Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Arvuti matemaatikas: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Reet Lasn

klassiõpetaja

Kontakt: Reet.Lasn@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. september 2020. a. kell 14.50
Muudetud: 14. jaanuar 2021. a. kell 07.16

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Suunab õpilast kasutama info- ja kommunikatsioonitehnoloogiat (IKT) eluliste probleemide lahendamiseks ning oma õppimise ja töö tõhustamiseks matemaatikas.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02. - 04.09
Pranglimine
http://miksike.ee
korrutustabel
https://quizlet.com/class/730048/?fbclid=IwAR1p1znWTnt-t5SiF7UABGQ8ORQVTLBd68g_hXnDBt9Mc0z5TKzJtLbCEcE

7. - 11.09
Naturaalarvud
http://www.mathema.ee/testid/5/naturaalA.html
Tangrammid https://www.mathplayground.com/tangrams.html

14. - 18.09
Naturaalarvud
http://www.mathema.ee/testid/5/naturaalA.html
Rooma numbrid https://www.taskutark.ee/m/test/rooma-numbrid-vali-oige-variant/

21. - 26.09
Ümardamine
http://www.kool.ee/?10323
http://www.kool.ee/?10336
http://www.kool.ee/?10337
http://www.kool.ee/?10343
http://www.kool.ee/?10335
http://www.sluha.pri.ee/stuff/matemaatika/oppematerjal/5.klass/index.html

Loogikamängud
https://www.mathplayground.com/grade_5_games.html

28.09. - 02.10
Arvavaldis ja tähtavaldis
Arvavaldis
Lohista korraldus kokku https://learningapps.org/1191490
Milline tehe tekstülesandes https://learningapps.org/1194852
Nimetused avaldises https://learningapps.org/1181462
http://www.kool.ee/?10373
Tähtavaldis
http://www.kool.ee/?10374
Peastarvutamist

05. - 9.10
Kirjalik liitmine ja lahutamine
http://www.sluha.pri.ee/stuff/matemaatika/oppematerjal/4.klass/index.html
Naturaalarvude liitmine ja lahutamine
Liitmine ja lahutamine (kirjalik) (NB! Koma eraldab arvu järku)
https://eu.ixl.com/math/grade-5/add-and-subtract-whole-numbers-up-to-millions
Leia puuduv arv
https://eu.ixl.com/math/grade-5/fill-in-the-missing-digits
Liitmine meeldejätmisega: http://www.kae.edu.ee/exercise/liitmine_4
Lahutamine laenamisega: http://www.kae.edu.ee/exercise/lahutamine_4
Loogikamängud
https://www.mathplayground.com/grade_5_games.html

12. - 16.10
Korrutamise harjutamine
http://www.sites.google.com/site/matemaatikaleht


Vaheaeg
bit.ly/noorusekool.

26. - 30.10
Kordamine
http://www.miksike.ee/docs/kordan/matemaatika/matass.htm
Pranglimine
http://www.miksike.ee/

02. - 06.11
Naturaalarvude jagamine

9. - 13.11
Lihtsustamine ja sulgude avamine http://www.palmiste.weebly.com/ristsotildenad-ja-maumlngud.html

16. - 20.11
Naturaalarvude jagamine

Ülesanne 1. Tõsta kokku tehe ja vastus. Jäägiga jagamine. Kirjuta, kuidas läks. Ja vasta küsimusele: Nooremal vennal kulub koolitulekuks aega 16 minutit, vanem vend tuleb sama maa 10minutiga. Kui kiiresti jõuavad vennad kooli koos tulles? https://learningapps.org/1169893
Ülesanne 2. Saa miljonäriks. Kas said? https://learningapps.org/2117386

Ülesanne 3. Järkarvude korrutamine ja jagamine. Lohista tehe õige vastusega kokku. Kirjuta vastuseks, kuidas läks. Ja vasta küsimusele: Kaks ema ja kaks tütart ostsid poest 3 jäätist nii, et igaüks sai ühe jäätise. Kuidas on see võimalik? https://learningapps.org/3398070

Ülesanne 4. Järkarvude korrutamine ja jagamine. Ülesandes on üks vale vastus õigeks loetud. Kirjuta vastuseks, milline oleks õige vastus. https://learningapps.org/3397990

Ülesanne 5. Lahenda läbi nii mitu ülesannet, kuni programm lubab sul edasi liikuda. Kirjuta, kuidas jagamine läks. Ja vasta küsimusele: Kumb on raskem, kas kilogramm rauda või kilogramm udusulgi? http://www.kae.edu.ee/exercise/jagamine_4

Ülesanne 6. Keerulisem jagamine. Lahenda läbi nii mitu ülesannet, kuni programm lubab sul edasi liikuda. Kirjuta, kuidas jagamine läks. Ja vasta küsimusele: Kuidas on võimalik kustutada viis tähte kaheksatähelisest arvsõnast nii, et järele jääb üks? http://www.kae.edu.ee/exercise/jagamine_6

Ülesanne 7. Jäägiga jagamine. Lahenda läbi niimitu ülesannet, kui programm lubab sul edasi liikuda. Kirjuta, kuidas jagamine läks. Ja vasta küsimusele: Ühes peres on 3 venda. Neil igaühel on üks õde. Mitu last on selles perekonnas? http://www.kae.edu.ee/exercise/jagamine_5

Ülesanne 8. Köievedu. Mängi üksi või koos klassikaaslastega. Kirjuta tulemus. Ja vasta küsimusele: Mitu korda saab hammustada ühest suurest tervest õunast?https://www.mathplayground.com/ASB_Pony_Pull_Division.html
Ülesanne 9. Arvuta peast. Vali KESKMINE raskustase ja JAGAMINE. Kirjuta, kuidas läks. http://pelala.net/calc/


23.- 27.11
Ülesanne 3. Püüa kalu ilma meduusi tabamata. Vasta peale kalapüüki ingliskeelsele küsimusele diagrammi kohta. Lahenda tasemeni 5. Hinda enda tulemust. http://toytheater.com/fishing/ *
Ülesanne 4. Täida sagedustabel, koosta selle põhjal tulpdiagramm ja seejärel piktogramm. Lahenda vähemalt kaks ülesannet. Kirjelda, kuidas ülesande lahendamine läks. http://www.kidsmathgamesonline.com/numbers/mathdata.html *
Ülesanne 5. Vasta 10 küsimusele ja kirjuta tulemuseks, mitu õiget, mitu valet vastust said: https://www.mathgames.com/skill/1.25-interpret-bar-graphs *
Ülesanne 6. Loe skaala pealt õige number. Kirjuta vastuseks mitu õiget said. https://learningapps.org/2556090 *
Ülesanne 7. Koosta sagedustabel, tulpdiagramm ja vasta küsimustele. Kirjelda, kuidas sul selle ülesande lahendamine läks. http://www.learnalberta.ca/content/me3us/flash/lessonLauncher.html?lesson=lessons/15/m3_15_00_x.swf *


30.11 - 04.12
Jaguvuse tunnused
Kolmega jaguvus http://www.kool.ee/?10357
9-ga jaguvus http://www.kool.ee/?10358
Jaguvuse reeglid http://www.kool.ee/?10359
http://www.kool.ee/?10360
http://www.sluha.pri.ee/stuff/matemaatika/oppematerjal/5.klass/
https://www.taskutark.ee/m/test/jaguvuse-tunnused-margista-ara-need-arvud-mis-jaguvad-antud-arvudega/
https://www.taskutark.ee/m/test/jaguvuse-tunnused-lohista-numbrid-oigesse-kasti/


14. Algarvud ja kordarvud. Kordarvu esitamine algteguriteks
https://learningapps.org/1591337
http://www.sluha.pri.ee/stuff/matemaatika/oppematerjal/5.klass/
Sõnarägastik https://learningapps.org/watch?v=pwcvxsxkt
Algarv ja kordarv karpi https://learningapps.org/watch?v=putwaowec
Test: https://www.taskutark.ee/m/test/algarvud-ja-kordarvud-leia-oiged-vastused/

7. - 11.12
Jaguvuse tunnused
Kolmega jaguvus http://www.kool.ee/?10357
9-ga jaguvus http://www.kool.ee/?10358
Jaguvuse reeglid http://www.kool.ee/?10359
http://www.kool.ee/?10360
http://www.sluha.pri.ee/stuff/matemaatika/oppematerjal/5.klass/
https://www.taskutark.ee/m/test/jaguvuse-tunnused-margista-ara-need-arvud-mis-jaguvad-antud-arvudega/
https://www.taskutark.ee/m/test/jaguvuse-tunnused-lohista-numbrid-oigesse-kasti/

14. - 18.12
Jõulunädala üritused
Kõikide teemade puhul kasutame mänge lehelt ,,Matemaatika koolis "

Vaheaeg

11. - 15.01
16. Geomeetrilised kujundid. Nurk
Ülesandeid geogebras
Nurga mõõtmine (nihuta malli nurga suuruse teada saamiseks)
http://www.mathplayground.com/measuringangles.html
Tulnukate leidmise mäng
http://www.mathplayground.com/alienangles.html

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab kasutada erinevaid arvutiprogramme oma töö tõhustamiseks.
Oskab kasutada arvutit töövahendina.
Matemaatika ainekavas nõutud oskuste rakendamine IKT vahendite abil.

Hindamine üles

Kasutatakse mitteeristuvat hindamist. Mitteeristaval hindamisel õpitulemuste saavutatuse taset pole vajalik eristada. Õpilane on saavutanud tema õppe aluseks oleva õppekavaga seatud õpitulemused. Oodatavast madalamal tasemel tulemust väljendatakse hindega "mittearvestatud" (MA).
Õppeperioodis rakendatakse järgmisi hinnanguid: arvestatud „AR”, mittearvestatud „MA” või null „0” ( kui oluline töö on tegemata). Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.
Kui õpetaja peab vajalikuks tööd numbriliselt hinnata, siis kantakse hinne eKoolis matemaatika päevikusse. Sellisel juhul lisatakse sissekandesse märge: töö teostatud valikaine arvuti matemaatikas tunnis. Arvestuslik hinnang kujuneb poolaasta lõpuks (AR/ MA ). Konsultatsioon E kell 14 ruumis 308.