Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Jaana Puksa

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Jaana.Puksa@nooruse.edu.ee

Loodud: 26. november 2019. a. kell 10.16
Muudetud: 26. november 2019. a. kell 10.16

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane
* mõistab eesti keele tähtsust rahvuskultuuris ning hea keeleoskuse vajalikkust;
* tuleb toime eesti kirjakeelega isiklikus ja avalikus elus ning edasi õppides; järgib kirjutades eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* suhtleb eesmärgipäraselt, valib konteksti sobiva suhtluskanali; väljendub kõnes ja kirjas asjakohaselt ja selgelt;
* osaleb diskussioonides ja rühmatöös, avaldab oma arvamust põhjendatult ja keeleliselt korrektselt;
* kuulab ja loeb arusaamisega eri liiki tekste, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid; vahendab loetut ja kuuldut suuliselt ning kirjalikult;
* leiab asjakohast teavet meediast ja internetist, hindab seda kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt;
* tunneb tekstiliike ja nende kasutusvõimalusi ning oskab eesmärgipäraselt valmistuda eri liiki tekstide koostamiseks ja esitamiseks;
* kirjutab eri liiki tekste ja vormistab need korrektselt;
* kasutab sõna- ja käsiraamatuid ning leiab õigekeelsusabi veebiallikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11.2019
* Pildi lugemine ja tõlgendamine; õp lk 94-97, tv h 73-74
* Pildi lugemine ja tõlgendamine; õp lk 94-97, tv h 73-74

02.-06.12.2019
VII. ASTMEVAHELDUS
* Laadi- ja vältevaheldus; õp lk 100-102, tv h 75-78
* Käändsõna laadivaheldus; õp lk 104, h 79-82

09.-13.12.2019
* Käändsõna vältevaheldus; õp lk 106-107, tv h 83-89
* Käändsõna vältevaheldus; õp lk 106-107, tv h 83-89

16.-20.12.2019
* Tegusõna laadi- ja vältevaheldus; õp lk 108-109, tv h 90-96
* Tegusõna laadi- ja vältevaheldus; õp lk 108-109, tv h 90-96; Tunnikontroll

23.-12.2019-03.01.2020 - VAHEAEG

06.-10.01.2020
VIII. AJAKIRJANDUSTEKSTID
* Meedia; õp lk 112-113, tv h 97-98
* Meedia; õp lk 112-113, tv h 97-98

13.-17.01.2020
* Fakt ja arvamus; õp lk 114-117, tv h 100-102
* Fakt ja arvamus; õp lk 114-117, tv h 100-102

20.-24.01.2020
* Arvamuslugu; õp lk 118-121, tv h 103-104
* Arvamuslugu; õp lk 118-121, tv h 103-104; Arvamusloo kirjutamine

27.-31.01.2020
* Uudis; õp lk 122-127, tv h 105-109
* Uudis; õp lk 122-127, tv h 105-109

03.-07.02.2020
IX. HÄÄLIKUÕIGEKIRI
* Üksikhääliku õigekiri; õp lk , tv h
* Häälikuühendi õigekiri; õp lk, tv h

10.-14.02.2020
* Võõrsõnade õigekiri; õp lk, tv h; Tunnikontroll: häälikuühendi õigekiri
* Võõrsõnade õigekiri; õp lk, tv h

17.-21.02.2020
X. INTERVJUU JA REPORTAAˇ
* Intervjuu; õp lk, tv h; Tunnikontroll: võõrsõnade õigekiri
* Intervjuu; õp lk; tv h

25.-28.02.2020 - VAHEAEG

02.-06.03.2020
* Reportaa˛; õp lk, tv h
* Reportaa˛; õp lk, tv h

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
* oskab valida suhtluskanalit; peab asjalikku kirja- ja meilivahetust;
* esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid;
* võtab loetut ja kuuldut eesmärgipäraselt kokku ja vahendab nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
* seostab omavahel teksti, seda toetavat tabelit, pilti ja heli;
* reageerib tekstidele sihipäraselt nii suuliselt kui ka kirjalikult ning sobivas vormis: võrdleb tekste omavahel, selgitab arusaamatuks jäänut, esitab küsimusi, vahendab ja võtab kokku, kommenteerib, esitab vastuväiteid, loob tõlgendusi ja esitab arvamusi ning seostab teksti oma kogemuse ja mõtetega;
* kasutab omandatud keele- ja tekstimõisteid teksti tõlgendamisel, tekstide seostamisel ja tekstile reageerimisel;
* eristab kirjakeelt argikeelest;
* teab eesti keele murdeid;
* järgib eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* oskab õigekirjajuhiseid leida veebiallikatest, sõna- ja käsiraamatutest;
* teab eesti keele sõnaliike ja -vorme;
* rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes, tekste analüüsides ja hinnates;
* teab õpitud tekstiliikide keelelisi erijooni;
* kasutab tekstide koostamisel tavakohast ülesehitust ja vormistust.

Hindamine üles

* Eesti keele II trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 4 hinnet järgmiste tööde eest:
1) tunnikontroll: laadi- ja vältevaheldus;
2) tunnikontroll: häälikuõigekiri;
3) tunnikontroll: võõrsõnade õigekiri;
4) arvamuslugu;

* Valikuliselt hinnatakse koduste ülesannete täitmist.
* Õppeaasta lõpus saab õpilane õpimapi eest hinde (hinnatakse III trimestril).

Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"

Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.

*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* korrektne eesti keele vihik;
* eesti keele töövihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.

Õppekomplekt:
* Priit Ratassepp “Eesti keele õpik 7. klassile” I ja II osa, Avita, 2017