Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ene Pidmann

kunstiõpetuse õpetaja

Kontakt: Ene.Pidmann@nooruse.edu.ee

Loodud: 15. jaanuar 2020. a. kell 16.27
Muudetud: 20. oktoober 2020. a. kell 15.41

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kunstiõpetuses ergutatakse õpilase kujutlusvõimet ja loovust, tasakaalustatakse emotsioone ja kujundatakse maitseotsustusi ning huvi kunstikultuuri vastu.
Õpilane:
* arendab loovust praktilise tegevuse kaudu;
* omandab tööharjumusi, keskendub ülesandele ja koostööoskusele ;
* kujundab oma ümbruse kaudu kunstikultuuri teadvustamist ja hoidmist;
* tutvub oma kodukoha kunsti ja kultuuriga;
* õpib tundma visuaalse kunsti liike ja mõisteid;
* õpib kompositsioonivõtete kasutamist kujundusülesannete lahendamisel nii ruumis kui
tasapinnal.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

7. õppenädal, 13.-16.10.2020
Kujutamisõpetus.
Fantaasia. Erinevad mustripinnad.
Töövahendid: paber A 4, pikk joonlaud, harilik, vilt- ja värvipliiatsid, kustutuskumm, pliiatsiteritaja.

8. õppenädal, 19.-23.10.2020
Vaheaeg

9. õppenädal 27.-30.10.2020
Kujundamisõpetus.
Töö jätkamine.
Fantaasia. Erinevad mustripinnad. Toonimine.
Töövahendid: paber A 4, pikk joonlaud, harilik, vilt- ja värvipliiatsid, kustutuskumm, pliiatsiteritaja.

10. õppenädal 03.-06.11.2020
Kujundamisõpetus.
Töö lõpetamine.
Fantaasia. Erinevad mustripinnad. Toonimine.
Töövahendid: paber A 4, pikk joonlaud, harilik, vilt- ja värvipliiatsid, kustutuskumm, pliiatsiteritaja.
---------------------------
11. õppenädal 10.-13.11.2020
Kujutamisõpetus. Sümmeetria.
"Sügis". Käärilõige.
Õpilase sügise lemmikkujundid ja erinevad mustrid.
Töövahendid: paber A 3, värviline paber A 4, pikk joonlaud, käärid, liim, harilik ja viltpliiatsid, kustutuskumm, pliiatsiteritaja.

12. õppenädal 17.- 20.11.2020
Kujutamisõpetus. Sümmeetria.
"Sügis". Käärilõige.
Õpilase sügise lemmikkujundid ja erinevad mustrid.
Töövahendid: paber A 3, värviline paber A 4, pikk joonlaud, viltpliiatsid, kustutuskumm, pliiatsiteritaja.

13. õppenädal 24.-27.11.2020
Kujutamisõpetus. Sümmeetria.
"Sügis". Käärilõige.
Õpilase sügise lemmikkujundid ja erinevad mustrid.
Töövahendid: paber A 3, pikk joonlaud, käärid, viltpliiatsid, kustutuskumm.

-----------------------------------------------------
14.õppenädal 01.- 04.12.2020
Vormi- ja kujutamisõpetus
Jõulukingid ja -ehted.
Alusjoonis guaššitööle.
Töövahendid: paber A 3, harilik pliiats, joonlaud, guaššvärvid , pintslid, veetops, segamisalus, paber või lapp pintslite puhastamiseks ja ajaleht lauakatteks.

15.õppenädal 08.-11.12.2020
Vormi- ja maaliõpetus
Jõulukingid ja -ehted.
Alusjoonis maalimine guaššvärvidega.
Töövahendid: paber A 3, harilik pliiats, joonlaud, guaššvärvid , pintslid, veetops, segamisalus, paber või lapp pintslite puhastamiseks ja ajaleht lauakatteks.

16.õppenädal 15.- 18.12.2020
Vormi- ja maaliõpetus
Jõulukingid ja -ehted.
Valgus ja vari.
Töövahendid: paber A 3, guaššvärvid , pintslid, veetops, segamisalus, paber või lapp pintslite puhastamiseks ja ajaleht lauakatteks.

17.õppenädal 23.12.2020
Vormi- ja maaliõpetus
Jõulukingid ja -ehted.
Valgus ja vari.
Töövahendid: guaššvärvid , pintslid, veetops, segamisalus, paber või lapp pintslite puhastamiseks ja ajaleht lauakatteks.
-----------------------------------
31.õppenädal 12.02-03.04.2020
Kujundamisõpetus
Pärandkultuur. Rahvariiete mustrid.
Saaremaa ja Kuressaare linna motiivid. Alusjoonise kujundamine.
Töövahendid: paber A 3, harilik pliiats, kustutuskumm, pliiatsiteritaja, värvi- ja viltpliiatsid.

----------------------------------------------

32.õppenädal 07.-09.04.2020
Graafika õpetus - joon ja punkt.
Eesti kunstnike Eduard Wiiraldi ja Günther Reindorffi graafiliste tööde järgi kujundab õpilane oma fantaasiatöö.
Alusjoonise kujutamine.
Töövahendid: paber A 4, pildikild kunstnike töödest, must viltpliiats.

33.õppenädal 14.-16.04.2020
Graafika õpetus
Eesti kunstnike Eduard Wiiraldi ja Günther Reindorffi graafiliste tööde järgi fantaasiatöö kujundamine.
Alusjoonise kujundamine.
Töövahendid: paber A 4, must pliiats, pildikild kunstnike töödest, kustutuskumm.

35.õppenädal 28.- 30.04.2020
Graafika õpetus
Eesti kunstnike Eduard Wiiraldi ja Günther Reindorffi graafiliste tööde järgi fantaasiatöö kujundamine.
Alusjoonise kujundamine - joonepinnad ja toonimine.
Töövahendid: paber A 4, must pliiats, pildikild kunstnike töödest, kustutuskumm.

36.õppenädal 05.-08.05.2020
Graafika õpetus
Eesti kunstnike Eduard Wiiraldi ja Günther Reindorffi graafiliste tööde järgi fantaasiatöö kujundamine.
Alusjoonise kujundamine - joonepinnad ja toonimine.
Töövahendid: paber A 4, harilik pliiats, pildikild kunstnike töödest, kustutuskumm.
Töö lõpetamine
---------------------------------------

37.õppenädal 12.-15.05.2020
Maaliõpetus
Guaššitöö "Kevad, putukad, lilled". Värvitoonide segamine
Töövahendid: paber A 3, guaššvärvid , pintslid, veetops, segamisalus, paber või lapp pintslite puhastamiseks ja ajaleht lauakatteks.

38.õppenädal 19.-22.05.2020
Maaliõpetus
Guaššitöö "Kevad, putukad, lilled". Värvitoonide segamine
Töövahendid: paber A 3, guaššvärvid , pintslid, veetops, segamisalus, paber või lapp pintslite puhastamiseks ja ajaleht lauakatteks.

39.õppenädal 26.-29.05.2020
Maaliõpetus
Guaššitöö "Kevad, putukad, lilled". Värvitoonide segamine
Töövahendid: paber A 3, guaššvärvid , pintslid, veetops, segamisalus, paber või lapp pintslite puhastamiseks ja ajaleht lauakatteks.
Tagasiside.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* tunneb visuaalse kunsti põhimõisteid ja oskab neid kasutada kõnes ja kirjas;
* oskab kasutada värvi- ja viltpliitasi ning guašši - ja akvarellitöödeks vajalikke materjale, vahendeid ja tehnikaid;
* oskab kasutada kujutamise ja kujundamise viise kuntiliseks eneseväljendamiseks;
* tunneb vormi-, värvi-, kompositsiooni-, perspektiivi- ja kirjaõpetuse lihtsamaid reegleid;
* väärtustab rahvakunsti;

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on anda õpilasele motiveerivat tagasisidet. Hindamisel on oluline tunnustada lahenduste erinevusi ja väärtustada õpilaste isikupära ning koostööoskusi. Oluline on õpilase töösse suhtumine ning kaasatöötamine.
Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika; lihtsate proportsioonireeglite arvestamine
5. Töö korrektsus.
6. Õigeid joonestamise võtteid.
7. Tunnitööd - õpilane töötab terve tund kaasa.

Õpilane peab oma töö esitama tähtajaliselt. Kui õpilasel õppevahendid puuduvad, teeb ta töö õpetajaga kokkulepitud ajal järele.

Konsultatsioon kunstis kolmapäeval 8. tund, ruum 227

Põhikooli lõpetamisel või õpilase koolivahetusel teisendatakse mitteeristavad hinnangud numbrilisteks hinneteks viiepalli süsteemis.

Märge "AR" / Hinne "5"
ˇ töövahendid alati kaasas
ˇ jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
ˇ oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud
ˇ kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni
ˇ töö puhas ja korrektne ning teemast lähtuv
ˇ valmistöö ( ei ole valget paberipinda ) õigeaegselt esitatud

Märge "AR" / Hinne "4"
ˇ töövahendid alati kaasas
ˇ jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
ˇ vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
ˇ töö ei ole puhas ja korrektne, on teemast lähtuv
ˇ valmistöö ( ei ole valget paberipinda ) õigeaegselt esitatud

Märge "AR" / Hinne "3"
ˇ õppevahendid aeg-ajalt kodus
ˇ suhtumine töösse huvitu
ˇ töö ei ole korrektselt teostatud, kuid teemast lähtuv
ˇ valmistöö ( ei ole valget paberipinda ) on õigeaegselt esitatud

Märge "MA" / Hinne "2"
ˇ õppevahendid pidevalt kodus
ˇ õppeülesanded poolikult täidetud
ˇ suhtumine töösse huvitu
ˇ puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas

Märge "MA" / Hinne "1"
ˇ õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
ˇ puuduvad töövahendid
ˇ õpilane puudub põhjuseta ning vastava õppetunni materjal on omandamata
. ei käi tööd konsultatsioonitunnis tegemas.
. töö esitamata!