Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 2a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Laine Lehto

muusikaõpetaja

Kontakt: laine.lehto@saaremaa.edu.ee

Loodud: 9. märts 2020. a. kell 22.31
Muudetud: 9. märts 2020. a. kell 22.31

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me õpetame last end muusika kaudu väljendama, rikastame tema sisemaailma ning arendame tema loovust laulmise, liikumise, pillimängu ja omaloomingu abil. Anname õpilasele elementaarsed teadmised häälehoiust ja muusikateooriast, ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame oma maa kultuuripärandit.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

10.03 Solistide lauluvõistluse laulud. Õpitu kordamine.
11.03 Plokkflöödiõpe. „Väike rong” (lk 95). Rändamine, „Rännumees” (lk 80). Alumine RA ja SO, „Jõgi” (Lk 81).
17.03 „Rännumees” (lk 80). Alumine RA ja SO, „Jõgi” (Lk 81). „Riidepanemise laul” (lk 96), „Jänkude saunalaul” (lk 97).
18.03 Plokkflöödiõpe. Tempo (lk 95), „Riidepanemise laul” (lk 96), „Jänkude saunalaul” (lk 97), „Kommilaul” (lk 98-99). Rütmiharjutus lk 99.
24.03 „Kommilaul” (lk 98-99). Kevade tulek. „Räästaorel” (lk 100), „Kop-kop-kop” (lk 101).
25.03 Plokkflöödiõpe.„Räästaorel” (lk 100), „Kop-kop-kop” (lk 101) AN ja väikekandlesaatega. „Kummisäärik” (lk 102) rütmipillisaade.
31.03 Kevadpühadest lk 112-113. „Pajupöösa hällilaul” (lk 111). „Kummisäärik” (lk 102) ja „Tihane” (lk 103) rütmipillisaatega.
01.04 Plokkflöödiõpe. „Tihane” (lk 103). Koduloomad, „Kes mida teeb?” (lk 104). „Õuelaul” (lk 105) kehapillisaatega. Regilaul koduloomadest.
07.04 „Kes mida teeb?” (lk 104). „Õuelaul” (lk 105). Plaatpillid (lk 106-107), C, G ja F noodi mängimine.
08.04 Plokkflöödiõpe. Plaatpillisaade lauludele „Kukeke” (lk 108) ja „Pillimehed pilliroos” (lk 109). Õpitud laulude kordamine.
14.04 „Kukeke” (lk 108) ja „Pillimehed pilliroos” (lk 109) plaatpillisaatega. „Musta kassi tango” (lk 110).
15.04 Plokkflöödiõpe.„Musta kassi tango” (lk 110), „Jänku jenka” (lk 114). Astmete kordamine, „Tibukene” (lk 115). Õpitud laulud.
Koolivaheaeg 18.04-26.04
28.04 Jüripäevast, „Töömäng” (lk 116). „Karjapoiss” (lk 117) plaatpillisaatega. „Buratino laul” (lk 118-119). Õpitud laulude kordamine.
29.04 Plokkflöödiõpe. „Töömäng” (lk 116). „Karjapoiss” (lk 117), „Buratino laul” (lk 118-119). Õpitud laulud.
05.05 Emadepäevast „Sulle, emake” (lk 128), „Ema teeb köögis süüa” (lk 130). Pilt – lilled emale.
06.05 Plokkflöödiõpe. „Laul vanaemast” (lk 131). „Nõiapoisid” (lk 120), „Väike meremees” (lk 121).
12.05 „Laul vanaemast” (lk 131). „Nõiapoisid” (lk 120) väikekandle saatega. „Väike meremees” (lk 121). „Krõll kotis” (lk 122) rütmipillisaatega.
13.05 Plokkflöödiõpe. „Krõll kotis” (lk 122) ja „Sipsik” (lk 123) rütmipillisaatega. Astmete kordamine, ”Linnupere” (lk 124).
19.05 „Sipsik” (lk 123) väikekandlega. ”Linnupere” (lk 124), „Kevadpidu” (lk 125) rütmipillisaatega, „Pääsuke” (lk 126).
20.05 Plokkflöödiõpe.„Kevadpidu” (lk 125), „Pääsuke” (lk 126). „Paduvihm” (lk 127) plaatpillisaatega. Astmete kordamine.
26.05 „Paduvihm” (lk 127), „Laula, laula, suukene” (lk 132) väikekandle saatega. Laulupidudest (lk 133). „Suvi” (lk 142).
27.05 „Suvi” (lk 142). Õpitu kordamine. Kokkuvõtted, tagasiside. Trimestri- ja aastahinded.
02.06 Spordipäev.
03.06 Klassipraktika.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab jälgida noodikirja ja kirjutada lihtsamaid rütme joonestikule, teab rütmide TA, PAUS, TI-TI, TA-A ja TA-A-A vältusi, oskab määrata taktijoonte asukoha. Suudab saata laule keha- plaat- ja rütmipillidel, tunneb plaatpillide nimesid. Teab voldi, tempo ja kaanoni mõistet. Eristab RA-SO-MI-LE-JO ning alumine RA ja SO astmeid, oskab nendel improviseerida lihtsaid motiive. Teab EV hümni ja Kooli laulu sõnu, julgeb kaasa laulda. Omab kuulamisharjumust ja teab ilmeka laulmise põhitõdesid. On omandanud plokkflöödil d2, c2, h1, a1 ja g1 mänguvõtted.

Hindamine üles

Õpilastele antakse sõnalisi hinnanguid lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“). Kokkuvõttev hinnang märgitakse 3 korda aastas trimestri lõpus sõnaliselt: T= „tead ja kasutad“, P= „pead veel harjutama” või O= „oskus omandamata“. Hinnangu aluseks olevad õpitegevused on:
1. KIRJALIKUD TÖÖD: pildid, ülesanded töövihikus.
2. SUULISED VASTAMISED: laulude laulmine, rütmide taasesitamine kehapillil või plaksutades, koordinatsiooniülesannete täitmine, improvisatoorsete ülesannete täitmine, harjutused plokkflöödil.
Trimestri lõpus õpilasele antav kokkuvõttev hinnang sisaldab järgmisi osaoskusi:
1. tunned kuuldeliselt astmeid RA, SO, MI, LE, JO, alumine RA ja SO, tead nende asukohta noodijoonestikul
2. tunned kuuldeliselt rütme TA, PAUS, TI-TI, TA-A, TA-A-A, oskad neid noodijoonestikule kanda ning määrata taktijoonte asukohta
3. laulad peast 2-3 laulu, sh Kooli laulu ja EV hümni
4. tunned plokkflöödil d2, c2, h1, a1, g1 mänguvõtteid ning kasutad neid pillimängus
Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.