Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 2_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maarja Vahter

HEV koordinaator

Loodud: 26. november 2019. a. kell 14.08
Muudetud: 6. jaanuar 2020. a. kell 21.29

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 6 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:

* väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
* tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
* omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
* arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
* õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
* õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
* arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
* harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
* suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11
* Anna ja Aadama teade Õ lk 107
Silbitamine (tv lk 37)
Võõrtähed X, x

* Karneval Õ lk 108
Poolitamine (tv lk 38)
Võõrtähed Q, q
Iseseisev töö nr 8

* Võlumine (Õ lk 111)
Lisalugemine õ lk 154
Piltide võrdlemine (tv lk 64)
Kirjutamisülesande valimine (tv lk 64-65)

TEEMA: TALVE ja JÕULUDE ootus
* Lume ootamine (Õ lk 112)
KÜ CD nr 20 luuletuse iga salmi lugemine erineva hääletooniga
Jõulukalendri valmistamise seletamine (õ lk 113)
Poolitamine (tv lk 39)

* Timbu-Limbu õukond ja lumemöldrid (Õ lk 114-115)
Tegelaste kirjeldamine pala ja illustratsioonide põhjal
Võõrtähtede kirjutama õppimine C, c
Poolitamine, tv lk 40
tv lk 66 h 1

* Näidend "Timbu-Limbu õukond ja lumemöldrid" (Õ lk 157-163)
Deformeeritud lausete taastamine - tv lk 66 h 2

02.-06.12
* Kukerpallitamine (Õ lk 117)
Jutustamine piltkava järgi Õ lk 116
Kordamine: Kaashäälikuühend ja poolitamine (tv lk 41 h 1, lk 67 h 3)
Kaaslase intervjueerimine tv lk 67 h 1
Arutlemine, mida peab tegema, et olla terve, tv lk 67 h 2

* Nohuvanad ja nohupikud (Õ lk 118-119)
Nohupikkude kirjeldamine Õ lk 118-119
Tv lk 41 h 2
Deformeeritud teksti taastamine, tv lk 41 h 3

* Kõik ehitavad lumeonne (Õ lk 120)
Lisalugemine Õ lk 156
Raamatute tutvustus Õ lk 121
Lõikude pealkirjastamine, kava koost ja jutustamine. Mängujuhendi selgitamine Õ lk 121
Võõrtähtede kirjutama õppimine: W, w
tv lk 42 h 1
Poolitamine: tv lk 42 h 2, lk 87 h 4

* Päkapiku öötöö (Õ lk 122),
KÜ CD nr 21 luuletuse ilmeka esituse harjutamine
Deformeeritud teksti taastamine tv lk 43 h 1

* Päkapikupoeg ( Õ lk 122-123)
Võõrtähtede kirjutama õppimine Y, y
Poolitamine, tv lk 43 h 2, lk 87 h 5, 6
Tv lk 70

TEEMA: Jõulud
* Olivia ja kommipuu (Õ lk 124-125)
Kommipuu hooldamise kirjeldamine
Kordamine tv lk 44, tv lk 45 h 1

09.-13.12
* Lugemismõistatus (Õ lk 126-127)
KÜ CD nr 6, TL lk 14-15
Kontrolltöö (IT nr 9, TL lk 21-22)

*Hurraa, jõuluvaheaeg! (Õ lk 129)
Pildiseeria järgi jutu mõtlemine Õ lk 128
Pildi järgi jutu kirjutamine või jõuluraamatu kirjutamine: tv lk 45 h 2, tv lk 94-95

* Jõululaupäeval. Jõulukuul on kuused moes (Õ lk 130-131)
Pala jutustamine

* Jõululuuletused ( Õ lk 132-135)
KÜ CD nr 22
Luuletuste ilmeka esituse harjutamine

* Raamatute tutvustus (Õ lk 135)

* Viktoriin (Õ lk 136-137)

16.-20.12
* Kordamine

VAHEAEG

TEEMA: TALVISED LOOD
6.-10. 01
*Lõpeb kooli talveuni (Õ lk 6)
Õpikuga tutvumine (Õ lk 7, tv lk 60)
LL: Õ lk 166 „Talvised külalised”
Jutustamine oma vaheajast
KÜ CD nr 23, luuletuse ilmeka esituse harjutamine
Töövihikuga tutvumine, tv lk 3
Kordamine: Suur algustäht lause alguses ja punkt lause lõpus, tv lk 4

* Muinasjutt "Kaksteist kuud": Õ lk 8-9
Pildiseeria vaatlemnie enne kuulamisülesannet
KÜ nr 7 CD. TL lk 16-17
Muinasjutu "Kaksteist kuud" jutustamine pildiseeria järgi
TV lk 5 h 3

*Lumeeit (Õ lk 11–13)
KÜ õ lk 11-13 õpetaja ettelugemise kuulamine.
Muinasjutu jutustamine pildiseeria järgi Õ lk 14-15
Tutvumine jutustava, küsi- ja hüüdlausega(Õ lk 10)
Jutustav lause (tv lk 5 h 4, 5)

*Lisa: „Värviline lumi” tv lk 62–63
Lisa: tv lk 61 h 2

*Segiaetud muinasjutud (Õ lk 16–17)
Jutustav lause (Õ lk 16–17)
TV lk 6 h 1, 3 järgi lühinäidendi mõtlemine.
Jutustav lause Õ lk 16-17, tv lk 6

13.-17. 01
*Lühinäidend „Jääst maja ja kivist maja” (Õ lk 18–19)
Ilmekate lugejate mäng Õ lk 19
tv lk 7 h 5
Hüüdlause - tv lk 7 h 6, 7
Tegelaste iseloomustamine, samatähenduslike sõnade leidmine, tv lk 7 h 8

*Tere, valged liblikad
KÜ CD nr 24: luuletuse ilmeka esituse harjutamine.
Küsilause (tv lk 8)

*Kes magab talveund? (Õ lk 20–21)
Lauselõpumärk, IT nr 10 TL lk 23–24

*Jänku ja naeris (Õ lk 22–23)
Muinasjutu lõikudele pealkirjade mõtlemine (kava koostamine)
Pala jutustamine kava ja skeemi järgi, õ lk 23
Muinasjutu kirjutamine (tv lk 9 h 6 järgi)
Vihiku kujundusliku külje analüüs

*Väike maja puuvõras (Õ lk 24–25)
_Õ lk 167 loo III o
Küsilause - tv lk 9 h 8
TV lk 9 h 9 küsimuste esitamine ja neile vastamine.
Pala jutustamine ajatelje järgi (Õ lk 19)

20.-24. 01
*Radiaator- 20° (Õ lk 26–27)
Ilma kirjeldamine. Vastandsõnad. Mäng " Ilmateate teadustaja konkurss" Õ lk 27
Vastandsõna (tv lk 10 h 1, 2)
Lisa: tv lk 61 h 3

*Sulapoiste lumemees
Uued suusad (õ lk 28)
KÜ CD nr 25, 26 luuletuste võrdlemine, ilmeka esituse harjutamine.
Pildi vaatlemine ja jutu koostamine Õ lk 29
Vastandsõna (tv lk 10 h 3)
Ühtlase kirjarea ja -kallaku harjutamine

*Lumesõda (Õ lk 30)
Lumesõja reeglite koostamine Õ lk 30
Arutlemine pildiseeria põhjal Õ lk 31
Tegusõna Õ lk 31
Ainsuse ja mitmuse teise pöörde lõpu õigekiri (tv lk 11)
Lisa: Jutu koostamine (tv lk 64)

*Tiigil I–IV osa (Õ lk 32–35)
Pala osade kokkuvõtlik jutustamine, õ lk 33, 35
tv lk 12 h 2
Tegusõna (tv lk 12 h 1, tv lisa lk 76)

*Lisa: Raamatute tutvustus (Õ lk 36)
Lisa: mõistatamine õ lk 36, ise mõistatuste väljamõtlemine.
Lisa: Tegusõna (IT nr 11, (TL lk 25–26)).

27.-31. 01

Teema: LOOD VANA AJA JA TÄNAPÄEVA
LASTEST
*Vana aja lastest (Õ lk 38–39)
Laste kirjeldamine Õ lk 38-39
Lisa: vana aja mäng "Tädi tuli Tallinnast" Õ lk 40
Sulghääliku pikkus (Õ lk 37, tv lk 13)
tv lk 14 h 1, 2
Lisa: tv lk 78 h 1

*Nuppudega vanemad (Õ lk 41)
Sulghääliku pikkus (tv lk 14 h 3, 4)
Lisa: tv lk 78 h 2–4

*Arvutihaigus (Õ lk 42–43)
Soovituste koostamine arvutihaigele.
Sulghääliku pikkus, tv lk 15
Lisa: tv lk 79 h 5, 6

*Ninatark. Võrukaelad (Õ lk 44)
KÜ CD nr 27 luuletuste lugemine erineva kiiruse ja intonatsiooniga.
Riimuvad sõnad, liitsõnade tähenduse selgitamine Õ lk 45
missugune? Luuletusse sobivate sõnade leidmine (Õ lk 45, 165, tv lk 16)

* IT nr 12, TL lk 27–28

*Lobiseja. Tähelepaneliku lugeja test (Õ lk 46–47)
Lobiseja iseloomustamine.
missugune? tv lk 77

3.-7. 02
*Raamatu sisukorra analüüs: Õ lk 49
Pildiseeria "Huvitav raamat" Õ lk 48
Kirjalik tekstiloome: tv lk 17 h 4, 5
Kordamine: Sulghääliku pikkus (tv lk 17 h 6)
Lauselõpumärk (tv lk 67)

*Anna mure (Õ lk 50)
LISA: lemmikraamatu tutvustamine, õ lk 51
tv lk 18 h 1–3
Kordamine: Sulghääliku pikkus (tv lk 18 h 4
tv lk 79 h 7, 8)

*Kuidas onu Ööbik kõike kogub (Õ lk 52–53)
Oma kogu tutvustamine õpetaja juhiste järgi, õ lk 53
tv lk 19 h 5
k, p, t s-i ja h kõrval (tv lk 19 h 6, 7)

*E. Niidu raamatute tutvustus: Õ lk 169
LL Õ lk 168 „Kuidas onu Ööbik vannis käib”
KÜ nr 4 CD1, TL lk 10-11
Kordamine: Vastandsõna, tv lk 19 h 8

*Mänguasja-muuseumis (Õ lk 54– 55)
Muuseumiplaani kirjeldamine, Õ lk 54-55
Muuseumi giidi mängimine, õ lk 55
Kirja kiirendamise harjutused

10.-14. 02
*Sõbrapäeva kaardid, õ lk 56
Lühinäidendi väljamõtlemine, õ lk 57
Vanasõnade tähenduse seletamine, tv lk 20, h 1 ja 2

*näidend „Tere-tere haigus” (Õ lk 58–59)
Sõbra intervjueerimine tv lk 20 h 3
Kirja kirjutamine, tv lisa lk 68
Käekirja analüüs (tähtede proportsioon)

*Vahva vastlapäev (Õ lk 66)
KÜ CD nr 28 Riimuvate sõnade leidmine, vastlapäeva kommetest jutustamine.
Aadressi kirjutamine ümbrikule
Tekstinumbrite kirjutamine (tv lk 69 h 2)

*Riiakas riiul (Õ lk 60–61)
Laste tööde analüüs õ lk 62-63 järgi.
Loovjutu koostamine õ lk 63
Loovjutu kirjutamine
Õ lk 63 järgi
Mitmuse nimetava lõpu õigekiri
tv lk 21

17.-21. 02
*Sünnimaa Eesti (Õ lk 64–65)
Oma kodukohast jutustamine
Suur algustäht kohanimedes (Õ lk 64–65, tv lk 22)
Lisa: tv lk 69 h 3, 4

Teema: LOOMALOOD
* Pildiseeria "Pontu ja Priidu" järgi jutustamine, Õ lk 67
Jutu täiendamine (tv lk 23 h 5)
Loole pealkirja ja lõpu mõtlemine, tv lk 23 h 6

*Sokikoera valmistamine (Õ lk 69)
KÜ nr 9 CD1, TL lk 20-21
Koerte kirjeldamine, õ lk 68
Lisa: mäng õ lk 69
Suur algustäht loomade nimedes (Õ lk 68, tv lk 23)

*Vesta-Linne ja Nuusu I osa (Õ lk 70)
Koeratõud Õ lk 71
Suur algustäht looma ja inimeste nimedes (tv lk 70)
Lisa: IT nr 13, TL lk 29–30


VAHEAEG

2.-6. 03
*Vesta-Linne ja Nuusu II osa (Õ lk 72–73)
Koerapidaja meelespea koostamine Õ lk 73
Hääldusharjutused õ lk 73
Jutukese kirjutamine koerast (tv lk 24 h 1, 2)
Suur algustäht nimedes (tv lk 24 h 3, 4)

*Vesta-Linne ja Nuusu III ja IV osa (Õ lk 74–75)
Pala osade pealkirjastamine (kava koostamine).
Pala jutustamine
Lisa: tv lk 71
Ühtlase kirjarea ja -kallaku harjutamine

*Tuks. Väike hurt (Õ lk 76)
KÜ CD1 nr 29-30
Luuletuste ilmekas esitus
Koerakasvatajate telesaate mängimine: tuksi ja hurda kirjeldamine.
kes? mis? (tv lk 25)
Lisa: tv lk 80

*Šoti terjer (Õ lk 77)
Koeralaps Berta seiklused (Õ lk 78–79)
KÜ, õpetaja ettelugemise kuulamine ü lk 77.
Rühmatöö õ lk 79
Hääldusharjutus õ lk 90
tv lk 26 h 1
Kordamine: Poolitamine (tv lk 26 h 2)
Loole lõpu kirjutamine (tv lisa lk 72)

*Amaalia-tädi kassid (Õ lk 80–81)
Kasside kirjeldamine, pala jutustamine.
LL, Õ lk 170–171 loo II osa
tv lk 27 h 3, 4
Liitsõna poolitamine (tv lk 27 h 5, 6)
LISA: tv lk 81

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Suuline keelekasutus:
eristab täis- ja suluta kaashääliku pikkusi;
teab, et ka sulghäälikutel on kolm pikkust;
kasutab kõnes terviklauseid;
teab ja leiab vastandtähendusega ja sama tähendusega sõnu;
väljendab arusaadavalt oma mõtteid loetust;
annab küsimuste abil edasi lugemispala sisu;
mõtleb jutule alguse või lõpu;
vaatleb ja kirjeldab nähtut, märkab erinevusi ja sarnasusi õpetaja abiga;
esitab luuletust peast.

Lugemine:
loeb õpitud teksti vigadeta, õige intonatsiooniga;
mõistab loetu sisu;
leiab teksti põhjal vastuseid küsimustele;
saab aru tööjuhenditest;
tunneb ära jutu, luuletuse, mõistatuse ja vanasõna;
tutvub lihtsamate piltlike väljenditega;
leiab tundmata sõnade tähendust õpiku sõnastikust õpetaja abiga;
loeb jõukohaseid lasteraamatuid;

Kirjutamine :
oskab teha ärakirja, kirjutab kirjatähtedega, seostab sõnu õigesti;
oskab iseseisvalt täita õpilaspäevikut;
kirjutab vihikusse (töövihikusse...) korrektse käekirjaga, oskab oma tööd vormistada;
oskab kasutada õpitud reegleid (lause algab suure algustähega; inimeste, loomade ja kohtade nimed kirjutatakse suure algustähega; eestikeelsed sõnad algavad k, p, t-ga;
tunneb kõiki häälikurühmi, teab häälikut ja tähte, silpi, sõna, lauset, täishäälikuühendit;
teab peast tähestikku;
oskab määrata täishääliku ja suluta kaashääliku pikkusi.

Hindamine üles

2.klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid.
Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikud, kirjalikul tööl või eKoolis.
Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele.
Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Osaoskused, II trimestril:
1) Loed õpitud teksti ladusalt ja veatult.
2) Mõistad loetu sisu, saad aru töö juhendist.
3) Kirjutad suure algustähega lause alguse, inimese- ja loomanimed ning õpitud kohanimed.
4) Oskad veatult kirjutada õpitud etteütlust.
5) Kasutad kirjutades õigeid tähekujusid ja -seoseid.

Osaoksuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata