0 kaarti!
Autor: Merle Rekaya eesti keele ja kirjanduse õpetaja |
Loodud: 9. detsember 2019. a. kell 14.51
Muudetud: 9. detsember 2019. a. kell 14.51
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester
Kestvus: 2 tundi nädalas
Õpitulemused
Õpilane:
1) järgib eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid, oskab leida õigekirjajuhiseid internetiallikatest ning sõnaja käsiraamatutest, kasutab arvuti õigekirjakorrektorit;
2) tuleb eesti kirjakeelega toime tavasuhtluses ja avalikult esinedes ning edasi õppides;
3) teab eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliike ja -vorme ning lauseehituse peajooni, tunneb keelendite stiiliväärtust, kasutab ja mõistab tekstis keelendeid;
4) teab õpitud tekstiliikide keelelisi erijooni, kasutab tekste koostades tavakohast ülesehitust ning vormistust;
5) seostab oma kirjutise ja esinemise sündmuse või toimingu eesmärgiga, vahendab kuuldud ja loetud
tekste sobiva pikkuse ja täpsusega, viidates allikale;
6) põhjendab ning avaldab viisakalt ja asjakohaselt arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või
teksti kohta nii suuliselt kui ka kirjalikult;
7) oskab kasutada omandatud keele- ja tekstimõisteid nii tekste luues kui ka seostades.
Muud õigekirjateemad. Algustäheõigekiri: nimi, nimetus ja pealkiri. Isikud ja olendid. Kohad ja ehitised.
Asutused, ettevõtted ja organisatsioonid, riigid ja osariigid. Perioodikaväljaanded. Teosed, dokumendid ja
sarjad. Ajaloosündmused. Üritused. Kaubad.
Tsitaatsõnade märkimine kirjas. Võõrnimede õigekiri ja vormimoodustus. Lühendamise põhimõtted ja õigekiri,
lühendite käänamine.
Arvuti keelekorrektori kasutamine.
Kirjandi kirjutamise eeltöö: mõtete kogumine, kava koostamine, mustandi kirjutamine. Kirjandi teema ja
peamõte. Kirjandi ülesehitus. Teksti liigendamine.
Jutustava, kirjeldava ja arutleva kirjandi kirjutamine. Arutlusteema leidmine ja sõnastamine isikliku kogemuse
või alustekstide põhjal. Teksti pealkirjastamine. Tekstilõik ja selle ülesehitus: väide, põhjendus, järeldus.
Lõikude järjestamise põhimõtted ja võimalused. Teksti sidusus. Jutustava, kirjeldava ja arutleva tekstiosa
tervikuks sidumine.
Oskus teksti korrektselt üles ehitada ja kirja panna.
Kursuse jooksul teeme õigekirja peale etteütlusi.
Kirjutame kirjandi.
Hindamise aluseks on põhikooli lõpueksmi hindamisnorm.