Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 31. august 2020. a. kell 12.40
Muudetud: 21. september 2020. a. kell 08.26

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-04.09.
* Lugeda on huvitav (õ lk 8, 9, tv lk 2, 3)
* Astrid Lindgren "Meisterdedektiiv Blomkvist"(õ lk 10-13, tv lk 4, 5)

7.-11.09.
* Ilu ja teabekirjandus. Proosa (õ lk 14, 15)
* Ettekande esitlus (tv lk 6, 7)

14.-18.09.
* Jaan Kross "Mardileib" (õ lk 16-19, tv lk 8-9)
* Richard Roht "Mäger Urask" (õ lk 20-21, tv lk 10)

21.-25.09.
* Luule (õ lk 22-23, tv lk 11)
* Kornei Tšukovski (õ lk 24-25, tv lk 12)

28.09-02.10.
* Lugemine. Ümberjutustamine ja kokkuvõtte tegemine (õ lk 26-27, tv lk 13)
* Jan Brechwa "Pan Kleksi akadeemia" (õ lk 28-31, tv lk 14)

05.-09.10.
* Erich Kästner "Veel üks Lotte" (õ lk 32-33, tv lk 15)
* Toredaid luuletusi (õ lk 34, 35). 1. ptk kokkuvõte (TV lk 16-17)

12.-16.10.
* Sept-okt loetud raamatute arutelu (+ lugemispäevik). Valik järgnevate teoste hulgast:
1)Tea Kask "Tänavalapsed"
2)Kerstin Thorvall "isa aseaine"
* Sept-okt loetud raamatute arutelu. Töö rühmades.

KOOLIVAHEAEG 19.-27. okt 2019

26.-30.10
* Vana aja lood ja laulud: rahvaluule; hea jutt, hea jutustaja (õpik lk 36-37, TV lk 18-19)
* Rahvajutud. A. Jakobson "Õitsipoisi õnn", kogumiku "Ööbik ja vaskuss" tutvustus. Mõistekaart ja ideekaart (õpik lk 38-41, TV lk 20)

02.-06.11
* Pobulipoja lugu (kodutöö õ lk 41 ül 13 kontroll). Šotimaa ja šotlased, info otsimine internetist (TV lk 21). Šoti muinasjutt "Ise" (õpik lk 42-43) + ül lk 43 loetu kohta.
* Rahvakalendri tähtpäevad - hingedepäev ja mardipäev - Õpik lk 72-75, TV lk 35-37. Kuulamisül nr 3. https://www.youtube.com/watch?v=IB44B8EnwL4

09.-13.11
* Muinasjutud (õ lk 44, tv lk 22, 23). "Oakene" (õ lk 45 - 47, tv lk 24)
* Loetud muinasjuttude jutustamine. Loeme raamatut A. Jakobson „Ööbik ja vaskuss”

16.-20.11
* Vigurmuinasjutud. P.-E. Rummo "Lakkhundikese jutud" (õ lk 64-67)
* Rahvakalender: kadripäev (õ lk 76, 77, tv lk 38, 39). Kokkuvõte trimestrist.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt:
õpilane
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;

Tekstiloome:
õpilane
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);

Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;

Hindamine üles

Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

Kirjanduse koondhinne õppeperioodi lõpul väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassivälises lektüüri tundmises

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata. Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 või kokkuleppel õpetajaga