Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 2c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Kannik

väikerühma õpetaja

Kontakt: Katrin.Kannik@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. august 2020. a. kell 10.37
Muudetud: 9. detsember 2020. a. kell 09.40

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: - tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi.
Inimeseõpetuses käsitletakse inimest ja tema sotsiaalset keskkonda tervikuna, lõimides õppesisu kõigis kooliastmeis. Väärtuskasvatus ja hoiakute kujundamine toimub vaimses õpikeskkonnas üksteist mõistvas õhkkonnas ning on suunatud õpilaste positiivse mõtlemise arendamisele oma arengu- ja toimetulekuvõimaluste üle. Soodne sotsiaalne õpikeskkond toetub eelkõige õpilaste isikupära ja isiklike seisukohtade austamisele, võimaluste tagamisele vabaks arvamusavalduseks, initsiatiiviks, osalemiseks ja tegutsemiseks nii üksi kui ka koos teistega.

Inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane
• õpib suhtlema teiste inimestega ja viisakalt käituma;
• õpib väärtustama üldinimlikke kõlblusnorme;
• õpib tundma oma mina;
• õpib väärtustama perekonda;
• õpib tervislikult elama;
• õpib käituma kriisiolukorras;
• teadvustab seaduste vajalikkuse inimeste ühiselu ja tegevuse korraldamisel ning nende täitmise tähtsuse.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2.-04. september
Sissejuhatus ainesse.
MINA KOOLIS. Tarkusepäev, TR lk 4-5

7.-11. september
Kool vanasti ja praegu. TR 6-7

14.-18. september
Minu klassikaaslased TR 8-9

21.-25. september
Traditsioonid ja väärtused minu koolis. Tr 10-11

28. september-2. oktoober
Koolireeglid Tr 12-13
Kooliümbrus

5.-9. oktoober
Mina ja minu perekond. TR 14-15
Oma perest jutukese kirjutamine

12.-16. oktoober
Minu kodu. Tr 16-17

VAHEAEG

26.- 30. oktoober
Minu sugulased. Tr 18-19
Jutu kuulamine (tähelepanu)
Kodus. sugupuu koostamine.

2.- 6. november
Minu sugulased.- sugupuu

9.-13. november
Mardipäev

16.-20. november
Sündmused ja traditsioonid peres Tr 22-23
Erinevad ametid TR 24-25
- Jutt, kes on meie ema.

23.-27. november
Kadripäev
Ohud kodus. TR 29-27

30.-4. detsember
Ohud kodu ja kooli ümbruses TR 28-29+ Tr lk 35

7.-11. detsember
Advendiaeg Tr 30-31

14.-22. detsember
Jõulud. TR lk 32-33

VAHEAEG

11.-15. jaanuar
Vaheaja meenutus
Kordamine

18.-22. jaanuar
Eesti vabariigi sümbolid TR 4-5
Eesti vabariik. Tr 6-7
(Pealinn, sünnipäev, president)

25-29. jaanuar
Meie traditsioonid TR 8-9
(Rahvuslik ja kodukoha sümboolika)

1.- 5. veebruar
Minu kodukoht Tr 10-13

8.-12. veebruar
Minu kodukoht Tr 10-13
Eesti teiste riikide seas. Lõim. kunstiõpetus

15.-19. veebruar
Eesti rikkused Tr 14-15

VAHEAEG

1.-5. märts
Kokkuvõte. Kordamine

8.-12. märts
Teadmiste kontroll

15.-19. märts
Aja planeerimine TR 18-19
Oma päevakava koostamine

22.-26. märts
Päevaplaani esitlused.

29.-2. aprill
Uued asjad TR 20-21
Vanad asjad Tr 22-23

5.-9. aprill
Asjade hoidmine Tr 24-25
Prügi sorteerimine.

12.-16. aprill
Kokkuvõte. Kordamine

VAHEAEG

26.- 30. aprill
Mina ja tervis Tr 26-27

3.-7. mai
Tervislik eluiis.

10.-14. mai
Traumad. Esmaabi

17.-21. mai
Praktiline tegevus: esmaabi andmine.

24.-28. mai
Evakulatsioon. Tulekahju. Rünnak. Tr 32-33

31.- 4. juuni
Ohutu suvi. Tr 34-35
Kordamine

7.-11. juuni
Praktikapäevad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Mina ja minu perekond

Õpilane:
1) kirjeldab, mille poolest perekonnad erinevad ja sarnanevad;
2) väärtustab üksteise abistamist ja arvestamist peres;
3) selgitab lähemaid sugulussuhteid;
4) teab oma kohustusi peres ning pereliikmete erinevaid rolle kodus ja tööl;
5) kirjeldab ja eristab võimalusi, kuidas abistada pereliikmeid kodustes töödes;
6) jutustab oma pere traditsioonidest;
7) kirjeldab ohtlikke kohti ning olukordi kooliteel ja koduümbruses, oskab tänaval käituda ning valib
ohutu tee sihtpunkti;
8) väärtustab toetavaid peresuhteid ja kodu.

Mina ja kodumaa
Õpilane:
1) tunneb ära Eesti Vabariigi lipu ja vapi;
2) oskab nimetada Eesti Vabariigi pealinna, sünnipäeva ja presidenti;
3) leiab Euroopa kaardilt Eesti ning Eesti kaardilt kodukoha;
4) tunneb rahvuslikku ja kodukoha sümboolikat;
5) nimetab oma kodukoha tuntud inimesi ja paiku ning väärtustab kodumaad;
6) kirjeldab rahvakombeid;
7) teab Eestis elavate rahvuste tavasid ja kombeid ning austab neid.

Aeg ja asjad:
Õpilane:
1) eristab, mis on aja kulg ja seis;
2) oskab koostada oma päevakava, väärtustades aktiivset vaba aja veetmist;
3) väärtustab oma tegevusi, mis on positiivsete tunnete tekkimise allikaks;
4) selgitab asjade väärtust;
5) oskab eristada oma ja võõrast asja ning mõistab, et võõrast asja ei tohi loata võtta;
6) väärtustab ausust asjade jagamisel.

Mina ja tervis
Õpilane:
1) kirjeldab tervet ja haiget inimest;
2) kirjeldab, kuidas oma tervise eest hoolitseda;
3) kirjeldab seoseid tervise hoidmise viiside vahel: mitmekesine toitumine, uni ja puhkus ning
liikumine;
4) teab, et ravimeid võetakse siis, kui ollakse haige, ning et ravimid võivad olla inimese tervisele
ohtlikud;
5) eristab vaimset ja füüsilist tervist;
6) kirjeldab olukordi ja toob näiteid, kuidas keelduda või hoiduda tegevusest, mis ohustab tervist;
7) demonstreerib õpisituatsioonis lihtsamaid esmaabivõtteid ja abi saamise võimalusi (nt haav,
kukkumine, mesilase nõelamine, ninaverejooks, praht silmas, puugihammustus, põletus ja
rästikuhammustus);
8) nimetab, kelle poole pöörduda erinevate murede korral;
9) teab hädaabi telefoninumbrit ja oskab kutsuda abi;
10) väärtustab tervislikku eluviis

Hindamine üles

2.klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujun

Osaoskused I trimestril:
Oskad koostada lihtsama sugupuu.
Tead, kuidas end ohtude eest hoida.

Osaoskused II trimestril:
1. Tead Eesti Vabariigi sümboleid, naaberriike, pealinna; oskad nimetada Eesti Vabariigi presidente.
2. Oskad nimetada lipupäevi ja rahvakalendri tähtpäevi ning tead nendega seotud kombeid.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00