Poola, Tšehhoslovakkia ja Ungari vastupanupüüdlusi
- analüüsib Ungari ülestõusu ja Praha kevade põhjuseid ja tagajärgi
- kirjeldab Eesti NSV valitsemist ja majandust
- kirjeldab nõukogulikku võimustruktuuri
- iseloomustab Eesti NSV poliitilisi olusid ja vastupanu

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse kokkuvõtvat hindamist. Teise trimestri hinne kujuneb kolmest kontrolltööst ja tunnihindest (tunnikontrollid, suulised vastamised ja tunnitööd). Tunnihinded annavad trimestri lõpuks kokku ühe arvestusliku hinde, mille osakaal lõpphindes on 1/4.
Tegemata või hindele "2" või "1" hinnatud tööd on võimalik järele vastata 10 päeva jooksul pärast hinde teada saamist. Esitamata töö märgitakse nulliga, mis asendub hindega pärast töö esitamist või hindega „1” kui 10 päeva jooksul ei ole tööd esitatud. Järgi saab vastata ainult hinnet "2" ja "1". Ühte tööd on võimalik järele vastata üks kord. Tunnikontrollide ja suuliste vastamise toimumise korra üle otsustab õpetaja. Tunnikontrolli võib kirjutada ka osa õpilasi klassist, mitte terve klass korraga. Õpilane peab olema valmis vastama iga tund. Kui õpilane ei ole mingil põhjusel saanud antud tunniks õppida, siis ta annab sellest õpetajale teada enne tunni algust, hilisemaid vabandusi arvesse ei võeta.
Kirjalikke tööde hindamine toimub vastavalt skaalale:
90-100% hinne „5”
75-89% hinne „4”
50-74% hinne „3”
20-49% hinne „2”
0-19% hinne „1”
Õpetajal on õigus kokkuleppel õpilase, lapsevanema või tugipersonaliga, teha hindamisjuhendis muudatusi.
Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 15.00 ruumis 409. Konsultatsiooni tulemisest ja teemast, mille kohta soovid teadmisi, anna aineõpetajale teada hiljemalt samal päeval kell 14.00.