Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 3c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Rand

Klassiõpetaja

Kontakt: Anu.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. oktoober 2020. a. kell 04.45
Muudetud: 23. oktoober 2020. a. kell 21.29

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus, lugemine, kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust, argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohate juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.11 - 04.12
- J. Kaplinski "Kirjad tulevad" õ lk 100. Oma kogemusest jutustamine. Kirja koostaminetv lk 78 h 7. Liitsõna tv lk 77 h 7. Aadress. tv lk 78 ül 6
- A. Küng "Postimuuseum" õ lk 101. Lõokude järjestamine tv lk 79 h 8. Suluta kaashääliku pikkus tv lk 79 h 8., 9.
- T. Mazur "Postkaardid jutustavad ajaloost"õ lk 102, tv lk 79 h 10. Kuulamine - õ lk 103. Illustratsiooni ja teksti seos. Küsimustele vastamine tv lk 80
- L. Tungal "Kuidas ema jõulusoove saatis" õ lk 104 - 105. Luuletuste esitamine. Tekst postkaardil oleva tervitusena tv lk 80 h 12.
- L. Hainsalu "Pikkurilli" õ lk 106 - 107 tv lk 81 h 13. Täishääliku pikkus, täishäälikuühendi pikkus Tv lk 81 h 13, 14. H - sõna algul.
07.12 - 11.12
- J. Põldmaa "Lepatriinude jõulud"õ lk 108 - 109 Tv lk 82 h 16., tv lk 83 h 17. Jõululuuletuste koostamine tv lk 83 h 19. Samatähenduslik sõna
- Animatsioon on liikumine õ lk 110 - 111. Animafilmi sisukokkuvõte tv lk 84 h 20
- T. Särg "Eestlaste jõulukombed" õ lk 112 - 113. Tv lk 86 h 23. Oma kodu jõulukombed tv lk 86 h 24, dialoogi koostamine.
- Jõululuuletused õ lk 114 - 119 Tv lk 87 h 26. Luuletuste esitamisele hinnangu andmine. Riimuvad sõnad tv lk 87 h 25
- TEADMISTE KONTROLL
14.12 - 18.12
- Töö õpikuga Tv lk 90 - 91, lk 92 h 5, 6., lk 94.
- J. Tuwin "Kõik üksteist me vajame" Tv lk 66 h 6, 7, lk 67 h 8.
- "Osturalli" õ lk 88 - 90,
21.12 - 22.12
- Jõululuuletuste esitamise konkurss
11.01 - 15.01
- Suur ja väike algustäht õ lk 10 - 11, tv lk 4 - 5
- Lühendid: aeg ja ajaühikud õ lk 21 Tv lk 4 - 5 h 1 - 4
- Iseseisev töö nr 8
- E. Esop "Talv tuli" õ lk 7
- L. Tungal "Juku tuleb kooli" õ lk 8 - 9, tv lk 6 h 6, tv lk 6 h 7
18.01 - 22.01
- T. Jansson "Muumitroll õpib suusatamist" õ lk 12 - 13. tv lk 7 h 8, tv lk 7 h 9
- P. Surojegin "Jäne4s ja pakane" õ lk 14 - 15, tekstist info leidmine, järjestamine, tv lk 8 h 10, tv lk 8 h 11
- H. Laas "Aastaajad" õ lk 16 - 17, tv lk 9 h 12, Lausete koostamine aastaaegade kohta.
- L Carroll "Jabur teelaudkond" Õ lk 18 - 20, tv lk 11 h 16. E. Esop "Seitse poega" Tv lk 10 h 15
- S. Lant "Salakiri" õ lk 24, "Oma silm on kuningas" õ lk 25, 26 Paaristöö Tv lk 15 h 9 Silbitamine Õ lk 22 - 23, Tv lk 12, 13, 14, 15
25.01 - 29.01
- Iseseisev töö nr 9
- M. Eisen "Päike, kuu ja tähed" õ lk 27, tv lk 14 h 5. Tabeli järgi jutustamine. Kirjeldamine tv lk 14 h 6. Teksti loomine õ lk 37.
- I. Lember "Moenarr" õ lk 33 Mõisted: kasvav, kahanev kuu. Noorkuu, täiskuu.
- A. Kass "Päike, vihm ja vikerkaar" õ lk 28 - 29. Mõistatused tv lk 15 h 8. Ilmateate koostamine Tv lk 18 h 12
- Murdekeelne tekst "Torm"õ lk 29, T. Ojar "Pini om musta värmi" Tv lk 16 h 10
01.02 - 05.02
- Eesti muinasjutt "Kuutõrvajad" õ lk 30 - 32 A. Norak "Kuu" tv lk 17 h 11 Sõnavara, riimuvad sõnad tv lk 17 h 11
- M. Müürsepp "Tartu observatoorium" õ lk 34, võõrsõnad, info otsimine internetist.
- A. Soesoo "Planeet Maa aasta" õ lk 35, kodukoha keskkonna probleemid.
-A. Mõtt " Virmalised" õ lk 36 Lausete koostamine skeemi järgi tv lk 19 h 13
- Iseseisev töö nr 10
08.02 - 12.02
- Tähestik, tähestikuline järjekord õ lk 38 tv lk 20 h 1, lk 21 h 4 Häälikute liigitus
- L. Tungal Magus tähestik" õ lk 39 Tähestikuline järjekord
- L. Tungal "Aadama tähestikujutt" õ lk 40 Aabitsa tegelaste meenutamine.
- H. Mänd "Tähekoorem" õ lk 41 tv lk 21 h 2, 3. Riimuvad sõnad.
- A. Vestly "Henrik ja Hulda" õ lk 42 - 43 Akrostihhoni kirjutamine: tv lk 22 h 5, 6.
15.02 - 19.03
- O. Kirkegaard "Hüüdnimi" õ lk 44 - 45, tv lk 23 h 7, 8.
- R. Palis "Sabaga tähed" õ lk 48 - 50, tv lk 24 h 9, kava järgi jutustamine, silbitamine ja poolitamine tv lk 24 h 10.
- K. Kass "Käru" õ lk 51. Nimede saamislood tv lk 25 h 12. Nimejutt tv lk 25 h 11
- H. Käo "Kuidas Tallinn nime sai" õ lk 52 - 53
- "Sõbrapäev", T. Toomet "Mida vanal ajal salmikutesse kirjutati?" õ lk 152 - 153, riimuvad sõnad tv lk 90 Õpitud etteütlus tv lk 30 h 8
01.03 - 05.03
- Lausete koostamine õ lk 55 h 5. Häälikute märkimine kirjas õ lk 54 - 55, tv lk 28 - 29 h 1 - 6
- Iseseisev töö nr 11
- Luuletused Eestimaast õ lk 56 - 57, Tv lk 30 h 7, 8.
- Eesti Rahva Muuseum õ lk 58 - 59, tv lk 32 h 10
- Eesti Vabariigi juubeliaasta õ lk 60 - 61. Eestimaa kohanimed tv lk 33 h 12
08.03 - 12.03
- L. Tungal "Lipuvärvid" tv lk 33 h 11, lk 33 h 12. Liitsõna tv lk 33 h 11
- Vastlapäev , O. Preussler "Väikese nõia vastlakarneval" õ lk 154 - 155 Skeem kui kava. Mõistatuste lahendamine tv lk 91.
- L. Tungal "Kogumine" õ lk 82
- T. Tootsen "Jõhvsõnad ja jõhvkäänud" õ lk 83. Kõnekäänud ja nende tähendused
- A. Kass "Kogumine" õ lk 64 - 65 Võõrsõnad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

II trimester
Lugemine ja suuline eneseväljendus:
- suudad eakohast teksti lugeda ja kuulata, toimida sõnumi ja juhendi järgi
- oskad vastata küsimustele, kasutades sobivalt täislauseid ning lühivastuseid
- jutustad loetust pildiseeria, tugisõnade, märksõnaskeemi või küsimuste toel
- mõistad lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti
- tead loetud lasteraamatute sisu, oskad nimetada lastekirjanikke
Keeleõpetus:
- oskad veatult kirja panna häälikute pikkust, häälikuühendeid, õpitud käändelõppe, lihtsamaid võõrsõnu
- kasutad suurt algustähte ja lause lõpumärki õpitud keelereeglite kohaselt
- tead peast võõrtähtedega tähestikku, kasutad lihtsamat sõnastikku ja koostad loendeid tähestikujärjestuses
- silbitad ja poolitad õigesti
- kirjutad eakohast teksti etteütlemise järgi veatult
Kirjatehnika:
- kasutad kirjutamisel õigeid tähekujusid ja - seoseid
- kirjutad puhtalt, loetavalt ja ühtlase kirjareaga
- paigutad teksti korrektselt paberile ning vormistad vihiku ja õpilaspäeviku nõuetekohaselt
- teed tahvlilt ja õpikust ärakirja veatult

Hindamine üles

Kokkuvõttev sõnaline hinnang kirjeldab õpilase arengut õppeprotsessis osalemist, kooliastme pädevuste ja õpioskuste kujunemist ning õpitulemusi, tuuakse esile õpilase edusammud ning juhitakse tähelepanu arendamist vajavatele oskustele.
Kokkuvõtva hinnangu aluseks on õpetaja tähelepanekud. Õpetajal on õigus valida kas lühema või pikema kirjaliku/suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud tagasisided kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel.
E-kooli tunnistusel kasutatakse lühendeid ja need on kogu kooliastmele ühesugused.
T - teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P - peab harjutama, treenima
O- omandamata
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 ruumis 206