0 kaarti!
Autor: Lelet Aavik-Part klassiõpetaja |
Loodud: 19. oktoober 2020. a. kell 11.33
Muudetud: 18. detsember 2020. a. kell 15.51
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester
Kestvus: 2 tundi nädalas
1. klassis on kunsti- ja tööõpetuse tunnid omavahel tihedalt seotud. Alates novembrikuust toimuvad üldõpetuslikku tööviisi järgides klassis loovusreeded, kus tegeletakse ainult erineva käelise tegevusega.
Kunstiõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane
- arendab oma vaatlusoskust ning kujutlusvõimet ;
- arendab kujundilist ja ruumilist mõtlemist;
- omandab loovtegevuse kogemusi, arendades loovust;
- õpib kasutama kujutavate ja kujundavate kunstide väljendusvahendeid ja viise;
- omandab teadmisi kunstiliikidest ja -ajaloost;
- õpib vaatama ja hindama kunstiteoseid, kujundab kunstimaitset.
3. - 6. sept
Õuevahetunnis koolihoovis kasvavate puudega tutvumine. Kuusk, mänd, kask, hobukastan, kadakas, vaher, pihlakas.
Töö: sügisesed lehed
Vajalikud vahendid: lauakate, õlipastellid, paber (õpetajalt).
Jätkub järgmises tunnis.
9. - 13. sept
Lugu hoidiste tegemistest. Mida pannakse sügisel purki. Miks aiasaadusi purki paneme? jm arutelu.
abloon õpetajalt (purk).
Vajalikud vahendid: vesivärvid, paber, veetops, pintsel, alusmatt lauale.
Jätkub järgmises tunnis.
16. - 20. sept
Lugu hoidiste tegemistest. Mida pannakse sügisel purki. Miks aiasaadusi purki paneme? jm arutelu.
abloon õpetajalt (purk).
Vajalikud vahendid: vesivärvid, paber, veetops, pintsel, alusmatt lauale.
23. - 27. sept
Jätkub töö hommikuringis tutvutud külalisega.
Päevalille joonistamine.
Vajalikud vahendid: guaid, veetops, pintsel, lauakate.
Valminud töö paneb õpilane kuivatussahtlisse.
Näitus klassi seinal.
30. sept - 4. okt
Õpetajate päev. Portree õpetajast.
7. - 11. okt
Videoõpetus: https://www.youtube.com/watch?v=iACPqwGIgOU
Vajalikud vahendid lauale: värviline paber, käärid.
Lõigata ristkülikukujulisest paberist välja ruut.
Õpetusvideo: https://www.youtube.com/watch?v=PPxi1dIWRws
14. - 18. okt
Metsapostkaart. Joonistuskonkurss.
19.-24. oktoober VAHEAEG
26. okt - 30. okt
* Kuressaare haigla eakatele illustreerivate piltide joonistamine.
* Mardipäeva maski meisterdamine
2.-6. nov
*Mardipäeva kostüümide ja maskide näitus klassis ja aula ees. Näituse korraldamine.
9. - 13. nov
* Isa portree (õlipastellid)
* Isadepäeva kaart e (A4 teksti "Superkangelane" kaunistamine)
11. - 15. nov
*Sügisvärvides lõvi
https://www.pinterest.com/pin/423408802471321626/
Vajalikud vahendid: vahtralehed, vesivärvid, pintsel, tops, lauakate.
16.-20. november
* Marmoreerimine. Õpetajal olemas vajalikud vahendid.
Vajalikud vahendid: A4 paber, marmoreerimisvärvid, anum veega.
Vajalik ja tuua selleks tunniks kooli A4 pildiraam.
https://www.pinterest.com/pin/494621971574590474/
https://www.pinterest.com/pin/188940146855634228/
23.-27. november (I trimestri viimane tund)
*Marmoreerimine jätkub.
Õpilane:
* omandab teadmisi erinevate materjalide ja töövahendite kohta;
* oskab erinevaid materjale ja töövahendeid oma loomingulises tegevuses kasutada;
* kasutab materjale säästlikult;
* tutvub erinevate tehnikatega;
* oskab töökohta tööks organiseerida;
* täidab töötades ohutusnõudeid, tagab korra ja puhtuse töökeskkonnas;
* oskab teha lihtsamaid korrastustöid;
* oskab näha ilu enda ümber
Kunstiõpetus kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut . Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus,loomingulisus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.
1.-3.klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
I trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
1. Kuulad ja toimid õpetaja juhendamise järgi.
2. Oskad kasutada õpitud töövõtteid.
3. Teed oma tööd hoolikalt ja viid alustatu lõpuni.
Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tead, kasutad, oskad
P- pead veel harjutama
O- oskus omandamata
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
Poolikuks jäänud töid saab õpilane teha järgi kokkuleppel õpetajaga iga päev alates 13.00.