Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 2b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Tiina Käen

kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Tiina.Kaen@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. jaanuar 2020. a. kell 22.17
Muudetud: 20. jaanuar 2020. a. kell 22.17

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Et õpilane mõistaks liikumise ja sportimise tähtsust inimese tervisele. Kehalise kasvatusese tundides omandatud teadmised, oskused ja kogemused on aluseks õpilase iseseisvale liikumisharrastusele.
Tundides õpitakse ja omandatakse käitumisreeglid, ohutu ja kaaslasi arvestav käitumine erinevate harjutuste ja liikumisviisidega tegeldes.
Saadakse teadmised ilmastikule ja spordialale vastavast riietumisest ja arvestatakse nendega.
Õpilane on terve ja hea rühiga, motiveeritud tervisespordi harrastuseks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

II ja III trimester
1. EDASILIIKUMISOSKUSED.
Õpilane kasutab edasiliikumisoskuseid liikumismängudes ja spordialades; erinevates keskkondades; oskab liikuda linna- ja loodusmaastikul määrates asukohta ja suunda.

1.1 Edasiliikumisoskuseid vahendil(suusatamine, uisutamine, jalgrattasõit, tõukeratas)
Talispordialade harrastamine(soodsate ilmastikuolude korral).
1.2 Õpime eristama edasiliikumisoskuseid liikumisharrastuse ja erinevate spordialade harrastamises (kõnd, jooks, matkamine, ujumine, tants, orienteerumine ja erinevad kergejõustikualad,.
1.3 Hüppeoskus(paigalt ja hoojooksuga kaugushüpe, hüpitsaga hüppamine, kõrgushüpe)
1.4 Ronimisoskus varbseinal.
1.5 Orienteerumine. Harjutused sisetingimustes ja õues.

2. VAHENDI KÄSITSEMISOSKUS
2.1 Palli viske ja püüdmise oskus, palli põrgatamine, jalaga löömise oskus(jalgpall), pallivise
2.2 Sulgpalli reketi käsitsemine
2.3 Saalihoki kepi käsitsemine
2.4 Golfikepi käsitsemine

3. KEHAKONTROLLIOSKUS
3.1 Teadmised soojendusharjutustest, juurdeviivatest harjutustest ja kehahoiupõhimõtetest.
3.2 Akrobaatilised harjutused
3.3 Võimlemiskava koostamine

4. TERVISE JA KEHALISTE VÕIMETE SEOSTAMINE
4.1 Õpilane teab kehalisi võimeid
4.2 Õpilane mõõdab ja arendab kehalisi võimeid ja analüüsib neid tervise seisukohalt

5. KEHALINE AKTIIVSUS
5.1 Õpilane analüüsib oma eluviisi ja tervistavat käitumist

Õpilane sooritab testharjutused:
- paigalt kaugushüpe
- "piiksujooks"
- painduvuse test
- 60 m jooks
- 1000 m jooks

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

*teab ohutus,- hügieeninõudeid
*teab õpitud mängude reegleid ja järgib neid
*oskab täita rivi- ja korraharjutusi
*sooritab erinevaid kõnni-, jooksu-, hüppeharjutusi
*õpib hüplema hüpitsaga
* sooritab tirelit ette, veereid, turiseis ja kaarsild abistamisega
- riietub iseseisvalt vastavalt ilmale, peab kinni ühistest (mängu)reeglitest.
- Oskab täita stardikäsklust, osaleb teatevõistlustes
- Suudab sooritada lihtsaid harjutusi (matil, vahenditega, muusika saatel jne)
- Teab ja järgib ohutusnõudeid

Õpilane rivistub viirus, kolonnis. Vasaku ja parema käe tundmine ja suunamuutustele reageerimine. Sooritab lihtsamaid võimlemisharjutusi. Kõnnib, jookseb ja teeb kaasa kõiki harjutusi vastavalt oma võimetele.
Kasutab õpetaja poolt etteantud treeningvahendeid(pall vms).
Vastupidavuse arendamine läbi kõnni – ja jooksuharjutuste;
Hüplemise – ja hüppeharjutused;
Viskeharjutused.
Tähelepanumängud kiiruse ja vastupidavuse arendamiseks.
Lõdvestusharjutused.
Õpilane riietub iseseisvalt vastavalt ilmale, peab kinni ühistest (mängu)reeglitest.

Hindamine üles

Kehalises kasvatuses antakse suulisi ja kirjalikke sõnalisi hinnanguid. Hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang toetab õpilase positiivse enesehinnangu kujunemist. Tunnistusele kantakse kehaline kasvatus hinnates osaoskusi.
II trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:

* Sooritad hüppeharjutusi erinevates variatsioonides
* Oskad sooritada erinevaid akrobaatilisi elemente
* Omad algteadmisi purjetamisest

III trimestri lõpus;
*Sooritad erinevaid jooksu- ja hüppeharjutusi.
* Mängid viske - ja püüdmisega seotud liikumismänge

Sõnaliste hinnangute kriteeriumid:
T = tean, oskan, kasutan.
Sooritab harjutusi õigesti ettenähtud tempos.
Oskab rakendada tunnis õpitut.
On mängudes aktiivne, tunneb ja täidab mängureegleid.
P = pean veel harjutama
Sooritab eelpool nimetatut mõningate eksimustega. Vajab veel harjutamist.
O = oskus omandamata
Sooritab harjutusi valesti, lohakalt.
Ei oma teadmisi ja oskusi läbivõetud õppematerjalist.
Mängudes on vähepüüdlik, ei oska mängida kollektiivis, ei tunne mängureegleid.
Mõjuva põhjuseta keeldub sooritamast harjutusi või osalemast mängudes.

Õpilasel on kehalise kasvatuse tunniks seljas sportlik riietus vastavalt treeningpaigale. Õues dressid, sportlikud jalanõud, (kilejope, müts ja kindad vajadusel). Siseruumides mugav sportlik riietus ja sportlikud sisejalanõud. Tunnist vabastuse korral osaleb tunnis jälgijana.