Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 7a T, 7b T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Annely Oolup

Kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Annely.Oolup@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. september 2020. a. kell 08.06
Muudetud: 19. september 2020. a. kell 08.13

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

- õpilane oskab väärtustada läbi liikumise ja spordi tervislikku eluviisi
- oskab anda hinnangut oma kehalise vormisoleku tasemele
- omandab põhikooli ainekavasse kuuluvate spordialade ja liikumisviiside tehnika
- õpilane tunneb liikumisest rõõmu ja on kehaliselt aktiivne, soovib olla terve ning kehaliselt heas vormis
- mõistab regulaarse kehalise aktiivsuse mõju ja rakendab seda oma tervise tugevdamiseks
- mõistab ja täidab ausa mängu reegleid
- täidab sportides ohutus-ja hügieenireegleid
- arendab läbi liikumise koostööd kaaslastega
- tunneb huvi Kuressaares ja Eestis toimuvate spordi-ja terviseürituste vastu
- osaleb klassi-ja koolivälistel spordi-ja liikumisüritustel ( sh.kohtunikuna)

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Tundide järjekord ja sisu võib muutuda vastavalt ilmastikule

1.nädal
Kergejõustik.Pallimängud õues

2. nädal
Kergejõustik.Pallimängud õues

3. nädal
Kergejõustik.Pallimängud õues

4. nädal
Kergejõustik.Pallimängud õues

Oktoober

5. nädal
Kestvusjooks 2 km - aeroobse vastupidavuse arendamine. Harjutused väiljõusaalis
1000 m jooks.( kontrollharjutus esimest korda) Jalgpall


6..nädal
Kestvusjooks 1 km (kontrollharjutus teist korda- parema tulemuse eest hinnang)
Kestvusjooks 3 km. Harjutused väiljõusaalis ( tervisepark)


7. nädal

Pesapall / jalgpall .Harjutused väiljõusaalis ( tervisepark)
Kestvusjooks 3 km

8.nädal
Pesapall/ Jalgpall
Ujumine- selilikrooli tehnika harjutamine

Koolivaheaeg

NOVEMBER

9.nädal
Ujumine-selilikrooli käte tehnika harjutamine
Kõrgushüpe - kontrollharjutus. Rahvastepall.


10.nädal
Ujumine- selilujumine, 50 m läbimine õige tehnikaga
Aeroodaviske harjutamine.Korvpall.Paigalt kaugushüpe- kontrollharjutus

11.nädal
Ujumine-Cooperi ujumistest 12 min
Aeroobika.Akrobaatikaharjutused mattidel .

12.nädal
Ujumine- vastupidavusujumine 20 x 25m
Akrobaatikaelemendid ja kava harjutamine ( klassikavas mitteosalejad)

DETSEMBER

13.nädal
Ujumine.Cooperi ujumistest- kontrollharjutus
Võimlemiskava koostamine ja harjutamine.Hüpitsaga sulghüpped -1min

14.nädal
Ujumine- rinnulikrooli käte -ja jalgade tehnika harjutamine
Võimlemine- jooksu-ja hüppe harjutused mattidel.Võimlemiskava koostamine ja harjutamine/ akrobaatikakava harjutamine

15.nädal
Ujumine- rinnulikrooli tehnika harjutamine ja samas tehnikas kuni 25 m läbimine.
Võimlemine-võimlemiskava koostamine ja harjutamine.Hüpitsaga sulghüpped (1min)- kontrollharjutus.Akrobaatikakava -kontrollharjutus

Koolivaheaeg

JAANUAR
1.nädal
Ujumine- järelvastamise võimalus, vabalt valitud tegevus vees
Aeroobika.- lihasvastupidavustreening.Toengharkhüpe kitsel.

2. nädal
Ujumine- rinnuliujumine õige tehnikaga 50 m -kontrollharjutus
Toengharkhüpe kitsel

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

- arendab erinevaid kehalisi võimeid
- oskab mängida erinevaid liikumis- ja pallimänge
- oskab valida õiget jooksutempot vastavalt distantsile
- oskab madalstarti lähtepakkudelt
- oskab pendelteatejooksu teatevahetustehnikat
- suudab joosta 1000 m tulemusele
- oskab palliviset hoojooksuga
- täiustab kõrgushüppe üleastumistehnikat ja tutvub flopptehnikaga
- täiustab selili-ja rinnulikrooli tehnikat
- harjutab akrobaatikaelemente
- oskab ja suudab hüpata hüppenööriga 1min järjest
- oskab ja julgeb hüpata toengharkhüpet kitsel
- harjutab toenghüpet kitsel

Hindamine üles

Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine). Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega.
Hindamine:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud

„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud

„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata.
Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.

„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui kontrollharjutust kokkulepitud ajal ei sooritata.

Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul.

Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.
Õpilaste kokkuvõttev hindamine toimub I ja II poolaasta lõpus hindega AR või MA.

Hindamisel arvestan õpilase individuaalset arengut,st. toimub võrdlus eelmise aasta tulemusega.

ARVESTATUD:
1.. Osaleb üle 50% tundidest
2. Sooritab järgmised kehalised kontrolltestid:

- kergejõustik
* alade koondhinne ( kõrgus-ja kaugushüpe, pallivise, 60 m jooks , kuulitõuge)
* 1000 m jooks

- võimlemine:
* osalemine võimlemisvõistlustel klassikavas või akrobaatikakava- õpetaja poolt koostatud)
* toengharkhüpe kitsel

- sulghüpped 1min

- ujumine:
* seliliikrooliujumine l (50 m) koos pöörde ja stardiga
* Cooperi ujumistest 12min
* ujumistundides osalemise hinne ( rahuldav hinne ,kui osaletud üle 50% tundidest)

Märge "AR" / hinne "5"
- õpilane on tunnis korrektne (s.h. sportlik riietus/jalanõud)
- õpilane mõtleb/töötab tunnis aktiivselt kaasa
- tegutseb oma füüsiliste võimete piires (ületab neid aeg-ajalt)
- sooritab kontrollharjutused oma võimete piirides
- osaleb tunnivälis(t)es treeningtegevuses

Märge "AR" / hinne "4"
- õpilane on tunnis korrektne(s.h. sportlik riietus, jalanõud)
- mõtleb/töötab/sooritab tunnis tegevusi peale õpetaja mitmekordseid suunamisi
- sooritabkontrollharjutused alla oma võimete
- vajab aeg-ajalt õpetaja lisajuhendamist
- töösse suhtumine jätab soovida

Märge "AR" / hinne "3"
- puuduvad aeg-ajalt tunniks vajalik sportlik riietus, jalanõudvõi ujumisriided
- tunnis kaasatöötamine on passiivne, püüdlikkus puudub
- kontrollharjutused osaliselt sooritamata


Märge "MA" / hinne "2"
- tunniks vajaminev korrektne sportlik riietus, jalanõud puuduvad pidevalt
- kontrollharjutused sooritamata
- õpilasel puudub huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes
- on puudunud üle 50% ainetundidest lma mõjuva põhjuseta

Märge "MA" / hinne "1"
- õpilasel puudub täielikult huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes


MÄRKUSED:

1.Õpilase tunni riietuseks on lühike või pikk dress (olenevalt tunni toimumise kohast) ja vahetusspordijalatsid ( välis + sise) ; ujumistunnis - trikoo, ujumismüts + pesemisvahendid ,käterätik

2. Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli füsioterapeudi juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi .

- rohkem kui kaks nädalat arstitõendiga või ainult ujumisest( arsti diagnoos) vabastatud õpilased määratakse füsioterapeudi rühma kehalise kasvatuse osakonna juhipoolse esildisega. Selleks esitab vabastust taotlev õpilane arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale hiljemalt 18.09.2020 (nimekirja kinnitab direktor) , poolaasta esimesel nädalal või erandkorras poolaasta keskel.

Hindab ja märgib puudumise füsioterapeut

- lühiajaliselt vabastatud st. 1-2 nädalat( (haiguse-või traumajärgne taastumine)õpilane esitab tõendi/lapsevanema kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes suunab ta osalema tunnitööks füsioerapeudi juurde või annab õpilasele teoreetilise ülesande iseseisvaks täitmiseks, mida tunni lõpus analüüsitakse.
Aineõpetaja lepib enne tunni algust kokku füsioterapeudi tunnis osalevad õpilased , viimane fikseerib õpilase kohalviibimise tunnis ( e-koolis „F“ tähega ja vajadusel hindab õpilase tunnitööd)

Hindamine ja puudumise märkimine: kehalise kasvatuse õpetaja koostöös füsioterapeudiga.

- nii pikema- kui ka lühemaajaliselt kehalisest kasvatusest vabastatud õpilane on iga kehalise kasvatuse tund aineõpetaja või füsioterapeudi poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist)
Õpetaja järelvastamise tund toimub kolmapäeviti kell 15.00- 15.45