0 kaarti!
Autor: Tiina Käen kehalise kasvatuse õpetaja Kontakt: Tiina.Kaen@nooruse.edu.ee |
Loodud: 11. oktoober 2020. a. kell 20.07
Muudetud: 11. oktoober 2020. a. kell 20.07
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester
Kestvus: 2 tundi nädalas
Et õpilane mõistaks liikumise ja sportimise tähtsust inimese tervisele. Kehalise kasvatusese tundides omandatud teadmised, oskused ja kogemused on aluseks õpilase iseseisvale liikumisharrastusele.
Tundides õpitakse ja omandatakse käitumisreeglid, ohutu ja kaaslasi arvestav käitumine erinevate harjutuste ja liikumisviisidega tegeldes.
Saadakse teadmised ilmastikule ja spordialale vastavast riietumisest ja arvestatakse nendega.
Õpilane on terve ja hea rühiga, motiveeritud tervisespordi harrastuseks.
7.-29 09
Purjetamine
5.nädal
Õpetajate päeva teatevõistlused
Hoojooksult hüpe liivakasti/ paigalt palliviske kordamine
6.nädal
Hoojooksult hüpe liivakasti/ paigalt palliviske kordamine
Jooksuharjutused püstilähtest. Pendelteatejooksu teatevahetus
VAHEAEG
7.nädal
Kestvusjooks 600m
Hüppeharjutused. Liikumismängud
8.nädal
Täpsusvisked tennispalliga. Palli viskamine ja püüdmine
Rahvastepall lihtsustatud reeglitega
9.nädal
Liikumismängud kiiruse ja koordinatsiooni arendamiseks tennispallidega.
Mängud kestvus-, kiirendus,- ja süstikjooksu õppimiseks.
10.nädal
Akrobaatikaharjutused. Veered, turiseis, sild, kaaslase tõste
Kätelseis abistamisega, sild, rakendusvõimlemine
11.nädal
Võimlemiskava koostamiseks elementide harjutamine
Ringtreening.
12.nädal
Rahvastepall.
Võimlemiskava koostamine
13.nädal
Vastupidavus- ja osavusharjutused.
Pallimängud viske ja püüdmise arendamiseks
14.nädal
Hüppe- ja jooksuharjutused. süstikjooks.
Paigalt kaugushüpe.
*teab ohutus,- hügieeninõudeid
*teab õpitud mängude reegleid ja järgib neid
*oskab täita rivi- ja korraharjutusi
*sooritab erinevaid kõnni-, jooksu-, hüppeharjutusi
*õpib hüplema hüpitsaga
* sooritab tirelit ette, veereid, turiseis ja kaarsild abistamisega
- riietub iseseisvalt vastavalt ilmale, peab kinni ühistest (mängu)reeglitest.
- Oskab täita stardikäsklust, osaleb teatevõistlustes
- Suudab sooritada lihtsaid harjutusi (matil, vahenditega, muusika saatel jne)
- Teab ja järgib ohutusnõudeid
Õpilane rivistub viirus, kolonnis. Vasaku ja parema käe tundmine ja suunamuutustele reageerimine. Sooritab lihtsamaid võimlemisharjutusi. Kõnnib, jookseb ja teeb kaasa kõiki harjutusi vastavalt oma võimetele.
Kasutab õpetaja poolt etteantud treeningvahendeid(pall vms).
Vastupidavuse arendamine läbi kõnni – ja jooksuharjutuste;
Hüplemise – ja hüppeharjutused;
Viskeharjutused.
Tähelepanumängud kiiruse ja vastupidavuse arendamiseks.
Lõdvestusharjutused.
Õpilane riietub iseseisvalt vastavalt ilmale, peab kinni ühistest (mängu)reeglitest.
Kehalises kasvatuses antakse suulisi ja kirjalikke sõnalisi hinnanguid. Hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang toetab õpilase positiivse enesehinnangu kujunemist. Tunnistusele kantakse kehaline kasvatus hinnates osaoskusi.
I trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
* Täidad erinevaid jooksu-, viske - ja hüppeharjutusi.
* Tead ja järgid kehalise kasvatuse tunnis(k.a. ujulas) kehtivaid reegleid ja ohutusnõudeid
* Omad algteadmisi purjetamisest
Sõnaliste hinnangute kriteeriumid:
T = tean, oskan, kasutan.
Sooritab harjutusi õigesti ettenähtud tempos.
Oskab rakendada tunnis õpitut.
On mängudes aktiivne, tunneb ja täidab mängureegleid.
P = pean veel harjutama
Sooritab eelpool nimetatut mõningate eksimustega. Vajab veel harjutamist.
O = oskus omandamata
Sooritab harjutusi valesti, lohakalt.
Ei oma teadmisi ja oskusi läbivõetud õppematerjalist.
Mängudes on vähepüüdlik, ei oska mängida kollektiivis, ei tunne mängureegleid.
Mõjuva põhjuseta keeldub sooritamast harjutusi või osalemast mängudes.
Õpilasel on kehalise kasvatuse tunniks seljas sportlik riietus vastavalt treeningpaigale. Õues dressid, sportlikud jalanõud, (kilejope, müts ja kindad vajadusel). Siseruumides mugav sportlik riietus ja sportlikud sisejalanõud. Tunnist vabastuse korral osaleb tunnis jälgijana.