Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Helle Rand

muusikaõpetaja

Kontakt: Helle.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. jaanuar 2020. a. kell 19.33
Muudetud: 19. jaanuar 2020. a. kell 19.33

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me arendame õpilaste kuulamisharjumust, analüüsivõimet ja laulmisoskust. Kinnistame läbi praktiliste tegevuste elementaarseid teadmisi muusikateooriast, anname ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame erinevate maade kultuuripärandit. Kujundame elava musitseerimise kaudu õpilaste muusikalist maitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

23.01. Alustame tutvumist kitarrialgõpetusega: pilli hoid, ehitus, käte asend, harjutused vasaku käega. Lemmiklaulude laulmine.
30.01. Jätkame kitarrikursusega: ülesanded vasakule käele, sõrmestuse tutvustamine, tutvumine TAB kirjaviisiga, helirida g-st g-ni.
06.02. Kitarritund: kordame nootide tähtnimetused, Rock I-mängime kolmes grupis.
13.02. Kitarritund: mängime pöidlaga, helirida e-st, e-ni. Malaguena-mängime kahes grupis.
20.02. Eesti hümni kordamine. Helirida c-st c-ni, kitarri hääletamisest, mõiste akord, 3 helirida korraga, C-duur, e-moll, G-duuri väikesed akordid.
Vaheaeg 24. 02.-29.02.
05.03. Harjutusi kolme akordiga, Tiigrikutsu saatmine akordidega.
12.03. Lihtsamate meloodiate õppimine kitarril.
19.03. Lihtsate laulude saatmine kitarridel.
26.03 e-tund puupuhkpillidest: flööt ja oboe, noodiülesanne õpitud rütmidega. Slaidiettekannete teemade loosimine.
02.04. e-tund puupuhkpillidest; klarnet, fagott, saksofon. Lemmiklaulude laulmine.
09.04. e-tund vaskpuhkpillidest: trompet, tromboon. Lemmilaulud
16.04. Arvestusliku töölehe täitmine puhkpillide teemal.
Vaheaeg 20.04.-26.04.
03.05. Ettekande kuulamine Araabia muusikatraditsioonidest. Laulud Ala Da lona, Onu Ali, Ah ya Zane. Ettekande kuulamine Juutide muusika ja pillide kohta. Laulud Hevenu shalom alechem, Havanh nagilah.
10.05. Ettekanne Austraalia muusikatraditsioonist. Kookaburra, Tie Me Kangaroo. Ettekande kuulamine Hiina muusika kohta. Laulud Hei jo, Niu lang zhi nü.
17.05. Ettekanne Jaapani muusikatraditsioonide kohta. Laulud Sakura, Kompira laev. Ettekande kuulamine India muusika kohta. Laulud Nandalala.
24.05. Ettekanne Indoneesia muusikatraditsioonide kohta. Laul Soleram. Ristsõnamõistatus rahvaste muusikast.
31.05. Kuldvillaku mäng eri maade muusikatraditsioonide kohta. Lemmiklaulude kuulamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab laululiselt hingata ja fraseerida, ilmekalt laulda. On tutvunud heli omadustega, teab mõisteid heliallikas, resonaator, akustika. Oskab kirjeldada põhilisi keel-, puhk- ja löökpille, neid kõla järgi eristada. Omab kuulamisharjumust ja muusika analüüsivõimet, oskab kasutada varemõpitud muusikalist kirjaoskust laulude õppimisel. Tunneb rütmivältusi, oskab esitada rütme keha- ja rütmipillidel. Oskab koostada teemakohast plakatit või referaati instrumendist ning seda klassikaaslastele esitleda.Oskab koostada grupitööna slaidiettekannet rahvaste muusika kohta ja seda klassile esitleda.

Hindamine üles

II poolaasta arvestuslikud tööd:
1. Kitarrimängu hindamine
2. Tööleht puhkpillide kohta.
3. Slaidiettekanne rahvaste muusikast.
4. Kirjalikud ülesanded rütmide ja nootide tähtnimetuste peale.
5 .Ristsõnamõistatuse lahendamine.
Kõik arvestuslikud tööd peavad olema sooritatud tulemusele "AR" ehk arvestatud.
Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.
Koolivahetusel teisendatakse mitteeristavad hinnangud numbrilisteks hinneteks viiepalli süsteemis:
Märge "AR" / Hinne "5"
töövahendid alati kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
on hästi omandanud muusikalised teadmised ja oskused
oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitut
kõik arvestuslikud tööd on õigeaegselt esitatud
Märge "AR" / Hinne "4"
töövahendid enamasti kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
töödes esineb üksikuid vigu
on omandanud muusikalised teadmised ja oskused
Märge "AR" / Hinne "3"
õppevahendid aeg-ajalt kodus
suhtumine töösse huvitu
tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
ainealastele küsimustele vastab õpetaja suunavate vihjete abil
teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Märge "MA" / Hinne "2"
õppevahendid pidevalt kodus
õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
ei oska vastata olulisemale osale õppematerjalist, teeb rohkesti sisulisi vigu
suhtumine töösse huvitu
Märge "MA" / Hinne "1"
õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilane keeldub vastamast
puuduvad töövahendid
õpilane puudub põhjuseta ja ei osale konsultatsioonitunnis.

KONSULTATSIOON toimub E: kell 15.30-16.15 klassis 001. Järelvastamine kindlaksmääratud ajal vastavalt KG kodukorrale. Järgi saab vastata 10 päeva jooksul pärast töö toimumist