Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Helle Rand

muusikaõpetaja

Kontakt: Helle.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. jaanuar 2020. a. kell 18.50
Muudetud: 19. jaanuar 2020. a. kell 18.50

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me arendame õpilaste kuulamisharjumust, analüüsivõimet ja laulmisoskust. Kinnistame läbi praktiliste tegevuste elementaarseid teadmisi muusikateooriast, anname ülevaate tähtsamatest muusikaga seotud teemadest ning tutvustame erinevate maade kultuuripärandit. Kujundame elava musitseerimise kaudu õpilaste muusikalist maitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

24.01 2.poolaasta ainekaardi tutvustus. 20.saj.Eesti levimuusika loojad. Laulud lk 72, 74, 75, 76.
31.01 Öölaulupeost. MK näiteid, Eestlane olen ja eestlaseks jään, Mu isamaa, Eestimaa, mu isamaa.
07.02 Töölehe täitmine eesti heliloojate ja solistide kohta ja eesti kohanimede kohta.
14.02 Sissejuhatus Euroopa rahvaste muusikasse. Plakati koostamise nõuded ja erinevate maade loosimine.
21.02 Eesti hümni kordamine, Eesti lipp. Hoia, jumal Eestit!Alustame plakatite koostamisega.
06.03 Vastlalaul, saade plaat ja rütmipillidel. Lõuna-rütmikaanon koos kehapilli saatega. Jätkame, viimistleme plakateid.
13.03 Soome plakati esitlemine, laulud Karjapoiss, Tää kylä ämmät. Karjapoiss. Rootsi plakati esitlemine. Laulud. Kallid vennad, Mustikamaa, Kevadelaul
20.03 Norra plakati esitlemine, laulud Koju mägikarjamaalt, Oleanna, Hei joo. Saami plakat, laul Saami neiu.
27.03 Läti plakati esitlemine, laulud Puhu, tuul, Külas koerad. Leedu plakati esitlemine. laulud Hele päike tõusis, Sepikojas-2ähäälselt
03.04 Venemaa plakati esitlus, laulud Tasa heliseb kelluke väljal, Tonkaja rjabina. Austria plakati esitlus, laulud Suur kontsert. Hällilaul.
10.04 Suur Reede.
17.04 Saksamaa plakati esitlus, laulud Hällilaul, Kevadkaanon. Ungari plakati esitlus, laulud Noormees, kuhu tõttad. Minu hani.
01.05 Püha.
08.05 küsimuste koostamine kahoodi mänguks.Poola plakati esitlus, laulud Igatsus ja Kägu. Suurbritannia plakati esitlus, laulud Sõua paadiga, Kaunis on kevad, Danadanadii
15.05 Kordav tööleht rahvaste muusika kohta, tv.lk.55. Iirimaa plakati esitlus, laulud The Galway piper, Danny boy.
22.05 Õppeaastal õpitud teadmiste, oskuste kordamine, ülesanded rütmidega ja nootide tähtnimetuste peale.
29.05 Lemmiklaulude ja lemmikmuusika kuulamine. Suvelaul.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane orienteerub eesti ja erinevate rahvaste muusikakultuurides, muusikaliste tegevuste kaudu areneb kuulamisharjumus ja analüüsivõime, kinnistuvad astme- ja tähtnimed, 1 märgiga helistikud, alteratsioonimärgid, rütmid, taktimõõdud, tempo- ja dünaamikaterminid.

Hindamine üles

II poolaasta arvestuslikud tööd:
1.Töölehe täitmine eesti heliloojate ja solistide kohta ja eesti kohanimede kohta.
2. Plakati või slaidiesitluse koostamine rahvaste muusikast.
3.Tööleht rahvaste muusika kohta.
4.Individuaalsed ülesanded rütmide ja nootide tähtnimetuste peale.
Kõik poolaastas sooritatud tööd peavad olema tulemusega "AR" ehk arvestatud.
Õppeperioodil saavutatud õpitulemuste (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad”) fikseerimiseks kasutatakse e-koolis järgmiseid protsessi hinnanguid:
„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud.
„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud.
„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata.
Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, esitamata või lõpetamata tööd (märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul. Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.
Koolivahetusel teisendatakse mitteeristavad hinnangud numbrilisteks hinneteks viiepalli süsteemis:
Märge "AR" / Hinne "5"
töövahendid alati kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
on hästi omandanud muusikalised teadmised ja oskused
oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitut
kõik arvestuslikud tööd on õigeaegselt esitatud
Märge "AR" / Hinne "4"
töövahendid enamasti kaasas
jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
töödes esineb üksikuid vigu
on omandanud muusikalised teadmised ja oskused
Märge "AR" / Hinne "3"
õppevahendid aeg-ajalt kodus
suhtumine töösse huvitu
tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
ainealastele küsimustele vastab õpetaja suunavate vihjete abil
teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Märge "MA" / Hinne "2"
õppevahendid pidevalt kodus
õppeülesanded poolikult täidetud või täitmata
puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
ei oska vastata olulisemale osale õppematerjalist, teeb rohkesti sisulisi vigu
suhtumine töösse huvitu
Märge "MA" / Hinne "1"
õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilane keeldub vastamast
puuduvad töövahendid
õpilane puudub põhjuseta ja ei osale konsultatsioonitunnis.

KONSULTATSIOON toimub E:kell 15.30-16.15 klassis 001. Järelvastamine kindlaksmääratud ajal vastavalt KG kodukorrale. Järgi saab vastata 10 päeva jooksul pärast töö toimumist