Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 2a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inga Engso

klassiõpetaja

Kontakt: Inga.Engso@nooruse.edu.ee

Loodud: 30. august 2020. a. kell 12.58
Muudetud: 4. september 2020. a. kell 10.33

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kunstiõppe siht on omandada visuaalne haridus ning arendada mõtlemis-, koostöö- ja eneseväljendusoskusi, et toetada isiksuslikku arengut ning toimetulekut tänapäevases mitmekultuurilises muutuvas maailmas. Kunst võimaldab õpilasel tunnetada endas loojat ning toetab seeläbi aktiivse maailmavaate omaksvõttu ja ettevõtlikku ellusuhtumist.
Õppesisu:
1) Visuaalse kompositsiooni baaselemendid (joon, värv, vorm, ruum, rütm). Inimeste, esemete ja looduse objektide iseloomulikud tunnused ning peamise esiletoomine kujutamisel.
2) Erinevate kunstitehnikate materjalid, töövõtted ning -vahendid (näit joonistamine, maalimine, trükkimine, kollaaž, vormimine jne).
3) Pildilised jutustused: joonistus, maal, illustratsioon, koomiks.
4) Turvaline ning keskkonnasäästlik tarbimine.
5) Lähiümbruse loodus ja ehituskunst. Reaalsed ning virtuaalsed kunsti- ja meediakeskkonnad.
6) Lähiümbruse loodus ja ehituskunst.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2.-04. september
Minu suvi.
v: Värvi- ja viltpliiatsid, A4 paber, A4 must paber

7.-11. september
Pildilised jutustused- koomiks. Suvelugemise põhjal.

14.-18. september
Loodusportree (õuesõpe). Papptaldrikud+ õues leiduv materjal. Õpilastel tulev tuleb teha iseenda portree, kasutades ainult looduses leiduvaid asju.

21.-25. september
Lehetrükk (puulehtedega tausta trükkimine)

28. september-2. oktoober
Kompott.
v: A4paber, värvilised pliiatsid, käärid (kompotipurgi väljalõikamiseks)

5.-9. oktoober
Lugemispala põhjal pildi loomine KES? MIS? KUS? MILLAL? MIKS? KUIDAS?

12.-16. oktoober
Erinevate tööde lõpetamine. Lisatöö (pildi värvimine)

VAHEAEG
26.- 30. oktoober
Isadepäev

2.-6. november
Värviring. Linnud oksal (guašš- värvide tumendamine)
v: A3 paber, guašsvärvid

9.-13. november
Linnud oksal (guašš- värvide tumendamine)
v: A3 paber, guašsvärvid

16.-20. november
Linnud oksal (guašš- värvide tumendamine)
v: A3 paber, guašsvärvid
Kiirematel: loovtöö

23.-27. november
Kindad talvisel taustal
v: A3 akvarellpaber, rasvakriidid, vesivärvid

30. nov- 4. detsember
Kindad talvisel taustal- töö lõpetamine

7.-11. detsember
Päkapiku jutt (lõim. eesti keelega) Töö paarilisega.
Luuletuse illustratsioon.

14.-18. detsember
Päkapikumemme kootud sallid (nuputamine)
v: matem TR II osa lk 62

VAHEAEG

11.-15. jaanuar
Joonte lõbus maailm.
v: A4 paber, värvilised pliiatsid, õlipastellid

18.-22. jaanuar
Rahvuslikud mustrid
v: A4 paber, õlipastellid

25.-29. jaanuar
Rahvuslikud mustrid
v: A4 paber, õlipastellid
Töö lõpetamine.

1.-5. veebruar
Küünlapäev (lõiming tööõpetusega).

8.-12. veebruar
Sõbrapäevaks.

15.-19. veebruar
Eesti teiste riikide seas. Lõim. inimeseõpetus
Eesti vabariigi sünnipäev (puhumistehnika)
v: A4 paber, guašsvärvid, kõrred

VAHEAEG

1.-5. märts
Inimfiguurid. Inimese kujutamine.
v: A3 paber, harilik pliiats, värvilised pliiatsid.
Info õp. https://www.slideshare.net/kristeltereping/inimese-proportsioonid-35595615

8.-12. märts
Inimfiguurid. Inimese kujutamine.
v: A3 paber, harilik pliiats, värvilised pliiatsid.
Info õp. https://www.slideshare.net/kristeltereping/inimese-proportsioonid-35595615

15.-19. märts
Ämblik ämblikuvõrgul (perspektiiv)
Idee: https://www.learnwithplayathome.com/2015/02/spider-web-art-for-kids.html?m=1
v: A4 paber, must viltpliiats, vesivärvid

22.-26. märts
Ämblik ämblikuvõrgul- töö lõpetamine

29. märts -1. aprill
Pühadejänku üllatused
v: A4 paber, värvilised pliiatsid

5.-9. aprill
Lumekellukesed (töö jätkub tööõpetusetunnis)

12.-16. aprill
Erinevate tööde lõpetamine. Aeg maha: asjade mappi panek, karpide korrastamine. Kiirematel lisatöö (pildi värvimine)

VAHEAEG

26.- 30. aprill
Ema portree

3.-7. mai
Oma pusle loomine
v: väljaprinditud pusle, värvilised pliiatsid, käärid
Pusle: https://www.pinterest.com/pin/253749760241803384/

10.-14. mai
Oma pusle loomine- töö lõpetamine. Teiste klassikaaslaste puslede kokkupanek.

17.-21. mai
Oliivipuu.
Ühe kunstniku elu ja töödega tutvumine. Oma kunstiteose loomine kunstniku töö põhjal.
Idee: https://www.pinterest.com/pin/503277327107996256/

24.-28. mai
Oliivipuu- töö lõpetamine.
v: A4 paber, õlipastellid

31. mai-4. juuni
Maagiline maastik
v: A4 paber, vesivärvid, meresool

7.-11. juuni
Praktikapäevad.

NB! Õpetaja võtab endale õiguse teemasid ja teemade järjestust vastavalt vajadusele muuta.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

II klassi lõpetaja õpitulemused
1) tunneb rõõmu kunstis mängulisest ja loovast tegutsemisest ning katsetab julgelt oma mõtete ja ideede erinevaid visuaalseid väljendusi;
2) tegutseb iseseisvalt ja teeb koostööd, arvestades kaaslastega; kirjeldab oma ja kaaslaste töid ning väärtustab erinevaid lahendusi;
3) leiab kujutatava kõige iseloomulikumad jooned, valib sobiva kujutusviisi olulisema esiletoomiseks, paneb tähele värvide koosmõju ja pildi kompositsiooni;
4) kasutab erinevaid joonistamise, maalimise ja skulptuuri töövõtteid ning tehnikaid;
5) seostab vormi otstarbega ning väärtustab keskkonnateadlikke kasutamise ja loomise põhimõtteid;
6) kirjeldab visuaalse kultuuri näiteid, tuleb toime nii reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurija õppekeskkondades ning teadvustab meedia võimalusi ja ohtusid.

Hindamine üles

kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Trimestrite lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
I trimester:
Oskad kasutada õpitud töövõtteid.
Sul on kaasas vajalikud töövahendid.
Teed oma tööd hoolikalt ja viid alustatu lõpuni.

II trimester:
Katsetad erinevaid tehnikaid.
Tegutsed iseseisvalt.
Tegutsed õpetaja juhendamise järgi.
Valib sobiva kujutusviisi olulisema esiletoomiseks.

III trimester
Katsetad erinevaid tehnikaid.
Tegutsed iseseisvalt.
Tegutsed õpetaja juhendamise järgi.
Valib sobiva kujutusviisi olulisema esiletoomiseks.

Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tead, kasutad, oskad
P- pead veel harjutama
O- oskus omandamata

Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00