Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. august 2020. a. kell 13.47
Muudetud: 3. september 2020. a. kell 14.32

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kunstiõpetus taotleb, et õpilane
1) tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve, hindab enda ja teiste isikupära;
2) eksperimenteerib mõtete, vahendite, materjalide ja kunstitehnikatega;
3) tegutseb loovates ja uurimuslikes rühmatöödes ühise tulemuse nimel;
4) rakendab oma loomingulisi võimeid ja oskusi ka väljaspool kunstitundi;
5) on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes;
6) tunneb huvi kunstiloomingu ja paikkondliku kultuuri vastu;
7) mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust;
8) näeb loodust ja keskkonda säästva tarbimise võimalusi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.nädal 1.-4. sept
Värvusõpetus https://www.slideshare.net/kajakas/vrvuspetus

2.nädal 7.-11.sept
Soojades toonides fantaasiatöö lõpetamine

3.nädal 14.-18. sept
Guašimaaal soojades toonides "Sügis"

4.nädal 21.-25. sept
Tervisespordipäev

5.nädal 28.sept- 2.okt
Guašimaaali lõpetamine

6. nädal 5.-9. okt

7. nädal 12.-16.okt
VAHEAEG 19.-23. okt
8. nädal 26.-30. okt
9. nädal 2.-6. nov
10. nädal 9.-13. nov
11. nädal 16.-20. nov
12. nädal 23.-27. nov
13. nädal 30. nov- 4. dets
14. nädal 7.-11. dets
15. nädal 14.-18. dets

VAHEAEG 22. dets- 10. jaan
16.nädal 11.-15. jaan
17. nädal 18.-22. jaan

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

6. klassi lõpetaja:

Kavandamine kui ideede arendamise protsess. Pildiruum, ruumilisuse edastamise võtted. Erinevate objektide kujutamine vaatluse ja mälu järgi. Liikumise kujutamine. Figuuri ja portree proportsioonid. Kujutamisõpetus.
Värvusõpetus. Maali, joonistuse, graafika, kollaaži, skulptuuri, installatsiooni jne tehnikad ning töövõtted.
Kunstiteose sisulised ja vormilised elemendid, konkreetne ja abstraktne kunstis.
Kunstiteoste analüüs. Muuseumide ja galeriide funktsioonid.
Vormi ja funktsiooni seos, traditsioon ja uuenduslikkus disainis. Eesti rahvakunst ja ehituskultuur.
Loodust säästva tarbimise põhimõtted, elukeskkonna parandamine kunsti, disaini ja arhitektuuri kaudu.
Digitaalse kunsti töövahendite kasutamine (nt foto, video, digitaalgraafika, animatsioon).

Paljud eelnimetatud tegevused ja teemad lõimitakse eesti keele, kirjanduse, loodusõpetuse tundidega.

Hindamine üles

Kunstiõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.
*Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
*Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Hinne AR (arvestatud):

• jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt;
• oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid;
• kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni;
• töö korrektne, viimistletud;
• töös esineb üksikuid vigu.

Hinne MA (mittearvestatud):

• tööülesanded poolikult täidetud või esineb palju vigu;
• töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata;
• töö tähtajaks esitamata;
• suhtumine töösse huvitu;
• puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas.

Õpilasel on kohustus oma töö esitada tähtajaliselt. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest, märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd esitatud.
Õppeprotsessi käigus hinnatakse kõigi kunstitööde täitmist. Kunstiõpetuse kokkuvõttev hinnang I ja II poolaasta lõpul on arvestatud/mittearvestatud (AR/MA). Arvestatud hinde saamiseks peavad õpilasel olema esitatud/lõpetatud KÕIK sel perioodil tehtud kunstitööd.