0 kaarti!
Autor: Jaana Puksa eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee |
Loodud: 17. jaanuar 2020. a. kell 12.33
Muudetud: 17. jaanuar 2020. a. kell 12.41
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, Eksami ettevalmistuskursus
Kestvus: 35 tundi
Eksami ettevalmistuse eesmärk on keeleline ja sisuline ettevalmistus riigieksamiks, s.t et õpilane suudaks loovalt ja kriitiliselt mõelda ning arutleda, oleks omandanud eesti kirjakeele ning funktsionaalse lugemis-ja kirjutamisoskuse.
* 20. dets 2019: kirjand
* 6.-20.2020 : tagasiside
* 21.01: I täiseksam
* 22.01-10.02: tagasiside
* 11.02: kirjand
* 18.02: klassikaaslase kirjandi parandamine
Vaheaeg
03.03 kirjandi tagasiside (kõigile koos)
* 10.03: II täiseksam
* 11-30.03: tagasiside
* 31.03: III täiseksam
* 1.-14.04: tagasiside
* 15.-17. aprill: konsultatsioon
Gümnaasiumi lõpetaja valdab eesti kirjakeelt ja väärtustab korrektset keelekasutust. Eesti keele lõpueksamis väljenduvad need teadmised järgmiselt: oskab ennast loovalt ja argumenteeritult väljendada; oskab loetut suhestada aja, koha ning teiste tekstidega; oskab loetu kohta oma mõtteid ja arvamusi avaldada; teab eri tekstide tunnuseid ja ülesehitusprintsiipe; oskab leida, korrastada ning kasutada teavet suuliste ja kirjalike tekstide koostamisel; oskab valida väljendusvahendeid vastavalt olukorrale; oskab kasutada keelekäsiraamatuid tekstide koostamisel ja korrigeerimisel.
Kursuse jooksul pannakse õpilaste töödele punkte vastavalt riigieksami hindamisjuhendile, hindeid töödele ei panda, kursus on kas arvestatud või mittearvestatud. Kursuse jooksul tuleb õpilasel sooritada kõik ette nähtud tervikeksamid. Pikema haiguse või individuaalõppe korral kokkulepped õpetajaga.
Lugemisülesannete puhul hinnatakse hindamisvõtme ja hindamisjuhendi põhjal ning õigekirja hinnatakse kirjandiga samadel alustel.
Tekstiloome (kirjandi) hindamisel arvestatakse järgmisi kriteeriume:
1) kirjandi põhinemine ette antud probleemil;
2) probleemi(de) avamine ja analüüs;
3) põhjendamis- ja järeldamisoskus;
4) oskus kasutada teadmisi ning esitada teemakohaseid näiteid;
5) teksti üldistusjõud;
6) teksti isikupära;
7) teksti ülesehitus ja pealkirjastamine;
8) teksti sidusus;
9) lausestuse selgus ja loogilisus;
10) sõnavara ja stiil;
11) õigekeelsus ja interpunktsioon;
12) töö välimus.