0 kaarti!
Autor: Jaana Puksa eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee |
Loodud: 17. veebruar 2020. a. kell 13.00
Muudetud: 6. märts 2020. a. kell 10.28
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester
Kestvus: 2 tundi nädalas
Eesti keele õpetamise eesmärk on, et õpilane:
* kasutab kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile ning kirjutab õigesti, oskab lauseid kirjavahemärgistada;
* suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama;
* oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid;
* omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse;
* arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja;
* oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult;
* loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut.
09.-13.03.2020
* Lauseliikmed: alus, öeldis, sihitis; õp lk 74-77, tv ül 107-110
* Tunnikontroll: alus, öeldis, sihitis
16.-20.03.2020
* Lauseliikmed: määrus, öeldistäide; õp lk 78-80, tv ül 111-114
* Tunnikontroll: määrus, öeldistäide
23.-27.03.20
* Lauseliikmed: täiend, lisand; õp lk 81-83, tv ül 115-119
* Tunnikontroll: täiend lisand
30.03-09.04.2020
* Lausete liigid; õp lk 91-93, tv ül 129-132
* Koondlause; õp lk 95-97, tv ül 133-136
13.-17.04.2020
* Otsekõne, kaudkõne; õp lk 98-101, tv ül 138-141 k
* Tunnikontroll: koondlause, otsekõne, kaudkõne; Lausete liigid: rindaluse; õp lk 110-111, tv ül 150-153
27.-30.04.2020
* Lausete liigid: põimlause; õp lk 112-114, tv ül 154-158
* Lauselühend; õp lk 115-117, tv ül 159-162
04.-08.05.2020
* Tunnikontroll: põimlause, rindlause, lauselühend
* Loovtöö
11.-15.05.2020
* Meediatekstid. Reportaa˛, õp lk 67-70, tv ül 99-102
* Pilt kui tekst ajakirjanduses; õp lk 71-73, tv ül 103-106
18.-22.05.2020
* Ajakrjandus ja keel; õp lk 85-87, tv ül 120-124
* Reklaam ja keel; õp lk 88-90, tv ül 125-128
25.-29.05.2020
* Veebitekstid, õp lk 103-105, tv 142-145
* Veebisuhtlus; õp lk 106-109, tv ül 146-149
01.-08.06
* Projektipäevad
* Projektipäevad
Klassi lõpetamisel õpilane
* tunneb lause sisu- ja vormiomadusi;
* oskab seostada sõnu väljenditeks, väljendeid lauseks, lauseid tekstiks;
* kasutab korrektset kirjakeelt, rakendades selles õigekirjapõhimõtteid;
* kirjavahemärgistab lauseid;
* tuleb toime erinevates suhtlusolukordades, ka suhtluses meediaga, tunneb ja järgib eesti keele etiketti;
* kirjutab jutustavaid, kirjeldavaid ja arutlevaid tekste;
* oskab oma mõtteid suuliselt väljendada, oma arvamust põhjendada.
* Eesti keele III trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 8 hinnet järgmiste tööde eest:
1) tunnikontroll: alus, öeldis, sihitis;
2) tunnikontroll: määrus, öeldistäide;
3) tunnikontroll: täiend lisand;
4) tunnikontroll: koondlause, otsekõne, kaudkõne;
5) tunnikontroll: põimlause, rindlause, lauselühend;
6) loovtöö;
7) etteütlus;
8) õpimapp.
* Valikuliselt hinnatakse koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (hinnatakse III trimestril).
* Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"
* Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9
*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.
*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.
*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.
*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.
Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* korrektne eesti keele vihik;
* eesti keele töövihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.
Õppekomplekt:
* Bobõlski, R., Puksand, H. Peegel 2. 8. klassi eesti keele õpik. Tallinn: Koolibri, 2010