Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 19. oktoober 2020. a. kell 11.33
Muudetud: 18. detsember 2020. a. kell 15.51

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

1. klassis on kunsti- ja tööõpetuse tunnid omavahel tihedalt seotud. Alates novembrikuust toimuvad üldõpetuslikku tööviisi järgides klassis loovusreeded, kus tegeletakse ainult erineva käelise tegevusega.

Kunstiõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane
- arendab oma vaatlusoskust ning kujutlusvõimet ;
- arendab kujundilist ja ruumilist mõtlemist;
- omandab loovtegevuse kogemusi, arendades loovust;
- õpib kasutama kujutavate ja kujundavate kunstide väljendusvahendeid ja viise;
- omandab teadmisi kunstiliikidest ja -ajaloost;
- õpib vaatama ja hindama kunstiteoseid, kujundab kunstimaitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

3. - 6. sept
Õuevahetunnis koolihoovis kasvavate puudega tutvumine. Kuusk, mänd, kask, hobukastan, kadakas, vaher, pihlakas.
Töö: sügisesed lehed
Vajalikud vahendid: lauakate, õlipastellid, paber (õpetajalt).
Jätkub järgmises tunnis.

9. - 13. sept
Lugu hoidiste tegemistest. Mida pannakse sügisel purki. Miks aiasaadusi purki paneme? jm arutelu.
Šabloon õpetajalt (purk).
Vajalikud vahendid: vesivärvid, paber, veetops, pintsel, alusmatt lauale.
Jätkub järgmises tunnis.

16. - 20. sept
Lugu hoidiste tegemistest. Mida pannakse sügisel purki. Miks aiasaadusi purki paneme? jm arutelu.
Šabloon õpetajalt (purk).
Vajalikud vahendid: vesivärvid, paber, veetops, pintsel, alusmatt lauale.

23. - 27. sept
Jätkub töö hommikuringis tutvutud külalisega.
Päevalille joonistamine.
Vajalikud vahendid: guašid, veetops, pintsel, lauakate.
Valminud töö paneb õpilane kuivatussahtlisse.
Näitus klassi seinal.

30. sept - 4. okt
Õpetajate päev. Portree õpetajast.

7. - 11. okt
Videoõpetus: https://www.youtube.com/watch?v=iACPqwGIgOU
Vajalikud vahendid lauale: värviline paber, käärid.
Lõigata ristkülikukujulisest paberist välja ruut.
Õpetusvideo: https://www.youtube.com/watch?v=PPxi1dIWRws

14. - 18. okt
Metsapostkaart. Joonistuskonkurss.

19.-24. oktoober VAHEAEG

26. okt - 30. okt
* Kuressaare haigla eakatele illustreerivate piltide joonistamine.
* Mardipäeva maski meisterdamine

2.-6. nov
*Mardipäeva kostüümide ja maskide näitus klassis ja aula ees. Näituse korraldamine.

9. - 13. nov
* Isa portree (õlipastellid)
* Isadepäeva kaart e (A4 teksti "Superkangelane" kaunistamine)

11. - 15. nov
*Sügisvärvides lõvi
https://www.pinterest.com/pin/423408802471321626/
Vajalikud vahendid: vahtralehed, vesivärvid, pintsel, tops, lauakate.

16.-20. november
* Marmoreerimine. Õpetajal olemas vajalikud vahendid.
Vajalikud vahendid: A4 paber, marmoreerimisvärvid, anum veega.
Vajalik ja tuua selleks tunniks kooli A4 pildiraam.
https://www.pinterest.com/pin/494621971574590474/
https://www.pinterest.com/pin/188940146855634228/


23.-27. november (I trimestri viimane tund)
*Marmoreerimine jätkub.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* omandab teadmisi erinevate materjalide ja töövahendite kohta;
* oskab erinevaid materjale ja töövahendeid oma loomingulises tegevuses kasutada;
* kasutab materjale säästlikult;
* tutvub erinevate tehnikatega;
* oskab töökohta tööks organiseerida;
* täidab töötades ohutusnõudeid, tagab korra ja puhtuse töökeskkonnas;
* oskab teha lihtsamaid korrastustöid;
* oskab näha ilu enda ümber

Hindamine üles

Kunstiõpetus kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut . Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus,loomingulisus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.
1.-3.klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

I trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
1. Kuulad ja toimid õpetaja juhendamise järgi.
2. Oskad kasutada õpitud töövõtteid.
3. Teed oma tööd hoolikalt ja viid alustatu lõpuni.

Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tead, kasutad, oskad
P- pead veel harjutama
O- oskus omandamata
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.

Poolikuks jäänud töid saab õpilane teha järgi kokkuleppel õpetajaga iga päev alates 13.00.